Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174774 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #430 Gepost op: 21 maart 2013, 10:02:24
Het ''groene potje'' aan die houten bak achterin, is dat voor gebruikte blaaspijpjes? Zo ja, wie is de leverancier?

Ik gok zo dat dat een naalden-container is, welke wij al tijden op de auto's hebben in het geel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #431 Gepost op: 21 maart 2013, 10:03:49
- waarom hebben ze op de kist de bekende politie stickers geplakt? Ziet er leuk uit maar zonder witte achtergrond volgens mij onjuist gebruikt (wellicht zelf een schending van de regels)

Die kist zit volgens mij vast achterin, en is gestickert zodat met openstaande kofferbak klep er nog zichtbare striping naar achter is. Simpel en doelmatig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #432 Gepost op: 21 maart 2013, 10:35:19
Bedankt voor de foto's, ik gok dat wij dezelfde uitvoering krijgen. Jammer, want vind de noodhulp versie een stuk praktischer. Zal binnenkort eens een kofferbak opentrekken, kijken of idd die houten bak ook is ingebouwd!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #433 Gepost op: 21 maart 2013, 16:03:11
Ik gok zo dat dat een naalden-container is, welke wij al tijden op de auto's hebben in het geel.

Klopt. Voor naalden.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #434 Gepost op: 21 maart 2013, 22:47:57
Ziet er netjes afgewerkt uit! Jullie hebben een goeie HobbyBob  ;)

Maar de kist is volgens mij niet te tillen. Die bakken bij ons in de Volvo's waren al niet door 1 persoon te tillen, laat staan dat hij 2x zo groot is. Ik gok op een kilo of 50 incl materiaal. Nou is dat in een VW transporter natuurlijk niet zo'n groot belang als bij een Volvo of Touran.

Twee vragen:
- waarom zit er tussen de voorstoelen ook nog een betonplex bak?
- waarom hebben ze op de kist de bekende politie stickers geplakt? Ziet er leuk uit maar zonder witte achtergrond volgens mij onjuist gebruikt (wellicht zelf een schending van de regels)

Zoals reeds vermeld; die bak zit vast in de achterbak en is niet te verplaatsen. Er zit inderdaad een naaldencontainer aan de buitenkant.
De betonplex bak is geen bak maar een hoog schap. De ruimte eronder is deels voor de aansturing en  in ieder geval loos en verder niet te bereiken.
De stickering werkt prima, reflecteert nog steeds als een tiet of de ondergrond nou roze is bruin of wit is. Ben het wel met je eens dat het wss niet aan het stripingbeleid voldoet zo maar ik ben er niet op tegen.

Verder is de noodhulp versie anders. Ik zal mijn foto's weer uploaden moment.

PS: 'onze' versie is gewoon de LAPV / HONAC / PON versie die iedere eenheid dus krijgt. Er is alleen een verschil tussen de 'noodhulp' uitvoering en de 'surveillance' uitvoering. Wij hebben beide voertuigen rijden.

-EDIT-
Foto's toegevoegd.











Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #435 Gepost op: 21 maart 2013, 23:33:12
Misschien een rare vraag, maar wat is de nut/noodzaak van een naaldencontainer in een voertuig ? Kan me daar in de grote steden nog iets bij voorstellen, maar bij Rotterdam zit het in ieder geval niet (zo) in het voertuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #436 Gepost op: 22 maart 2013, 00:02:33
ook nog een vraag van mijn kant: waarom zit de bediening van OGS rechts naast de versnellingsbak? Mag de bestuurder die niet bedienen? Hij/ zij is toch degene die met OGS rijdt en dus ook verantwoordelijk is voor het gebruik ervan?!?!?!

ten minste zo sta ik er tegenover (en ik ben nog geen uitspraak van de rechter tegen gekomen die anders bepaald heeft) en in in mijn ogen bepaal ik als chauffeur dus wanneer ik OGS gebruik en is dat niet de bijrijder.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #437 Gepost op: 22 maart 2013, 11:56:33
Ik denk dat het ook bij de politie gebruikelijk is dat de chauffeur bepaald over wel of niet met OGS (uiteraard in bepaalde gevallen alleen nadat er toestemming is van de meldkamer), maar dat het uit oogpunt van verkeersveiligheid verstandiger is dat de bijrijder op de knopjes duwt zodat de chauffeur zijn handjes aan het stuur en versnellingspook en zijn oogjes op de weg kan houden.

Ik ga er vanuit dat de chauffeur en bijrijder "on speaking terms" zijn en hierover met elkaar overleggen. Bij programma's als Blik op de weg en Wegmisbruikers hoor je vaak dat deze communicatie plaatsvindt over het inschakelen van OGS of stop-/volgteken aan voor of achterzijde.

Ik kan me wel voorstellen dat de bediening ver weg zit als er solo gereden wordt, maar wellicht dat de chauffeurs van betreffende voertuigen hier geen problemen mee ondervinden.
Servo Per Amikeco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #438 Gepost op: 22 maart 2013, 12:02:13
Het dashbord is natuurlijk een keertje vol.... Daarnaast heeft de Nationale Politie nog geen echte invulling gegeven aan het solo-surveillanceverhaal en dus zal er 9 van de 10 keer iemand naast zitten, die dan ook de OGS kan bedienen.
Bij de Touran's zit het kastje wel bereikbaar voor de bestuurder en persoonlijk vind ik het prettig om de keus te maken wanneer ik OGS aan zet of niet. Gelukkig werkt de claxon-ring goed en kun je dus in ieder geval de toeters inschakelen doormiddel van de claxon.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #439 Gepost op: 22 maart 2013, 12:15:17
Waar is het bedieningspaneel voor op de laatste foto, die tegen het plafond is m.i. voor het zoeklicht... maar dat paneel links ervan, weggewerkt in een horizontaal opbergvakje?

En wat zijn de ervaringen met het zoeklicht en de bediening hiervan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.