Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)

Auteur Topic: Kwaliteitservaringen met LED-verlichting (verbetering of niet?)  (gelezen 9103 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2011, 10:17:29
Ik ben heel benieuwd naar dat onderzoek. Mijn gevoel is natuurlijk niet wetenschappelijk onderlegd. Het zijn puur mijn observaties en ervaringen. Ik ben benieuwd of dat wetenschappelijk gestaafd wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2011, 11:53:27
Zet eens een extra strip rubber of "gummi" tussen de LED en de montageplaat of, als je rechtstreeks op de grille monteert, tussen de LED en de grille.
Alle absorptie van schokken kan helpen bij een langere levensduur.

Dat zal ik zeker doen bij de nieuwe, er zit btw wel een rubber van 2mm tussen de behuizing en de flitsers en ook nog een rubber tussen de behuizing en het plaatwerk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2011, 20:39:49
Voor sneeuwruimers en zwaar transport verkeer bestaat er een zogenaamde heavy duty systeem. Deze led flitsers gaan langer mee dan de standaard uitvoeringen.
Heb ze in mijn programma voor strooiwagens etc.

Alternatief krijg je tegenwoordig leds die je in de koplampen erbij plaatst, ook met een aardige lichtopbrengst, dan heb je het probleem met steenslag en vochtinwerking, mits juist gepositioneerd en gemonteerd, ook niet meer.

En ehm, nieuwe regels? Die nieuwe regels voor Klasse II gelden alleen voor blauw, de oranje regels (ECE R65) gelden voor oranje nog steeds precies dezelfde....namelijk klasse 1. TMA neem ik aan dat je doelt op de MAN truck met botsabsorbeerder?

Nieuwe kopen, hmmz, 3 weken, dan had je hier nog garantie gehad (en nog 4 jaar, 11 maanden en 1 week ;))

Groeten, Ruud


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2011, 23:31:29
Voor sneeuwruimers en zwaar transport verkeer bestaat er een zogenaamde heavy duty systeem. Deze led flitsers gaan langer mee dan de standaard uitvoeringen.
Heb ze in mijn programma voor strooiwagens etc.

Alternatief krijg je tegenwoordig leds die je in de koplampen erbij plaatst, ook met een aardige lichtopbrengst, dan heb je het probleem met steenslag en vochtinwerking, mits juist gepositioneerd en gemonteerd, ook niet meer.

En ehm, nieuwe regels? Die nieuwe regels voor Klasse II gelden alleen voor blauw, de oranje regels (ECE R65) gelden voor oranje nog steeds precies dezelfde....namelijk klasse 1. TMA neem ik aan dat je doelt op de MAN truck met botsabsorbeerder?

Nieuwe kopen, hmmz, 3 weken, dan had je hier nog garantie gehad (en nog 4 jaar, 11 maanden en 1 week ;))

Groeten, Ruud

Ruud........... ehm durf het bijna niet te vragen maar pm aub met een link?????

Ik betaal nu bijna per jaar zo'n 1000 euri voor nieuwe flitsers omdat het niet onder de garantie valt
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2011, 23:34:37
Ik weet niet bij wie je ze dan haalt maar Whelen geeft al 5 jaar garantie op de LEDs, uitgezonderd natuurlijk bij buitensporig geweld en incorrecte aansluitingen en dergelijke  8)
Ik zou Ruud maar snel een PM-etje sturen en die garantievoorwaarden van je huidige leverancier ben ik wel nieuwsgierig naar!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2011, 23:41:48
Ik weet niet bij wie je ze dan haalt maar Whelen geeft al 5 jaar garantie op de LEDs, uitgezonderd natuurlijk bij buitensporig geweld en incorrecte aansluitingen en dergelijke  8)
Ik zou Ruud maar snel een PM-etje sturen en die garantievoorwaarden van je huidige leverancier ben ik wel nieuwsgierig naar!

Ja klopt, op alle FS zit vijf jaar.... alleen laat ik nou net die dingen hebben waar het niet op zit..... waarom weet ik niet maar ik baal er echt wel van. Temeer omdat ze ook massaal zijn gebruikt bij de KMar en KNMR
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2011, 10:09:22
Op de meeste producten met nieuwere generatie LEDS zit 5 jaar garantie, deze zijn vaak ook in een betere behuizing geplaatst, die beter bestend is tegen steenslag. wellicht heb je nog de modellen met oudere generatie leds. (herkenbaar aan groot aantal LEDS in de unit). dan adviseer ik contact op te nemen met de verkoper van het spul en je eens afvragen waarom hij jouw geen andere lampen heeft geadviseerd!
hier kunnen wij uiteraard altijd bij helpen... O0