C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 28667 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2004, 10:07:07
Peter, wat raar om het analoge systeem met blikjes en een touw te vergelijken. Het bleef de afgelopen 10 jaar, afgeschreven en wel en bijna zonder onderhoud gewoon werken. Het verschil tussen analoog en digitaal is niet zo heel groot, het betreft alleen een andere, manier van moduleren. Het meeste wat in c2000 kan, kun je door het gebruik van tooncode, subtone's  enz ook. Ik was gisteren op een politie buro en ik vond de geluidskwaliteit helemaal niet zo denderend. Ja, geen ruis. He he, als je voor het analoge systeem ook 26000 antennes plaats heb je overal ontvangst nergens meer ruis. Ze vergelijken (nogmaals) de geluidskwaliteit van soms wel 15 jaar oude apparatuur met het neusje van de zalm wat 10 keer (misschien wel meer) zo duur is in onderhoud en aanschaf. Ik ben geluidsman, en als je het over geluidskwaliteit hebt weet ik er een klein beetje van, maar de bottlenek voor de geluidkwaliteit van een porto is niet de manier van uitzenden maar de constructie van de porto zelf.

NB radio uitzendingen zijn analoog, en ik vind het geluid best bruikbaar.

Maar inderdaad, de (echte eerlijke) mening van de gebruiker is doorslaggevend. Ik heb er al een paar, maar die zullen hier nooit op het forum komen.

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #121 Gepost op: 17 juli 2004, 12:55:41
beste kevke,

je schrijft of je mij aanvalt, dit zijn uitsluitend reacties uit het veld, dus niet van mij zelf., ik weet o.a. dat een meldkamer meer te doen heeft, hoewel ik ook vindt dat het soms erg lang duurt, zeker wanneer de centralist zelf de melding heeft gedaan en dus weet dat er een spoedvraag aankomt, maar de toekomst zal het ons leren.

wij hadden gisteren een zeer grote brand, alles is vlekkeloos verlopen via het analoge net, niemand heeft ook maar 1 moment geklaagd.
Nemo me impune lacessit


Kevke

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2004, 13:56:08
Niet de bedoeling om je aan te vallen de tijd zal het tenslotte leren wat het gaat worden.

Ben wel benieuwd naar de reacties uit het veld misschien kunnen zij het bevestigen danwel ontkennen.

Greetzzz,
Kev.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2004, 17:32:04
ik weet niet wat jouw kontakten in de regio's zijn peter, maar de mensen die er mee moeten werken hebben er echt wel problemen mee

Mijn contacten in verschillende regio's varieren van de daadwerkelijke gebruikers tot beheerders. Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Of ik daar als scannerluisteraar blij mee moet zijn weet ik niet, maar ik heb in elk geval geen reden om halve waarheden te verkondigen...

De contacten cq regio's zijn verspreid door het hele land. Operationele regio's, testende regio's, allemaal idem.

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2004, 18:33:46
dank voor je antwoord, mijn info komt van de eindgebruikers, alleen van de regio's die tot nu toe in bedrijf zijn.

de gene die testen neem ik helaas niet serieus, zij hebben een andere doelstelling, overigens vanuit die groep regelmatig het kommentaar we zijn gestopt, de testen zijn matig of slecht, we wachten wel tot alles in gebruik is, dus schiet mij maar lek

als ik om een serieuze test vraag van de door de politie, brandweer en ambu gebruikte elektronische apperatuur(geen communicatie apperatuur) is dit nog niet mogelijk.

ook ik wacht dus wel af.

overigens er rijden (heel) veel politie auto's die 6 zenders per voertuig gelijktijdig(5) in de lucht hebben, ik neem aan dat alleen de mobi en porto naar C2000 verhuisd, en mogelijk ook de noodknop(zit nu op een volledig onafhankelijke mobilofoon)
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2004, 18:37:52
de gene die testen neem ik helaas niet serieus, zij hebben een andere doelstelling

Dat ben ik niet met je eens. De personen waar ik het heb weten waar ze over praten en testen niet omdat het zo nodig moet, maar omdat ze willen weten of het goed werkt, en waar dit niet het geval is daar wordt dat ook duidelijk kenbaar gemaakt. Ik vrees dat dit een welles/nietes verhaal wordt, jouw houding valt me erg tegen en zal dan ook niet meer reageren in dit draadje, het lijkt wel of alles aan C2000 slecht is.

