Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 174779 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #440 Gepost op: 22 maart 2013, 12:22:59

Als ik het goed zie is dat de trafic-advisor.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


guest14264

  • Gast
Reactie #441 Gepost op: 22 maart 2013, 12:24:41
Waar is het bedieningspaneel voor op de laatste foto, die tegen het plafond is m.i. voor het zoeklicht... maar dat paneel links ervan, weggewerkt in een horizontaal opbergvakje?

En wat zijn de ervaringen met het zoeklicht en de bediening hiervan?

Dat is volgens mij de trafficadvisor. Zoon lange balk met <--- --->


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #442 Gepost op: 22 maart 2013, 12:46:17
Dat is volgens mij de trafficadvisor. Zoon lange balk met <--- --->
Klopt, van Whelen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #443 Gepost op: 22 maart 2013, 13:16:34
Bij programma's als Blik op de weg hoor je vaak dat deze communicatie plaatsvindt over het inschakelen van OGS of stop-/volgteken aan voor of achterzijde.
Dat is communicatie tussen de solo-agent en de cameraman. 9/10 keer stopt de motor er dan ook bij, ze rijden dan samen op 2 voertuigen. Op beelden die van de bestuurder zijn gemaakt (camera op het dashboard gericht op bestuurder) zie je onderin wel eens de camera van BodW zitten.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #444 Gepost op: 22 maart 2013, 20:58:25
ook nog een vraag van mijn kant: waarom zit de bediening van OGS rechts naast de versnellingsbak? Mag de bestuurder die niet bedienen? Hij/ zij is toch degene die met OGS rijdt en dus ook verantwoordelijk is voor het gebruik ervan?!?!?!

ten minste zo sta ik er tegenover (en ik ben nog geen uitspraak van de rechter tegen gekomen die anders bepaald heeft) en in in mijn ogen bepaal ik als chauffeur dus wanneer ik OGS gebruik en is dat niet de bijrijder.

Hij is prima bereikbaar hoor dat kastje. Maar zowel bij de Touran als de Transporters snappen wij niet waarom 'ie niet in de plafondhemel gemaakt is. Het is trouwens geen versnellingsbak. Het is een pook en geen versnellingspook want 't is een DSG :P De versnellingsbak is er wel maar die zit ergens bij de motor denk ik ;)

Waar is het bedieningspaneel voor op de laatste foto, die tegen het plafond is m.i. voor het zoeklicht... maar dat paneel links ervan, weggewerkt in een horizontaal opbergvakje?

En wat zijn de ervaringen met het zoeklicht en de bediening hiervan?

Trafficadvisor van Whelen

Zoeklicht: werkt goed maar 'langzaam' als je snel takedowns nodig hebt bij een staandehouding (of een uitpraatprocedure  ???) en ook te traag als je snel huisnummers zoekt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #445 Gepost op: 23 maart 2013, 08:53:27
Hij is prima bereikbaar hoor dat kastje. Maar zowel bij de Touran als de Transporters snappen wij niet waarom 'ie niet in de plafondhemel gemaakt is. Het is trouwens geen versnellingsbak. Het is een pook en geen versnellingspook want 't is een DSG :P De versnellingsbak is er wel maar die zit ergens bij de motor denk ik ;)
:P en waar denk je dat de ouderwetse versnellingsbak zit? Onder het pookje?  ;) Ook keurig aan de motor hoor  0098

Zoeklicht: werkt goed maar 'langzaam' als je snel takedowns nodig hebt bij een staandehouding (of een uitpraatprocedure  ???) en ook te traag als je snel huisnummers zoekt.
Ach als het maar licht geeft, ergens in de loop van de dienst. Wat is traag trouwens? moeten we dan denken aan enkele seconden of nog erger?

@ masterblas:
Natuurlijk vindt er communicatie tussen de chauffeur en de bijrijder plaats waarin het de bestuurder is die OGS bepaald en aangeeft wanneer een volgteken gegeven kan worden. Maar het is de bestuurder die bepaald en dus ook de bediening onder handbereik moet hebben. Maar ook de veel in amsterdam gebruikte plaats in het plafond is in mijn ogen geen goeie plek. Maar ja zo is er wel meer te zeuren e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #446 Gepost op: 23 maart 2013, 09:07:24
Zoeklicht: werkt goed maar 'langzaam' als je snel takedowns nodig hebt bij een staandehouding (of een uitpraatprocedure  ???) en ook te traag als je snel huisnummers zoekt.

Het is misschien ouderwets maar persoonlijk denk ik dat ze beter het zoeklichtsysteem uit eind jaren '90 kunnen gebruiken.
Het gaf een bak licht en was snel en goed met de hand bedienbaar. Zie wat ik bedoel door op onderstaande link te klikken.
http://www.politievoertuigen.nl/Foto/03251.jpg
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #447 Gepost op: 23 maart 2013, 14:00:13
Het is misschien ouderwets maar persoonlijk denk ik dat ze beter het zoeklichtsysteem uit eind jaren '90 kunnen gebruiken.
Het gaf een bak licht en was snel en goed met de hand bedienbaar. Zie wat ik bedoel door op onderstaande link te klikken.
http://www.politievoertuigen.nl/Foto/03251.jpg

Er zijn zát goede electrische zoeklichten... Mooi voorbeeld is de Go-Light of de versie van Federal Signal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DeWalt

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #448 Gepost op: 23 maart 2013, 19:23:53
Misschien een rare vraag, maar wat is de nut/noodzaak van een naaldencontainer in een voertuig ? Kan me daar in de grote steden nog iets bij voorstellen, maar bij Rotterdam zit het in ieder geval niet (zo) in het voertuig.

Jawel hoor, ook in R-R is de naaldencontainer op deze wijze en locatie bevestigd.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #449 Gepost op: 23 maart 2013, 20:07:57
Jawel hoor, ook in R-R is de naaldencontainer op deze wijze en locatie bevestigd.
Euhm misschien een domme vraag, maar wat is het nut van zo'n naalden container? Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat bij de veiligheidsfouilering er dus een naald (of complete spuit) word aangetroffen en dat deze er dan ingaat. Maar dan zou ik toch eerder zeggen dat deze in een bewijszak gaat en dan heb je geen container nodig.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v