Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 176924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #150 Gepost op: 1 oktober 2011, 17:26:24
Tsja, ik vind van niet! Ik mis de gewone autoradio, terwijl er voor de versnellingspook ruimte zat is om de mobi in te bouwen. De afstandsbediening voor de signalering zit ook niet echt op een handige plek.

De radio is er niet uitgehaald wegens ruimtegebrek. De radio is eruit gehaald omdat de baas bang is dat wij dan de mob niet meer horen. Bewuste keuze dus! Jammer maar helaas.
Overigens mis ik het niet, behalve 's nachts als er niks gebeurd. Vaak doen we dan een radio op de mobiele telefoon aanzetten.

Waarom zit de signalering niet op een handige plek?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #151 Gepost op: 1 oktober 2011, 17:54:35
Ik vind dat de bestuurder erg ver moet reiken om de OGS aan/uit te zetten. Dat haalt de aandacht net even verder van de weg af als je eventjes de sirene erbij pakt enz.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #152 Gepost op: 2 oktober 2011, 09:39:05
Volgens mij moet een bestuurder niks bedienen maar deze zich bezig houden met het bestuuren van het voertuig. Dus zorgen voor een veilig rit de bijrijder bediend alles vind ik dus het zit allemaal goed geplaatst.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #153 Gepost op: 2 oktober 2011, 11:26:45
Volgens mij moet een bestuurder niks bedienen maar deze zich bezig houden met het bestuuren van het voertuig. Dus zorgen voor een veilig rit de bijrijder bediend alles vind ik dus het zit allemaal goed geplaatst.
Want je zit nooit solo in de auto...?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #154 Gepost op: 2 oktober 2011, 12:20:27
Tsja, en áls ik solo zit, dan moet ik het toch echt zelf doen  ;) Daarnaast vind ik het ook prettiger om zelf de OGS te bedienen  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #155 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:35:27
Bij ons blijft de bestuurder van de OGS af. Dat wordt gedaan (in overleg) door de bijrijder.

En tja die enkele keer dat een bestuurder solo rijdt (komt bij ons zelden voor in opvallende voertuigen, en betwijfel of die überhaupt een toestemmingsrit krijgen van de MK) dan zal hij zelf het knopje in moeten drukken. Misschien dat de foto een vertekend beeld geeft, maar de bestuurder kan er echt MAKKELIJK bij.

Het niet op de weg letten om een knopje in te drukken vind ik echt kul. Juist met een toestemmingsrit is je bijrijder van groot belang om met jou mee te kijken en de weg te lezen, als je solo rijdt mis je die persoon ook nog eens. Mijn insziens een stuk 'gevaarlijker' dan het knopje indrukken.

Misschien dat het in andere regio's trouwens wel vaak voor komt dat iemand solo rijdt, dat kan natuurlijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #156 Gepost op: 2 oktober 2011, 16:05:50
Ja ik zou bijna zeggen laat ze een voorbeeld nemen aan hoe de inbouw bij ons is.

We wachten de foto's met spanning af ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #157 Gepost op: 2 oktober 2011, 18:36:54
We wachten de foto's met spanning af ;)
Die staan in het topic Douane voertuigen, of moet ik ze hier nogmaals plaatsen?





foto toegevoegd, scheelt weer zoeken ;)
Maarten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #158 Gepost op: 2 oktober 2011, 19:29:37
Die staan in het topic Douane voertuigen, of moet ik ze hier nogmaals plaatsen?

Vandaar dat ik de foto niet kon vinden. Ziet er inderdaad strak uit, hoewel ik het idee heb dat er veel minder is ingebouwd dan bij de politievoertuigen.
Misschien is de douanevoertuigen-pagina ook wel de beste plek.

 O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #159 Gepost op: 2 oktober 2011, 19:38:10
Vandaar dat ik de foto niet kon vinden. Ziet er inderdaad strak uit, hoewel ik het idee heb dat er veel minder is ingebouwd dan bij de politievoertuigen.
Misschien is de douanevoertuigen-pagina ook wel de beste plek.
 O0
Veel verschil is er niet, in plaats van mobilofoon hebben wij een carkit voor de portofoon. De nieuwere voertuigen hebben
dan wel een houder voor TomTom. Ja wij hebben geen bevragingssysteem, dat loopt allemaal via onze meldkamer en we
hebben wat minder in de kofferbak liggen. (sommige collega's nemen bijna helemaal niks mee behalve hooguit een coolspray).
Als we spullen mee nemen liggen deze vaak los in de kofferbak wat heel leuk kan zijn als je met de transporter onderweg ben
waar veel ruimte is om de schuiven ::).  

Mocht er behoefte zijn kan ik van onze golfjes van binnen ook eens een keertje een foto maken, en zal dan ook een foto
maken van de kofferbak als ik aan het werk bent.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v