Geef traumaheli's ook politietaken

Auteur Topic: Geef traumaheli's ook politietaken  (gelezen 11328 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #30 Gepost op: 23 september 2009, 12:44:10
Zo vaak vinden er geen achtervolgingen plaats in dit wonderschone Nederland (althans, het komt af en toe naar voren in de media.)

Persoonlijk ben ik tegen het inzetten van de traumaheli's voor politietaken. We hebben in Nederland 4 traumahelikopters, welke vaak ingezet worden. Ook het Duitse Rheine vliegt geregeld de Nederlandse grens over, om in delen van Twente voor medische zorg te ... zorgen ;)
De politie heeft mijn inziens voldoende voertuigen om een achtervolging o.i.d. in goede banen te leiden. Mocht dit niet zo zijn, dan moet men de problematiek bij de kern aanpakken.

Ik pleit voor meer traumahelikopters op meer plaatsen in Nederland. Aangezien zorg zeer belangrijk is. Uiteraard preventie ook. Maar mocht het nodig zijn, dan moet de zorg ingrijpen. (wat een woorden allemaal)


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #31 Gepost op: 23 september 2009, 21:09:05
Laat de politie-taken lekker bij de politie liggen.
Net alsof er op het  moment van een (zeer zeldzame) achtervolging waarbij ze een heli nodig hebben geen politie heli beschikbaar zou zijn  :D!?
Lijkt me een beetje stug.
Dus laat het MMT maar lekker met de gele heli's medische zorg verlenen, en laat de blauwe heli's gebruikt worden voor de doeleinde waarvoor ze aangeschaft zijn  O0!

Groetjessss


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 23 september 2009, 22:27:41
Net alsof er op het  moment van een (zeer zeldzame) achtervolging waarbij ze een heli nodig hebben geen politie heli beschikbaar zou zijn  :D!?
Lijkt me een beetje stug.

Mij niet ;)
Misschien wel beschikbaar, maar lang niet altijd paraat.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #33 Gepost op: 22 oktober 2009, 10:56:02
Ik zie wel iets in het omgekeerde verhaal een politieheli die gewondentransport doet.

En dat gebeurd in Nederland blijkbaar ook.
Ik heb toevallig gezien dat bijvoorbeeld couveuse baby's weleens door een politieheli met aan boord een kinderarts en verpleegkunde getransporteerd worden van ziekenhuis X naar het UMCU.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #34 Gepost op: 22 oktober 2009, 13:26:28
Dat is iets van een heel andere orde, dan behoeven er ook geen andere bevoegdheden verkregen te worden, maar wordt de heli als een soortement van veredelde taxi  :D ingezet....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....