Franse sirene op Klpd wagen.

Auteur Topic: Franse sirene op Klpd wagen.  (gelezen 14324 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
Gepost op: 22 april 2009, 17:10:27
Vandaag kwam ik een verkeerspolitie (Klpd) wagen tegen die met zwaailicht en sirene reed.
Op zich niet apart.
Maar hij gebruikten een Normalen sirene en een Franse sirene.
Het was een Nieuwe Volvo V50.

Komt dit vaker voor dat zo'n Klpd wagen een Franse Sirene gebruikt.


Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1 Gepost op: 22 april 2009, 17:32:17
Ik kijk nergens meer raar van op. Sinds wij de nieuwe dienstvoertuigen hebben komen daar ook de vreemdste geluiden uit. Wisseling van sirene van een Amerikaanse sirene naar een brandweer sirene we maken het allemaal mee met de nieuwe Golf plus. Het is niet de bedoeling en ook niet standaard dat je zulke geluiden op de openbare weg te horen krijgt maar het kan dus wel eens gebeuren.


Glenn2

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 april 2009, 17:56:05
Ik heb dit eerder gehoord toen de Verkeerspolitie op de A1 bij Amsterdam kwam aanscheuren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 22 april 2009, 18:07:57
Ik kijk nergens meer raar van op. Sinds wij de nieuwe dienstvoertuigen hebben komen daar ook de vreemdste geluiden uit. Wisseling van sirene van een Amerikaanse sirene naar een brandweer sirene we maken het allemaal mee met de nieuwe Golf plus. Het is niet de bedoeling en ook niet standaard dat je zulke geluiden op de openbare weg te horen krijgt maar het kan dus wel eens gebeuren.

Wij hadden laatst uit onze Federal Signal machine een BMW-motor sirene  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112Duiven

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2009, 23:20:21
op de motoren weet ik wel dat je de wail en help kan aanzetten.
Dit door met een pennetje iets in te drukken in de speaker


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2009, 11:07:21
Federal Signal was tot voor kort huisleverancier van BMW sirenepakket af fabriek. Tegenwoordig op de nieuwe motoren is dat Hänsch.

Echter om een of andere vreemde reden wordt dat pakket in Nederland er weer vanaf gehaald en een ander pakket geplaatst, omdat men het idee heeft dat bij Prio 1 ritten de achterste pit niet zou flitsen...dit moet je specificeren bij de bestelling en heeft te maken met de instelling van eht CANBUS systeem.

Het probleem met de "wisselende" toonsoorten schijnt een vaker voorkomend euvel te zijn bij Fedsig. Ik heb het hier op het forum nu verschillende keren gehoord met verschillende voertuigen en allen hebben een pakket van Federal Signal/TMCS.

In de sirenekast zitten meerdere toonsoorten standaard gespecificeerd, echter worden er in NL maar een paar gebruikt. Je kan in de programmeermodues kiezen welke toon je te horen krijgt bij welk knopje dat je indrukt. Als er sprake is van onderspanning krijgt de ECU te weinig stroom en kan hij gekke dingen gaan doen.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2009, 13:55:41
op de motoren weet ik wel dat je de wail en help kan aanzetten.
Dit door met een pennetje iets in te drukken in de speaker

Ik zal eens even kijken op de motor. Ben benieuwd of ik dat "iets" kan vinden en indrukken.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2009, 20:24:57
Ik heb het ook een paar keer gehad, werkwijze:

OGS aanzetten, dan je lichtbalk uitzetten door hardwarematig het ding spanning te ontnemen.

Dan lichtbalk weer aan en ALLEEN blauwblauw aanzetten, gaat het 1 van de 10x mis bij ons (inderdaad vreemde sirene, brandweer al gehoord en motor al gehoord)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2009, 16:05:12
Ik heb het ook een paar keer gehad, werkwijze:

OGS aanzetten, dan je lichtbalk uitzetten door hardwarematig het ding spanning te ontnemen.

Dan lichtbalk weer aan en ALLEEN blauwblauw aanzetten, gaat het 1 van de 10x mis bij ons (inderdaad vreemde sirene, brandweer al gehoord en motor al gehoord)

Dat was het inderdaad!

Wat overigens ook werkt, is bij lange spoedritten (+20 minuten afwisselend met en zonder herrie) dan voel je de afstandsbediening warm worden ... Daarna gaat het ook vaak fout als je de herrie weer aan zet  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2009, 08:47:45
;D

Dus als ik t begrijp, is het voor jullie alsnog een verrassing, welk soort sirene herrie er uit jullie speakers komen?  :o

houd het wel lekker afwisselend zo  ;D