Precies Bert, ook het doorgestreepte woordje "prinses" duidt al op een vooroordeel.
Om van de overige opmerkingen zonder kennis van zaken nog maar te zwijgen.
Het zou ook kunnen dat het meisje in kwestie zich bedreigd voelde omdat de stadswacht(en) zo dicht op haar stond(en) en niet normaal voor haar stond(en).
Of we de waarheid in deze ooit te weten komen?
Wellicht wel, wellicht niet....
Feit is dat 1 van de stadswachten zijn excuus heeft aangeboden, wat er op zou kunnen duiden dat e.e.a. niet conform de regels gedaan is.
Persoonlijk vindt ik het dan weer jammer dat sommige individuen hier het dan weer nodig vinden om dat feit over te slaan....
Je doet zelf in feite ook aannames, aangezien de gemeente zelf nog niks naar buiten heeft gebracht, en je af gaat op een éénzijdig verhaal.
Wat betreft het laatste. Vaak word dit gedaan om te proberen te voorkomen dat er aangifte word gedaan, aangezien dit heel erg veel tijd in beslag neemt voor de ambtenaar en zijn leidinggevende. Ook als de betreffende handhaver niets verkeerd heeft gedaan, zal in eerste instantie een bemiddelend gesprek plaatsvinden.
Ik heb het zelf helaas al meegemaakt dat er na een aanhouding aangifte werd gedaan door de verdachte. Die gaf aan zwaar mishandeld te zijn door mijn collega. Echter is er, wat na afloop ook door het OM is bevestigd, proportioneel geweld gebruikt en werd mijn collega onterecht beschuldigd. Een bemiddelend gesprek had in deze casus echter geen effect. Echter heeft het mijn collega, de leidinggevende en mijzelf erg veel tijd en energie gekost.
Vandaar dat vaak voor die optie gekozen word.