HIT ik geloof je absoluut maar ik kan er niets anders van maken. Verkeersborden zijn in mijn ogen ook meer dan duidelijk hoor.
Kan het ook wel begrijpen dat een weg ergens aan moet voldoen wil je kunnen handhaven op het geen wat van toepassing is.
Het moet natuurlijk niet tegen je gevoel in druisen waar je mee bezig bent.
Bron veilig verkeer nederland:
Handhaving -30 km zone-
Het Openbaar Ministerie (OM) is altijd van mening geweest dat 30 km-zones zelfhandhavend moeten zijn. Dat wil zeggen dat de weg zo is ingericht dat te hard rijden zo goed als onmogelijk is.
Als automobilisten te hard kunnen rijden in zo'n gebied, is de 30 km-zone niet goed ingericht. Het OM is dan niet bereid daarvoor politiecapaciteit ter beschikking te stellen, ook omdat het aantal verkeersslachtoffers in dertigkilometerzones naar verhouding veel lager is dan op 50- en 80 km-wegen.Komt ik terug op mijn eerdere opmerking, verkeersveiligheid of overlast. Verkeersveiligheid kennelijk niet, dan blijkbaar volgens het OM zelf overlast. Wordt het tóch iets wat mogelijk door gemeente lieden kan/mag worden gedaan.
Wat betreft bovenstaande opmerking over het niet tegen je gevoel in mogen druisen waar je mee bezig bent. Bij opmerkingen van dien aard - ik hoor bij mij ook wel eens de gevleugelde opmerking
Handhaven met je Hart- refereer ik altijd aan de taak en plicht die je hebt als Handhaver -van welk caliber dan ook- om naleving van wet- en regelgeving te bevorderen danwel af te dwingen. Dat geeft je weinig ruimte voor persoonlijke sentimenten. Geef je die teveel ruimte dan ben je al snel willekeurig bezig, funest voor de rechtsstaat.
Handhaven doe je met je hoofd, afweging maken op basis van feitelijkheden in een situatie. Is een regel -onderbouwt met feiten- op een bepaalde tijd en plaats onzinnig dan is het de vraag of je die moet Handhaven, maar dat heeft niets met gevoel te maken.