Peter.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2004, 19:38:14
Ik ben wel benieuwd of je met positieve punten kan komen die niet te realiseren zijn met het analoge net.

Ben ook wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag:

Je zit in een brandend gebouw, je kan geen kant heen, je hebt hulp nodig want het gebouw staat op instorten of de brand breidt zich in razend tempo uit. Niemand weet dat je binnen zit.

In welk systeem heb je (op dit moment) dan meer vertrouwen...je vertrouwde GSM of je C2000 porto?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2004, 19:41:42
Ik ben wel benieuwd of je met positieve punten kan komen die niet te realiseren zijn met het analoge net.

Ben ook wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag:

Je zit in een brandend gebouw, je kan geen kant heen, je hebt hulp nodig want het gebouw staat op instorten of de brand breidt zich in razend tempo uit. Niemand weet dat je binnen zit.

In welk systeem heb je (op dit moment) dan meer vertrouwen...je vertrouwde GSM of je C2000 porto?

de enigste antwoord op je vraag is, dat je zelf zo dom bent geweest om naar binnen te gaan


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2004, 20:19:14
deze topic gaat een hele dome kant uit, peter hunt reageert alsof hij de enige is die weet hoe het zit, peter D reageert weer anders, kom op jongens ik geef niet aan dat alles slecht is, ik geef alleen weer wat ik hoor van de mensen die er mee werken.

ik schrijf hier bewust onder een nickname, zowel peter hunt als peter D en ook ierlandfan kennen mijn achtergrond, het heeft voor mij geen enkel nut om C2000 de grond in te boren, zoals ik al zij geef ik alleen weer wat ik hoor en niet wat ik denk, deze verhalen berusten niet op veronderstellingen, kennis uit boeken, of van horen fluisteren, ik geef alleen feiten en constateringen weer.

het is voor de bronnen niet verstandig als ik hun naam ga noemen, dit zou veel schade aan veel mensen kunnen berokkenen, als de reacties zo blijven zal ik mijn mond moeten gaan houden, zodat anderen en ikzelf niet beschadigd raken.

mijn bijdrage is enkel bedoeld om een open en vooral eerlijke discussie op gang te houden, waar we mogelijk allen wat mee kunnen, maar heb nou niet de illusie dat iemand die werkelijk enige invloed op het proces heeft hier zullen lezen, reageren of er ook maar iets aan zullen doen, de toekomst zal het nog steeds moeten leren.

wat een ieder ook beweerd er is indertijd een keuze gemaakt en op de momenten dat go,no go gegeven moest worden, er willens en wetens ondanks dat toen de adviezen absoluut negatief waren, de zaak er door gedrukt is, wel of geen goed systeem deed er niets toe,troost je het merendeel van de politiek is totaal niet geintresseerd, dat heeft een ieder toch zo langzamerhand toch wel door hoop ik.
Nemo me impune lacessit


T

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2004, 21:12:02
leuke discussie ! grappige is dat iedreen een beetje gelijk heeft.
Aan de ene kant is het C2000 systeem beter dan het huidige, aan de andere kant zijn er nog genoeg problemen met functie's die het huidige systeem geen eens heeft dus of je een goed vergelijk kan maken is maar de vraag.........

Tijdens de testen (go / no go) zijn inderdaad merkwaardige besluiten genomen. maar hoe vreeemd dat ook mag zijn het is gebeurd.

niemand kan nu ook al zeggen of het goed of slecht is, pas halverwege volgend jaar is dit goed te bekijken.
Het is ook een totaal nieuw systeem, tetra mag dan al lager bestaan, voor het C2000 verhaal is er wel het e.e.a. aan verspijkert.

nuttige vragen zoals

"Ik ben wel benieuwd of je met positieve punten kan komen die niet te realiseren zijn met het analoge net."

mogen ook een redelijk andwoord lijkt me, juist door dit soort vragen zijn de verschillen aan te geven.
ze geven de discussie ook de inhoud die volgens mij oorspronkelijk de bedoeling is.

in de meeste opmerkingen leest ik alleen een toon waaruit moet blijken dat de een er veel meer van weet dan de ander. dat is natuurlijk geweldig fijn. aleen zonde als men het niet op een normale manier wil / kan delen met de anderen.

laten we eens gewoon andwoord geven op de vraag van de ierland fan.

ik verdaai de vraag alleen een beetje,

wat kan er in C2000 wat er nu niet kan?

brand maar los!