ierlandfan vindt het niet erg dat ik dit antwoord geef naar ik aanneem.
hoe ierlandfan op deze vraag komt is mij duidelijk, ierlandfan is brandweerman en heeft ongeveer 1,5jaar geleden een situatie mee gemaakt waar een collega van hem in een groot brandend pand, volledig opgetrokken van staal en damwandprofiel, toen het vuur zich snel uitbreide het gebouw ineens totaal onverwacht begon in te storten, onder een zwaar voorwerp terecht is gekomen.
zijn tweede man heeft hem alleen moeten laten om hulp te gaan halen.
het grote probleem was dat er voor het hele korps onvoldoende porto's waren en de aanvals ploegen geen porto's hadden, nu zal je zeggen erg dom, ja, maar in het kader van C2000 mocht niets meer gekocht worden, wat kapot ging niet meer vervangen.
gelukkig is hulp op tijd gekomen en kwam de man er met een gebroken arm vanaf.
kort daarna hebben wij tegen alle regels in porto's gekocht, alleen heete ze even anders, dit overkomt ons niet meer
het betrof een zeer grote brand met inzet van meer dan 150 man (twee peleton's), het was de ena grootste brand van 2003, even goed zijn de verbindingen die er wel waren goed verlopen.
verder zijn er bij ons testen gedaan in DMO mode in een van onze staats hotels, we hebben er een paar, daar bleek op meerdere plaatsen in het gebouw dat man 1 in de ene gang, geen kontakt kon krijgen met man 2 in de gang die er naast liep, uitsluitend gescheiden door een redelijk dikke betonnen muur
op de vraag waarom kregen wij geen antwoord.
ze steken daar nogal eens een matras in de brand, waarschijnlijk om aandacht te krijgen, of mogelijk even weg te kunnen