C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 28662 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

T

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 18 juli 2004, 14:57:23
Peter heeft helemaal gelijk, er zijn zeker plaatsen waar het goed werkt. en net zo goed zijn er plaatsen waar het nog niet goed werkt, nog niet alle meldkamers zijn klaar.

uiteraart hoor je hier weinig over, deze regio's zijn immers nog niet operationeel, dus zijn er ook maar weinig mensen die het kunnen weten.

de problemen worden uiteraard opgelost maar ze zijn er dus wel degelijk!

ik ben de laatse die C2000 een slechte naam zou willen bezorgen, maar beter nu aan de gebruikers vertellen wat de probleemen zijn, en over een maand vertellen dat het is opgelost dan nu mooi weer spelen en allerlij dingen later terug moeten draaien.

het e.e.a. is uiteraard wel regio afhankelijk, ik ga er ook van uit dat de "operationele" regio's de problemen niet meer hebben!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #141 Gepost op: 18 juli 2004, 15:07:34
wat wordt er verstaan onder operationeel, degene die nu operationeel zijn , zijn voor een deel niet volledig, je gebruikt of alles, zoals ierlandfan omschrijft , maar zaanstreek waterland heeft voor zover ik nu begrijp alleen een aantal mobilofoons de rest is nog niet voorhanden, dan ben je maar gedeeltelijk operationeel, met name de eindgebruikers in de vorm van de porto's geven tot nu toe in de regio's die het gebruiken de meeste problemen.
wanneer je nu stelt dat een regio operationeel is, geef je een verkeerd beeld, je schept verwachtingen, kreeert een stemming die als het maar even tegen gaat vallen ook direkt doorslaat naar de andere kant.

ik denk dat je pas van operationeel kan spreken wanneer alles, GMS en C2000 volledig bezet is en functioneel is, pas daarna kunnen we beoordelen of iets echt functioneert (de P2000 kan later ook nog als er goede pagers zijn)
Nemo me impune lacessit


Rolf

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 19 juli 2004, 00:03:14
Citaat
wanneer we alleen kijken naar de brandweer. De objectportofoons (DMO) bieden een perfecte communicatie tussen alle ploegleden.  

Juist en daarom heeft Limburg-zuid voor de objectporto's nog altijd de analoge portofoons!
En als je dan na vraagt warom dat zo is dan hoor je van de eindgebruiker:
-de toest vergendeling van de Motorola porto werkt voor geen meter je zit zonder het te weten op een andere groep en instellingen zij opeens anders.
-de verbinding komt geheel niet tot stand.
-de verbinding valt weg tijdens het gesprek.
Dit kan natuurlijk aan het type porto liggen maar men gebruikt op het object gewoon nog de analoge porto's voor de rest schijnt het te werken (als het er weer een keer niet uit ligt getuige de analoge communicatie met de AC en de berichten dat "het weer werkt" via P2000


Kevke

  • Gast
Reactie #143 Gepost op: 19 juli 2004, 14:13:21
Citaat
Dit kan natuurlijk aan het type porto liggen

N.a.v. de ervaringen in o.a. Limburg wordt er hard gewerkt aan de porto's. Geloof dat er al weer een nieuwe versie is.

Greetzzz,
Kev.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #144 Gepost op: 21 juli 2004, 17:33:24
C2000 in Zeeland getest
Politie Zeeland

MIDDELBURG - Tussen 12 en 23 juli 2004 is in Zeeland, zowel op het water als op het land, de dekking van C2000 getest. Elk testteam bestond uit vertegenwoordigers van politie, brandweer en ambulancezorg en de Koninklijke Marechaussee, mensen van de operationele diensten die met C2000 moeten gaan werken.

De test bestond uit communicatie tussen een centralist in de Gezamenlijke Meldcentrale Zeeland en de testteams. Er is op honderden plaatsen door heel Zeeland getest, specifiek in gebieden waar problemen zijn met het huidige analoge netwerk. Een eis is dat de dekking van het C2000-netwerk minimaal vergelijkbaar is met het huidige analoge netwerk. C2000 garandeert op dit moment, net als het analoge netwerk, alleen buitenhuisdekking. Echter, uit de tests is gebleken dat de kwaliteit van de C2000-verbindingen een enorme verbetering betekent en dat zelfs binnenshuis op een groot aantal plaatsen communicatie mogelijk is.

