Geef traumaheli's ook politietaken

Auteur Topic: Geef traumaheli's ook politietaken  (gelezen 11327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #20 Gepost op: 24 april 2009, 18:47:07
Bedankt voor jullie reacties. We kunnen op voorhand allerlei theoretische aannames doen over mijn plan. Maar ik vind het veel belangrijker om te kijken of er in het buitenland ervaring is met de combinatie tussen een politieheli en gewondentransport en hoe dat bevalt.

In Engeland draait er in Wiltshire zo'n systeem. Zeg maar een dual-role heli. Een gecombineerde police helicopter en 'air ambulance', zoals ze dat daar noemen. Die heli is standaard bemand met een piloot, een 'paramedic' (waarschijnlijk dus een soort ambulanceverpleegkundige) en een politieagent. En ze helpen elkaar. Hier staat daarover een uitgebreide discussie:

http://www.theyworkforyou.com/whall/?id=2008-06-04b.301.0

Die heli ziet er zo uit:
http://www.flickr.com/photos/mark005/3299657492/sizes/l/
Ik stem links.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 24 april 2009, 18:50:32
.... We kunnen op voorhand allerlei theoretische aannames doen over mijn plan....
Zonder duidelijke uitleg wat je intentie, of je "plan" is en de beweegredenen daarachter, zal het inderdaad bij aannames moeten blijven ja.
Citaat
Maar ik vind het veel belangrijker om te kijken of er in het buitenland ervaring is met de combinatie tussen een politieheli en gewondentransport en hoe dat bevalt.
....

Leg eens uit, waarom vind jij dat veel belangrijker? Met welk doel, welke drive, welke insteek?


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #22 Gepost op: 24 april 2009, 19:27:54
Meer over de gecombineerde nood-heli in Wiltshire:
http://www.thisisbristol.co.uk/wdp/news/health/years-life-saving-service/article-584267-detail/article.html


Politiehelikopters en traumaheli's in Engeland zie je op deze website.
Bovenaan kun je verschillende categorieën aanklikken.
http://www.ukemergencyaviation.co.uk/Police-Helicopter-Gallery.htm
Ik stem links.


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 24 april 2009, 19:31:33
Niet antwoorden op aan jou gestelde vragen zal resulteren in niet langer antwoorden van members op door jou gestelde vragen.

Leg eens uit Frank, met welk doel blijf je hier je stellingen en verwijzingen poneren?


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2009, 23:01:45
Bedankt voor jullie reacties. We kunnen op voorhand allerlei theoretische aannames doen over mijn plan. Maar ik vind het veel belangrijker om te kijken of er in het buitenland ervaring is met de combinatie tussen een politieheli en gewondentransport en hoe dat bevalt.

In Engeland draait er in Wiltshire zo'n systeem. Zeg maar een dual-role heli. Een gecombineerde police helicopter en 'air ambulance', zoals ze dat daar noemen. Die heli is standaard bemand met een piloot, een 'paramedic' (waarschijnlijk dus een soort ambulanceverpleegkundige) en een politieagent. En ze helpen elkaar. Hier staat daarover een uitgebreide discussie:

http://www.theyworkforyou.com/whall/?id=2008-06-04b.301.0

Die heli ziet er zo uit:
http://www.flickr.com/photos/mark005/3299657492/sizes/l/

Kijk als de Nederlandse politie nu gewoon netjes bij die MD900 was gebleven was dat misschien mogelijk

Om even op het technische aspect terug te komen, als je dit zou willen combineren in een heli, heb je ook geen range meer om te vliegen.
Als je een volledige kit installeerd, met daarbij ook nog eens artikelen voor een Politie heli, zoals bijv een Wescam systeempje van alles bijelkaar een paar honderd kilo, kan je minder brandstof meenemen, en pax dat betekend dus dat je of minder brandstof erin gooit, of geen patient mee kan nemen bijv.
Als je dan met een team van 3 mensen werkt, zoals in jou verhalen staan beschreven, betekend dit dat je niet een echt MMT hebt, omdat je een flightnurse ,pilot en in dit geval politie agent in de lucht.


Kortom, zoals al mijn voorgangers het al aangaven, is dit geen verstandige keuze.
In duitsland heb je ook de Bundergrensshuts, met hun blauwe heli's als Politie, en met hun oranje heli's als Medisch
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2009, 16:21:30
Frank,

zoals ik al eerder aangaf ik vindt het jammer dat je geen concrete andwoorden geeft op je eigen discussies...
Jammer ook dat je niet de ene discussie af maakt voor je een volgende begint.
Heb er nu drie gezien en telkens zijn de dingen die je bedenkt, een extra belasting voor de hulpverleners EN burgers.
Het kost daarbij allemaal extra geld. En daarbij een traumeheli inzetten voor politietaken kan niet vindt ik. stel je krijgt een oproep voor kinderreanimatie/ongeval en je bent net bezig met politiebiijstand. wat gaat dan volgens jou voor???

Annika.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2009, 16:59:12
In duitsland heb je ook de Bundergrensshuts, met hun blauwe heli's als Politie, en met hun oranje heli's als Medisch
Kleine nuance op het laatste deel van je opmerking: de oranje heli's zijn van het Bundesministerium des Innern en op deze heli's maken ze gebruik van politiepiloten. De twee andere teamleden hebben geen binding met de politie of grensshuts en zijn afkomstig van de rettungsdiensten en ziekenhuizen.
Geloof niet alles wat je denkt.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2009, 18:43:35
Kleine nuance op het laatste deel van je opmerking: de oranje heli's zijn van het Bundesministerium des Innern en op deze heli's maken ze gebruik van politiepiloten. De twee andere teamleden hebben geen binding met de politie of grensshuts en zijn afkomstig van de rettungsdiensten en ziekenhuizen.

Ik doelde eigenlijk ook op het piloten gedeelte :P
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2009, 08:55:43
Oké, is dat ook weer helder  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2009, 21:01:53
Wellicht dat MAA (ANWB Medical Air Assistance) nog wel een heli aan het KLPD wil sponsoren wanneer zij daarvoor willen betalen; MAA is immers ook een commerciële instantie? Anderzijds denk ik niet dat er bij de politie geld voor beschikbaar is  ;)