Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 176730 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #410 Gepost op: 3 maart 2013, 19:44:07
Ik blijf mij erover verbazen dat de inbouw van de dienstwagens (met name de Transporters) zo verschrikkelijk amateuristisch is. In dit geval weer watervast verlijmd hout (berkentriplex of betonplex), waar knutselbob dan nog een leuk kistje van kan maken (de po) en de ruimte achter de voorstoelen mee vol timmert. Maar ook het spatscherm achter de voorstoelen is knutselwerk.

Het grote nadeel van knutselwerk is dat het allemaal gemaakt is met huis-tuin-keuken materiaal en dus zo kapot is. Ik zie dat bij ons ook in een aantal voertuigen: de V50's destijd de sluiting van de knutselbob houtenbak in de kofferruimte ging regelmatig kapot. Dan reed je over een drempel en klapte de klep met een T**** geluid open en dicht.
Of dashboarddelen die ingezaagd zijn en met 2 schroefjes vast gemaakt worden. Door trillen laat dat los, dan doet men er wel wat duck-tape op dan trillen de schroeven niet meer los.

Wat dat betreft kunnen de politie-inbouwers echt nog wat leren van de ambulance-inbouwers  O0

In onze regio rijden wij al jaren met soortgelijke opbouw, ook nog in de vorige serie Transporters T4 en Vito's.
Ik moet zeggen dat het er misschien amateuristisch uitziet, maar troep is het mijns inziens niet. Ik heb nog niet meegemaakt dat er iets echt 'verrot' was. En deze voertuigen worden bij ons 24/7 voor noodhulp gebruik dus hebben wel wat te verduren.
Tuurlijk...het kan altijd beter maar mij (ons) hoor je daarover niet klagen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #411 Gepost op: 3 maart 2013, 19:49:46
Ik denk dat menig regio er in Nederland stukken op vooruit gaat voor wat betreft de in & opbouw uit de huidige aanbesteding.
Er is gekozen voor watervast, slagvast betonplex, daar waar voorheen de standaard Volkswagen interieurs werden gebruikt. Voorheen schopte een arrestant nog wel eens dwars door de tussenwand of sloeg het glazen (!!) raam uit het tussenwandje vandaan. Nu zit daar een plastic ruit wat niet kapot te krijgen is.
Je ziet gewoon dat dit een doorontwikkeld concept is, van het geen Rotterdam al jaren tot volle tevredenheid gebruikt.

Het enige wat ik me afvraag... Hoe goed is het allemaal schoon te maken? Kun je er gewoon de slang inzetten?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #412 Gepost op: 3 maart 2013, 21:49:33
Ik denk dat menig regio er in Nederland stukken op vooruit gaat voor wat betreft de in & opbouw uit de huidige aanbesteding.
Er is gekozen voor watervast, slagvast betonplex, daar waar voorheen de standaard Volkswagen interieurs werden gebruikt. Voorheen schopte een arrestant nog wel eens dwars door de tussenwand of sloeg het glazen (!!) raam uit het tussenwandje vandaan. Nu zit daar een plastic ruit wat niet kapot te krijgen is.
Je ziet gewoon dat dit een doorontwikkeld concept is, van het geen Rotterdam al jaren tot volle tevredenheid gebruikt.

Het enige wat ik me afvraag... Hoe goed is het allemaal schoon te maken? Kun je er gewoon de slang inzetten?

Ik zit net m'n eigen foto's te bekijken en ik zie dat overal kit zit, dus ik denk dat de slang er wel in kan. De foto's zijn tijdelijk verwijderd omdat ze te groot zijn voor 't forum, ik zal ze zsm ff her uploaden. Overigens ga ik voorstellen om die 'po' echt te verwijderen, ik vind 'm levensgevaarlijk.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #413 Gepost op: 3 maart 2013, 23:10:17
Overigens ga ik voorstellen om die 'po' echt te verwijderen, ik vind 'm levensgevaarlijk.
Wat is er mis mee dan? Heb zelf ook in een auto gereden die zo'n kistje had en die was wel makkelijk. Ging aardig was spul in en je kon hem ook gebruiken als stoel (of de bus stil stond dan  :P).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #414 Gepost op: 4 maart 2013, 22:02:54
Ik denk dat menig regio er in Nederland stukken op vooruit gaat voor wat betreft de in & opbouw uit de huidige aanbesteding.
Er is gekozen voor watervast, slagvast betonplex, daar waar voorheen de standaard Volkswagen interieurs werden gebruikt. Voorheen schopte een arrestant nog wel eens dwars door de tussenwand of sloeg het glazen (!!) raam uit het tussenwandje vandaan. Nu zit daar een plastic ruit wat niet kapot te krijgen is.
Je ziet gewoon dat dit een doorontwikkeld concept is, van het geen Rotterdam al jaren tot volle tevredenheid gebruikt.

Het enige wat ik me afvraag... Hoe goed is het allemaal schoon te maken? Kun je er gewoon de slang

Al meerdere malen de slang erop los gelaten en niks aan er handje  O0


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #415 Gepost op: 5 maart 2013, 09:14:10
Wat is er mis mee dan? Heb zelf ook in een auto gereden die zo'n kistje had en die was wel makkelijk. Ging aardig was spul in en je kon hem ook gebruiken als stoel (of de bus stil stond dan  :P).

Als je ligt te stoeien met een verdachte knal OF ik OF de verdachte met z'n hoofd erop. Scherpe hoeken, plaatwerk, bah...

Maar ik heb gezien dat de 'po' niet weg kan... De electronica voor de aansturing zit in een dubbele bodem van die bak. Dus dat word 'm niet.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #416 Gepost op: 5 maart 2013, 09:38:45
Als je ligt te stoeien met een verdachte knal OF ik OF de verdachte met z'n hoofd erop. Scherpe hoeken, plaatwerk, bah...

Maar ik heb gezien dat de 'po' niet weg kan... De electronica voor de aansturing zit in een dubbele bodem van die bak. Dus dat word 'm niet.

Toen ik de foto zag had ik gelijk al zoiets  van :o.

Ik zou kijken of hobbybob dat ding niet kan verlagen, dan is het risico in ieder geval een heel stuk minder! Maar bij voorkeur idd verplaatsen, want alleen het stootgevaar is al absoluut idioot groot, laat staan bij een tegenstribbelende verdachte ofzo......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #417 Gepost op: 17 maart 2013, 18:59:36

Telefoonkwaliteit

Maar betreft een van onze Transporters T5.5 nog voor de nieuwe aanbesteding zonder R-R opbouw zeg maar. Witte kastje met twee knopjes is voor de hydraulische palen in oa het centrum van de stad.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #418 Gepost op: 17 maart 2013, 19:03:08
"Onze" is A'dam?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #419 Gepost op: 17 maart 2013, 20:54:24
"Onze" is A'dam?

Is gezien het dashboard zeker geen Amsterdamse transporter. Wij hebben geen mobilofoon maar een portohouder, tevens hebben wij TomTom