Wereldwijd gat in de markt??? Airbags voor schepen?

Auteur Topic: Wereldwijd gat in de markt??? Airbags voor schepen?  (gelezen 4368 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2009, 00:10:43


Klinkt idd. een beetje als een technisch onuitvoerbare oplossing. Zeker als je de moeite neemt om je er in te verdiepen.

Maar als je met die instelling alles zou benaderen, gaat de mensheid niet vooruit.

Dus: laat je niet tegenhouden om iets bruikbaars te verzinnen! O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2009, 00:24:45
Dank, diamondback.  :)

Als het hier weer een keer rustig is op het forum zal ik er weer eens 1 plaatsen.
Kijken wat daar voor reacties op komen. (hihihi)

Ik heb er nog een paar in voorraad....
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2009, 03:35:44
Neem van mij aan, schepen zijn zo gebouwd, dat zinken erg moeilijk word. Waar op een schip ben je van plan zon soort installatie te plaatsen? De installatie moet dus intact blijven bij een aanvaring, waar alle andere middelen om het schip drijvend te houden falen? Ik heb het hier dus over void spacea, eventueel hold spaces, lege ballast tanks, of zelfs volle bunker tanks en de plaatsing van bulkheads en dergelijke.. Als al deze voorzorgsmaatregelen het begeven, waar ga je dan zon airbag plaatsen zonder dat deze beschadigd raakt bij een aanvaring?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #13 Gepost op: 20 april 2009, 22:07:21
De mogelijke variant zijn de kantelzakken welke de knrm ook gebruik, niet om drijvend te blijven wel om weer de boot met de goede kant naar boven.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 20 april 2009, 23:46:06
tja..toch heeft er al iemand patent op het idee gedeponeerd in Amerika: http://www.patentstorm.us/patents/7350802.html
en dan vooral bedoelt voor kleine speedboten en jet ski's

"Yasuaki Yatagai, Takashi Shimizu and Koji Kurata, all from Hamamatsu, Japan, have developed a planing boat with airbag system.

According to the U.S. Patent & Trademark Office: "A planing boat, particularly of a small size, is provided with an airbag system. The airbag system includes at least one bag-shaped airbag body, a housing which accommodates the airbag body, a detector for detecting a collision of the boat, an expanding unit which inflates the airbag body at the time of collision of the boat, and a controller for controlling the detector and the inflation of the airbag body."

Overigens lijkt met het doel in dit geval niet het voorkomen van zinken, maar het voorkomen van persoonlijk letsel, een iets andere materie dus.
[img]/img]


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2009, 21:54:17
Mwahhh,  :(

Ik kan er dus niet rijk mee worden.
Jammer.

Maar ik blijf dit topic volgen. Wel goed van je om dit patent op het idee gedeponeerd in Amerika: http://www.patentstorm.us/patents/7350802.html gevonden te hebben.

 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.