Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 177368 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #380 Gepost op: 28 oktober 2012, 11:08:35
Zal vies tegenvallen, deze hebben een zoomlens waar je u tegen zegt. Deze is zelfs vrij compact te noemen.

Nou daar ben ik het niet mee eens...

Tegenwoordig worden er complete tv programma's in HD geschoten met camera's die een stuk kleiner zijn dan een gemiddelde digitale camera. Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.gopro.com/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #381 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:17:17
Nou daar ben ik het niet mee eens...

Tegenwoordig worden er complete tv programma's in HD geschoten met camera's die een stuk kleiner zijn dan een gemiddelde digitale camera. Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.gopro.com/

Ooit wel eens ingezoomd met een GoPro? Dat is mij nog niet gelukt.
Deze ProVida camera's hebben 18 keer zoom, kunnen diverse ''kleur'' filters gebruiken (om bijv. tijdens nacht of duisternis ook aardig beeld te hebben) én zijn makkelijk hanteerbaar door hun formaat (aangezien het meedraaien nog met de hand gaat).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #382 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:30:01
En volgens mij wordt ook de tijd en snelheid ermee geregistreerd of niet?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #383 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:34:35
En volgens mij wordt ook de tijd en snelheid ermee geregistreerd of niet?
Dat doet het systeem. Die maakt van 2 layers 1 layer. Het beeld van de camera, met de layer met gegevens er overheen. De camera registreert de snelheid niet.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #384 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:41:00
Ik weet even niet of we het over hetzelfde hebben, ik dacht dat het hier ging over de camera die rechts op de vooruit geplakt is om de binnenkant te filmen ;) De 'VROS camera' die naar buiten gericht is moet inderdaad wel wat meer in z'n mars hebben dan een GoPro, die natuurlijk geen zaken heeft als optische zoom en dergelijke.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #385 Gepost op: 28 oktober 2012, 17:04:00
Ik weet even niet of we het over hetzelfde hebben, ik dacht dat het hier ging over de camera die rechts op de vooruit geplakt is om de binnenkant te filmen ;) De 'VROS camera' die naar buiten gericht is moet inderdaad wel wat meer in z'n mars hebben dan een GoPro, die natuurlijk geen zaken heeft als optische zoom en dergelijke.
Op die fiets, tsja je moet niet vergeten dat dit beelden zijn voor de echte TV, dat vraagt een ietwat hogere kwaliteit dan alleen een GoProotje
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #386 Gepost op: 28 oktober 2012, 17:08:34
De GoPro 3 Black heeft de mogelijkheid video's op te nemen met bioscoopkwaliteit  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #387 Gepost op: 28 oktober 2012, 21:48:44
Maar nog steeds geen optische zoom..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #388 Gepost op: 28 oktober 2012, 22:00:59
Is bij de binnencamera ook niet nodig toch?  :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #389 Gepost op: 13 december 2012, 11:15:28


Binnenzijde nieuwe LAPV T5 uit Gelderland-Zuid.

Heb gisteren even in dit voertuig kunnen zitten, hij behoort trouwens inmiddels tot team Tiel.

Naast het genoemde wat handige snufjes:

De full tekst matrix wordt 'overruled' door Stop Politie achter als je die indrukt op de dakset bedienpaneel (de fulltekstmatrix bediening scrollt dan heel snel terug naar 'stop politie' en laat die zien. Voor is geen full tekst aanwezig, de knop van 'voor' is ook niet verlicht. Overige teksten kon ik zo snel niet zien.

Het zoeklicht wordt op dezelfde manier bediend als bij de 'studentenbus', het merk ben ik ff vergeten maar had ik eerder gepost. De bedienunit zit op het plafond van de auto. Dat is gelijk aan de studentenbus, al heeft die laatste ook nog een krulsnoer aan dat bedienpaneel met een afstandsbediening op het dashboard.

Daarnaast zit in het plafond een TACTLD1 van Whelen om de trafficadvisor in de dakset op de achterzijde aan te sturen. Daar komt een bult licht vanaf niet te zuinig. Daarnaast heeft 'ie -ook- nog 'gewone' amber signalering dus om dit gebakje kun je niet heen als 'ie in fend off staat. Hij heeft helaas wel VEEL meer amber dan blauwblauw dat is wel jammer. Verder een manco van al deze bussen dat de voorzijde helemaal geen amber signalering heeft.

Verder is de opbouw tussen de voorstoelen anders dan wat we tot nu toe zagen. De opbouw is er wel maar is eigenlijk bestaande uit wat vakken op de vloer zelf. Tegen de achterwand achter de stoelen zitten de maglites en de mobi speaker. En er zit dus een cabine verdeling tussen de bestuurder/bijrijder en de verdachte. Die kan echt op geen mogelijheid bij de voorin zittende agenten komen....... Wat communicatie dan weer niet ten goede komt helaas...

Foto's had ik even geen tijd voor helaas...