Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 176918 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #400 Gepost op: 28 februari 2013, 00:14:16
Het schijnt dat de kruising VDO en AVLS momo's de minste problemen geven... al merk ik daar nog niet heel veel van. :-X


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #401 Gepost op: 1 maart 2013, 10:38:46
Hier nog wat meer foto's van de Transporter :)







Opbergkist c.q. zitje (heeft inmiddels al de bijnaam "de po")


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #402 Gepost op: 1 maart 2013, 13:55:57
Wat een knopjes allemaal!!
Lijkt bijna net de cockpit van een vliegtuig!  :D

Maar even serieus, zal de eerste keer best wennen zijn om alle functies te vinden.
In de oude bussen en Touran is alles namelijk op 1 afstandbediening verwerkt en dat vond ik echt ideaal werken vooral als je solo rijdt.

En waarvoor zijn die twee units bij het plafon?
Ik neem aan dat één voor het zoeklicht is maar de ander kan ik niet plaatsen

EDIT: laat maar, zelfredzaamheid  ;)
Alle handleidingen zijn -uiteraard- vrij te gebruiken :)

Ik was al bezig voor de trafficadvisor en hij is -net- af  0098


http://www.venturedesign.nl/werk/INTAVController_WhelenTACTLD1.pdf

Edit: foutje bijgewerkt  998765
Wel jammer dat er dus zoveel extra units met knopjes gebruikt worden ipv één complete afstandsbediening.


guest14264

  • Gast
Reactie #403 Gepost op: 1 maart 2013, 14:00:21
Dat had je snel zelf gevonden ;-)
Was meer benieuwd naar dat zwarte tasje in het midden, langs de handrem.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #404 Gepost op: 1 maart 2013, 14:01:26
Als ik het goed heb is dat de AED. Bij ons zitten ze namelijk ook in zo'n tas.


guest14264

  • Gast
Reactie #405 Gepost op: 1 maart 2013, 14:02:29
Als ik het goed heb is dat de AED. Bij ons zitten ze namelijk ook in zo'n tas.

Dankje, had al een klein vermoede, maar dacht dat AED's in gekleurde tasjes zaten.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #406 Gepost op: 1 maart 2013, 15:11:11
Dankje, had al een klein vermoede, maar dacht dat AED's in gekleurde tasjes zaten.

Is inderdaad de AED. Verder viel het me op dat de brandblusser dubbel is uitgevoerd, want toen ik de foto maakte zag ik niet eens dat er een blusser tussen de voorstoelen zit. Zit er nog eentje (Grotere) in de achterbak. Die is overigens identiek een wat hier al eerder gepost werd (houten bak met striping) dus die heb ik niet gefotografeerd.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #407 Gepost op: 2 maart 2013, 07:59:26
Ik blijf mij erover verbazen dat de inbouw van de dienstwagens (met name de Transporters) zo verschrikkelijk amateuristisch is. In dit geval weer watervast verlijmd hout (berkentriplex of betonplex), waar knutselbob dan nog een leuk kistje van kan maken (de po) en de ruimte achter de voorstoelen mee vol timmert. Maar ook het spatscherm achter de voorstoelen is knutselwerk.

Het grote nadeel van knutselwerk is dat het allemaal gemaakt is met huis-tuin-keuken materiaal en dus zo kapot is. Ik zie dat bij ons ook in een aantal voertuigen: de V50's destijd de sluiting van de knutselbob houtenbak in de kofferruimte ging regelmatig kapot. Dan reed je over een drempel en klapte de klep met een T**** geluid open en dicht.
Of dashboarddelen die ingezaagd zijn en met 2 schroefjes vast gemaakt worden. Door trillen laat dat los, dan doet men er wel wat duck-tape op dan trillen de schroeven niet meer los.

Wat dat betreft kunnen de politie-inbouwers echt nog wat leren van de ambulance-inbouwers  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #408 Gepost op: 2 maart 2013, 09:12:15
Er staat op Flickr ook een serie foto's van diverse hulpverleningsvoertuigen (UK). Ook hele mooie voorbeelden hoe het kan maar ook verschillende knutseloplossingen.

De serie: http://www.flickr.com/groups/1443795@N25/pool/with/8126528098/#photo_8126528098

knutseloplossing om het dashboardkastje te kunnen openen: http://www.flickr.com/photos/thetraz/7839623564/#in/pool-1443795@N25
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #409 Gepost op: 2 maart 2013, 21:52:09
Beste Moppersmurf, je weet toch dat al dat volk hier in Nederland altijd zelf het bekende wiel opniew moet uitvinden want stel je voor dat we buiten onze landsgrenzen kijken hoe en wat men daar al heeft doet en wat voor mogelijkheden er al zijn die wij snel en gemakkelijk zouden kunnen inplementeren.

Echt om strontziek van te worden van die mensen hier in NL die denken het allemaal beter te weten en daardoor regelmatig de fout in gaan. Maar helaas we moeten er op de 1 of andere manier mee leren leven vrees ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen