koninginedag 2009 amsterdam

Auteur Topic: koninginedag 2009 amsterdam  (gelezen 4243 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hulpverlener1

• Gast
Gepost op: 23 april 2009, 12:41:34
Verontrustend bericht uit amsterdam:

Het rode kruis amsterdam heeft voor de inzet koninginnedag a.s een tekort aan hulpverleners.
Kan iemand mij daarom uitleggen waarom er dan gecertificeerde mensen geweigerd worden om deze hulpverlening te ondersteunen ?
Personen die wel al enige jaren uit amsterdam weg zijn maar nu bij andere afdelingen en sigma teams (goed) bezig zijn.

Waarom neemt het amsterdamse rode kruis een zeer bewust ( en dus onverantwoord) veiligheidsrisico ??

q300r_bc2

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 23 april 2009, 12:52:48
Tussen de regels door lezend lijk jij te behoren tot de groep "Personen die wel al enige jaren uit amsterdam weg zijn maar nu bij andere afdelingen en sigma teams (goed) bezig zijn." ;) Maar dat neemt niet weg dat je een mogleijk valide vraag stelt.

Heb je een bron? Wie zegt dat het NRK te weinig mensen heeft in A'dam? Zo'n nijpend tekort dat jij het een "onverantwoord veiligheidsrisico" noemt?

Hulpverlener1

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 april 2009, 13:14:17
Nrk amsterdam had aan het landelijk buro een verzeok ingediend; LB heeft amsterdam gevraagd om eerst de omliggende afdelingen hiervoor in te schakelen......
Ik spreek met enige regelmaat mensen van binnen en buiten amsterdam; HV ers die zijn ingedeeld bevestigen dat er een tekort aan menskracht is voor de hulpverlening.

zomervlinder

• Forum gebruiker
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 14:16:44
tja of je komt van de verkeerde rode kruis afdeling en daarom wordt je niet in amsterdam aangenomen bij het rode kruis... toch een soort van vijandelijkheid tussen de afdelingen?

q300r_bc2

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 april 2009, 16:17:04
Nrk amsterdam had aan het landelijk buro een verzeok ingediend; LB heeft amsterdam gevraagd om eerst de omliggende afdelingen hiervoor in te schakelen......
Ik spreek met enige regelmaat mensen van binnen en buiten amsterdam; HV ers die zijn ingedeeld bevestigen dat er een tekort aan menskracht is voor de hulpverlening.
Wat is dan het probleem? Amsterdam constateert een tekort en schakelt op naar het Landelijk Bureau. Hierop reageert het Landelijk Bureau dat Amsterdam zelf eerst wat huiswerk moet doen.* Dan kan Amsterdam daar nu toch gewoon mee aan de slag? Of heeft Amsterdam dat afgewezen, want dan lijkt mij dat er iets niet goed gaat in dat district :S

*: persoonlijk vind ik dat vreemd, maar ken de ins en outs van het LB niet 100%.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 28 april 2009, 13:27:24
Elk tv 3 coordinator heeft wel een lijst in zijn hoofd met namen die er in zijn stad / dorp niet meer aan de bak komen.
Sommige namen zijn zelfs landelijk bekend.

Dus misschien ligt het daar aan ?

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 19:31:58
Even off-topic: Ik ben van mening dat niet iedere hulpverlener overal in te zetten is. Ook in een bestand EHBO-ers maak je als coordinator een afweging wie je waar in zet. Een verandering van taken bespreekbaar maken kan soms heel nuttig zijn. Indien je dit goed uitlegt naar de betrokken hulpverleners en zoprgvuldig bent in je communicatie kun je vaak nog veel goodwill kweken. Ook als een minder goed geschikte hulpverlener alleen wordt ingezet op kleine evenementen met een lager risico. En we hebben ook mensen die alleen mee gaan ter ondersteuning van het EHBO-team en verwanten, en die dus geen eigenlijke EHBO-taak hebben. Ieder zijn ding, ook al is het alleen schrijven of koffiezetten.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

q300r_bc2

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2009, 20:56:24
Helemaal mee eens. Zijn ook vrijwilligers die je bewust koppelt aan een meer ervaren iemand zodat ze samen een prima koppel vormen. Twee minder ervaren/capabele ehv'ers zouden samen een onacceptabel koppel kunnen vormen in bepaalde situaties. Natuurlijk heeft iedereen hetzelfde diploma (nog wel), maar vaardigheid komt met de jaren (ervaar ik zelf ook nog altijd :))

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 28 april 2009, 22:20:25
misschien een domme vraag of gedachtegang maar waarom vragen ze geen hulp aan bv EHBO Verenigingen of het Oranje Kruis volgens mij hebben die toch ook wel een eigen buitendienst  ::) ::)
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

zomervlinder

• Forum gebruiker
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #9 Gepost op: 28 april 2009, 22:33:07
Elk tv 3 coordinator heeft wel een lijst in zijn hoofd met namen die er in zijn stad / dorp niet meer aan de bak komen.
Sommige namen zijn zelfs landelijk bekend.

Dus misschien ligt het daar aan ?

Ik denk niet dat het daaraan ligt. want ik belde en toen ik zei dat ik van de afdeling uit Z. kwam was het van ok dan hebben we helaas geen plek voor je ....

ik ben nu bij de de koniklijke ehbo verening aan de slag en das ook leuk!