C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 29484 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2004, 11:28:47
Ik hoorde gewoon via het politiekanaal van: C2000test..... en toen zeiden ze of het duidelijk was of niet!

Ja zoals ik ook al antwoordde met betrekking tot Utrecht, het zou natuurlijk heel goed een koppeling tussen een analoog kanaal en C2000 geweest kunnen zijn. Anders kun jij natuurlijk nooit een C2000-test ontvangen. Immers, als beide partijen analoog zitten dan valt er weinig te testen qua C2000 ;-)

Groeten, Peter.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2004, 00:46:37
Misschien lachen ze zich wel een breuk om al de mensen die denken dat ze C2000 toch kunnen ontvangen met hun scanner... ;D

Christian

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2004, 03:32:26
Het zal lekker rustig worden zo zonder pers, massatoerisme, fotograafjes etc . . . . . zucht   ;)

Ton d Breejen

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2004, 11:57:03
Citaat
Het zal lekker rustig worden zo zonder pers, massatoerisme, fotograafjes etc

Ik denk juist van niet.
P2000 alarmeringen blijven (simpel) leesbaar op een PC en/of zelf gekochte pieper. Doordat je verder van informatie verstoken blijft zullen er veel meer mensen gaan 'rijden' op zo'n melding.
Nu hoor je vaak al snel of een melding juist en interessant is, Met C2000 moet je eerst zelf gaan kijken of het 'wat' is.

Ton

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2004, 14:00:38
Het zal lekker rustig worden zo zonder pers, massatoerisme, fotograafjes etc . . . . . zucht   ;)

Goed opgelet Ton, dat was nou precies waar ik heen wilde. Juist door verstoken informatie zal men dadelijk moeten kijken om inderdaad het vervolg van een melding te kunnen blijven volgen.

Het komt erop neer dat er massa's ramptoerisme zal bijkomen om datgene te gaan doen waar wij als hulpverleners niet Bleij mee zijn.

Moet er wel bij zeggen dat slechts 2 % van de vensterbankluisteraars niet de moeite zal nemen om een pc online te gaan zetten voor alarmeringen van ambulance, brandweer of ambulance. Een optie is meekijken op de semafoon, maar of dat soort luisteraars daar op zitten te wachten . . . .De politiemeldingen blijven tenslotte onzichtbaar . . .  ;)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2004, 01:18:43
De politiemeldingen blijven tenslotte onzichtbaar . . .  ;)

Wordt er geen semafonie gebruikt bij de politie? Misschien gaan ze het wel vaker gebruiken nu ze een 'eigen' netwerk ter beschikking hebben. Binnen de opbouw van de P2000-codes is er rekening gehouden met politie en KMAR. Bovendien meen ik zoiets in Zuid-Limburg al te hebben gezien, dus joe never no.

Groeten, Peter.

HR2O

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2004, 01:54:22
Er is inderdaad rekening gehouden met de politie v.w.b. de codes in P 2000. Veel zal er echter niet gealarmeerd worden want het meeste personeel zal in dienst zijn en wordt niet van thuis opgeroepen. Misschien dat er in den lande gebruik gemaakt gaat worden van het P 2000 netwerk om personeel van de ME pelotons op te gaan roepen, maar dat zal per regio verschillen. Dus meer dan wat oproepen voor een TD, Persvoorlichter e.d. zal er niet door de politie over P 2000 worden gedaan.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2004, 00:27:41
Misschien dat er in den lande gebruik gemaakt gaat worden van het P 2000 netwerk om personeel van de ME pelotons op te gaan roepen, maar dat zal per regio verschillen. Dus meer dan wat oproepen voor een TD, Persvoorlichter e.d. zal er niet door de politie over P 2000 worden gedaan.

En dat is dan ook precies wat ik bedoelde, gelijkens de huidige situatie waarbij de genoemde personen / pelotons via een semafoon / maxer worden opgeroepen.

Groeten, Peter.

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2004, 23:15:05
MINBZK: C2000 werkt naar behoren in Amsterdam
ANP

Gezien op www.regioscannerzeeland.nl   ;)

DEN HAAG - Het digitale communicatiesysteem C2000 werkt in Amsterdam naar behoren. Dit in tegenstelling tot het beeld dat enkele ambulancemedewerkers van de VZA hebben opgeroepen.

Bij een recent incident in Amsterdam voelde de bemanning van een ambulance zich zo bedreigd dat zij gebruik heeft gemaakt van de noodknop op hun portofoon. Deze noodmelding is ontvangen door de centralist die onmiddellijk de politie heeft gewaarschuwd. Deze was ook snel ter plaatse. Toch is een deel van de ambulances van VZA teruggegaan naar het oude analoge netwerk. De overige VZA ambulances en alle ambulances van de GG&GD Amsterdam zijn C2000 blijven gebruiken.

Het personeel van de ambulance is vooral verontrust over de late bevestiging van de meldkamer dat de noodoproep was aangekomen. Dit duurde 33 seconden; binnen die tijd was de politie al gewaarschuwd. Het ambulancepersoneel in Amsterdam dat gebruik maakt van de noodknop heeft direct, met de hoogste prioriteit, 20 seconden open gesprekstijd met de centralist. Die tijd kan gebruikt worden om met de centralist te overleggen. Bij veel dreiging kan het zo zijn dat er van deze mogelijkheid geen gebruik gemaakt kan worden. Een rood lampje op de portofoon geeft echter ook aan dat de noodoproep door de meldkamer is ontvangen.

Het C2000 systeem heeft niet gefaald. Gebruikers moeten wennen aan nieuwe procedures, techniek en randapparaten en goed worden opgeleid. In stress gevoelige situaties is een noodknop procedure nog geen routinematige handeling. Alle portofoons in het C2000 systeem zijn uitgerust met een noodknop, in tegenstelling tot de huidige analoge portofoons.

Ik ging al twijfelen . . . . . . .  ;D

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2004, 00:33:00
Schiphol stapt tijdelijk uit nieuw communicatiesysteem C2000
De Telegraaf

SCHIPHOL - De brigade beveiliging burgerluchtvaart op Schiphol heeft het gebruik van het nieuwe communicatiesysteem C2000 tijdelijk opgeschort. Na storingen in de onderlinge bereikbaarheid van de honderd man sterke marechaussee-eenheid besloot de leiding vorige maand terug te vallen op het oude communicatiesysteem.

Volgens een woordvoerder van de marechaussee op Schiphol was de eenheid in november overgestapt op het nieuwe systeem. Dat gebeurde na gunstige ervaringen binnen het proefproject, waaraan alle afdelingen van de marechaussee op Schiphol deelnamen.

"Half februari kreeg de beveiligingsdienst echter te maken met storingen ", meldt de woordvoerder. "Daarop werd besloten tijdelijk terug te vallen op het oude systeem. Zodra de problemen zijn verholpen zal het nieuwe systeem weer in gebruik worden genomen."

Mja . . . . . .  ::)