Politieagenten kunnen kompas dragen

Auteur Topic: Politieagenten kunnen kompas dragen  (gelezen 4166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #10 Gepost op: 23 april 2009, 20:11:30
Een kompas...

We leven in het jaar 2009 niet in de jaren 1800...
Meer doen met GPS is een beter plan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2009, 20:11:38
Nooit meer uitstapjes buiten je regio..  :-X ;D
Saai hoor..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2009, 20:12:43
Willen de hardwerkende belastingbetalers dit eigenlijk wel weten, Dinges...? ;D O0


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #13 Gepost op: 23 april 2009, 20:51:04
Weet dat er van de AVLS (of welke andere namen ze ook hebben) ook opties zijn ter grote van een luciferdoosje voor aan de koppel. Deze plaatsbepaling werkt niet middels GPS maar met GPRS. Deze wijze is veel nauwkeuriger en geeft een actueler beeld zonder vertraging. Er zijn korpsen die er aan denken maar het systeem nu eerst verfijnen in de voertuigen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2009, 20:54:05
Ik ben er niet zo super bekend mee, dat GPS en GPRS of wat ze morgen weer verzinnen.

Maar de technologie is er en als het een verantwoorde investering is, dan zeker doen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 23 april 2009, 21:25:14
Citaat
Ik werk niet in uniform. Verdiep me in veel uiteenlopende maatschappelijke problemen. Politie, brandweer en zorgsector horen daarbij. Ik heb daarbij aandacht voor praktijk en theorie.

Ik wil op dit forum anoniem blijven, omdat ik dan vrijer ben om te brainstormen over nieuwe oplossingen voor allerlei problemen. Want bij brainstormen wil ik ook fouten kunnen maken en risico's nemen, zonder dat ik daar persoonlijk op wordt aangekeken. Ik probeer genuanceerd, duidelijk en respectvol te schrijven en nauw aan te sluiten bij de praktijk.

Dat doe je ook netjes, moet ik zeggen. Echter, ik begin toch ook wel een beetje nieuwsgierig te worden naar je achtergrond. Het zou je toch sieren als je wat meer over jezelf prijsgeeft.  O0


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #16 Gepost op: 23 april 2009, 21:39:19
Citaat van: weetje_hgl
Wat is het voordeel van een richting aanduiding in de vorm van: hij is richting zuidoost gegaan, of hij is richting 180' gegaan?

Agent: "Ik heb zicht op de verdachte in het Kloosterpark. Hij kan mij niet zien. Hij heeft volgens een getuige gedreigd met een pistool. Verdachte zit in de noordoosthoek van het park. Hij zit verstopt in een paar struiken langs de vijver. Die struiken staan dertig meter ten zuidwesten van de fontein. Ik sta achter het herdenkingsmonument ten westen van de vijver."    

Meldkamer: "We gaan het Kloosterpark met spoed afgrendelen, met vesten aan. Graag de 43 bij de noordwestelijke ingang van het hek en de 12 bij de westelijke ingang. Kunnen de collega's van de 22 zich opstellen op de Kloosterlaan? En de 53 langs de St. Jozefstraat? Ik ga proberen of het AT kan komen, of een hond."
Ik stem links.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #17 Gepost op: 23 april 2009, 21:56:56
Agent: "Ik heb zicht op de verdachte in het Kloosterpark. Hij kan mij niet zien. Hij heeft volgens een getuige gedreigd met een pistool. Verdachte zit in het zuiderpark, in de buurt van de Leyweg de noordoosthoek van het park . Hij zit verstopt in een paar struiken langs de vijver. Die struiken staan dertig meter ten zuidwesten  richting  escamplaan, gezien vanuit de fontein. Ik sta achter het herdenkingsmonument aan de zuiderparklaan. ten westen van de vijver ."    

Meldkamer: "We gaan het Kloosterpark met spoed afgrendelen, met vesten aan. Graag de 43 bij de kant Leyweg noordwestelijke ingang van het hek en de 12 bij de escamplaan westelijke ingang. Kunnen de collega's van de 22 zich opstellen op de Kloosterlaan? En de 53 langs de St. Jozefstraat? Ik ga proberen of er een AT of een hond beschikbaar is."

Zo, even wat aangepast aan "mijn" ideale situatie...;)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #18 Gepost op: 23 april 2009, 22:56:34
Idd, zo gaat dat in het echt. Op het bureau met een kaart kun je inderdaad alles plannen volgens het principe noord, oost, zuid, west. Maar op straat dus niet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 23 april 2009, 23:16:03
En nog negeren ook. Dat siert je minder. Al had je maar gezegd: ik blijf bij mijn eerdere standpunt bladiebladiebla.

*zoekt hokje om betrokkene in te proppen*  ;)