De bevindingen zijn nauwkeurig genoteerd. Uit de rapporten kwamen, naast goede resultaten, locaties naar voren waar de dekking minder of helemaal niet aanwezig was. Juist hiervoor zijn de testdagen bedoeld: om de zwakke locaties op te sporen. Alle testresultaten worden doorgegeven aan de Projectdirectie C2000 die daarmee aanpassingen aan het netwerk uitvoert waarna opnieuw wordt getest.

Landelijk is het netwerk sinds 1 juli jl. opgeleverd en Zeeland is hierop aangesloten met 23 zendmasten. De Projectdirectie C2000, onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, en Zeeland hebben tests uitgevoerd op de verschillende functies van C2000.

Het bieden van hulpverlening, bescherming en veiligheid aan burgers vraagt steeds meer om een samenhangende aanpak van politie, brandweer en ambulancezorg. Zeker op het moment dat het van levensbelang is dan zijn betrouwbare en op elkaar afstemde radiocommunicatie middelen noodzakelijk. De techniek van het huidige analoge netwerk voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. De netwerken zijn niet op elkaar afgestemd, werken alleen in een eigen gebied en vertonen gebreken. Ook de ether staat steeds boller van het radio- en telefoonverkeer en wordt het steeds moeilijker om ruimte vrij te houden voor het radio- en berichtenverkeer van politie, brandweer en ambulancezorg. Om er voor te zorgen dat de verbindingen optimaal zijn en blijven, vooral in gevallen van calamiteiten en rampen, moet hiervoor ruimte zijn. Het digitale landelijk dekkend C2000-netwerk heeft een grotere capaciteit dan het huidige analoge systeem en biedt hierdoor die ruimte en is niet af te luisteren.

De hulpdiensten verwachten, volgens planning, in november 2004 het nieuwe systeem operationeel te hebben.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #145 Gepost op: 21 juli 2004, 17:38:21
Vorige week hebben medewerkers van politie, brandweer en ambulancezorg het systeem op honderden plaatsen in de provincie getest. Wel zijn een aantal locaties naar voren gekomen waar de dekking minder of helemaal niet aanwezig was. Om die problemen op te lossen, worden aanpassingen aan het netwerk uitgevoerd. Verwacht wordt dat C2000 in november kan worden ingevoerd.

Ik heb ook al wat testberichten gezien op P2000 van de regio Zeeland, maar die testen waren niet van dien aard dat ik de indruk heb dat er aktief getest wordt..

Twente is aktiever bezig, als ik zeg dat ik vandaag 100 testberichten heb gezien dan is dat weinig :)

Groeten, Peter.


janneman82

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 26 juli 2004, 23:01:12
weet iemand waarom de ambulance dienst in de Gooi & Vechtstreek weer is over gestapt op het anologe systeem? mischien problemen? ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #147 Gepost op: 27 juli 2004, 20:16:45
weet iemand waarom de ambulance dienst in de Gooi & Vechtstreek weer is over gestapt op het anologe systeem? mischien problemen? ???
geen idee,maar ik weet dat ook de brandweer af en toe via het analoge net zendt.Misschien wat zaken bijstellen?


janneman82

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 27 juli 2004, 21:16:02
in de afgelopen 2 dagen is de brandweer toch al zo'n 5 keer overgestapt op het oude netwerk en hoor nu net op de scanner dat er problemen zijn met c2000. Alleen de politie heeft nergens probelemen mee waar zou dit aan kunnen liggen? ???


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #149 Gepost op: 27 juli 2004, 22:45:02
Ik denk dat C2000 beter op "meer blauw op straat" reageert, dan geel en rood.
Dat zijn van die felle kleuren.

En blauw ach wie is dat niet, dan zie je alles toch maar door een roze bril, en ineens valt alles mee..

:-)

/\/\ario

P.s. of dit de daadwerkelijke reden is is bij ons nog niet officieel bevestigd.