Dat uniform ziet er inderdaad niet uit!
De autoriteit zal ver te zoeken zijn als ze er daadwerkelijk mee gaan rondlopen, wat een uitstraling
.
Stadswachten meer bevoegdheden geven lijkt mij prima, maar meer dan handboeien en een bonnenboekje hebben ze niet nodig, en het lijkt mij dan ook niet handig om ze uit te rusten een heel arsenaal. De stadswachten zijn er in mijn optiek om te controleren en toezicht te houden, en als het echt nodig is te handhaven door het bonnenboekje erbij te pakken (wat de meeste stadswachten al heel snel doen). In Rotterdam mogen de stadswachten sinds kort ook voor verkeersovertredingen boetes uitschrijven, en wat hebben zij daar een plezier in! Waar iemand op een metersbrede stoep fietst, fietsen te stadswachten vrolijk mee, fietsen de fietser klem, waardoor fietser van de fiets afvalt, en doodleuk een bekeuring uitschrijven. Het mag niet; akkoord! Maar een politieagent zou gewoon even vragen of men op het fietspad wilt gaan fietsen. Heb ik al gezegd dat de fietser in kwestie een man 55+'er was, die daardoor ook nog eens zijn pols heeft gebroken. Dit heb ik mijn eigen ogen mogen aanschouwen.
Daarnaast heb ik ook meerdere malen een bekeuring mogen aantreffen achter mijn ruitenwisser, als ik ergens op de stoep parkeer ivm werkzaamheden aldaar. Het leuke is dat de ontheffing gewoon prima zichtbaar is. En elke keer (voor de 3e keer alweer
) mag ik weer een bezwaarschrift opstellen
Uiteraard zijn dit momentopnames, en zullen de meeste zich wel gewoon normaal gedragen en doen waar ze er voor zijn, namelijk VOOR de burger, en niet tegen!
Zijn er meer mensen met zulke ervaringen?