C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 28654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #40 Gepost op: 15 april 2004, 21:31:53
ach ik had het ook maar binnenkregen via de mail....

Maar ik vind het wel een zorgelijke situatie zo, straks is en C2000 niet veilig/klaar en het oude systeem niet veilig...

 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #41 Gepost op: 15 april 2004, 21:43:20
hallo,

Ik ken inmiddels regio's die nieuwe alarmontvangers huren (wel duur) met de afspraak terug als P2000 goed werkt, en oude oplappen uiteraard.
goede portofoons (GP300) via marktplaats kopen, moblifoons kopen via zendamateurs bij het museum voor de zend amateur.
Op zich is daar niets mis mee, de kosten blijven beperkt en mist vakkundig onderhouden (dat is de meeste zendamateur wel toevertrouwd), het enige waar je dan nog van afhankelijk ben is de apperatuur van de meldkamer en de steunzenders.

niemand durft C2000 te garanderen op goede werking(de overheid uiteraard wel), het zal zich moeten bewijzen zeker bij een groot incident en vergeet vooral de binnenhuis dekking niet.

groetjes.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 6 juni 2004, 20:09:19
op dit moment is het in de regio Utrecht angstig stil over het hele gedoe over C2000,ik geloof dat nu niemand meer een uitspraak durft te doen wanneer P/C2000 bij ons van start gaat


Rene112

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 6 juni 2004, 20:34:31
op dit moment is het in de regio Utrecht angstig stil over het hele gedoe over C2000,ik geloof dat nu niemand meer een uitspraak durft te doen wanneer P/C2000 bij ons van start gaat

Bij ons in Noord-Holland Noord loopt het treintje aardig verder. Komende dagen vul ik voor ons korps de bestellijsten voor de randapparatuur in.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #44 Gepost op: 6 juni 2004, 22:12:21
Bij ons in Noord-Holland Noord loopt het treintje aardig verder.

Waneer gaat Noord Holland Noord over op C2000 en P2000 ?. Zaanstreek / Waterland gaat begin juli over op C2000.


Rene112

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 7 juni 2004, 01:02:33
Waneer gaat Noord Holland Noord over op C2000 en P2000 ?. Zaanstreek / Waterland gaat begin juli over op C2000.

De migratieperiode loopt van 1 juli tot 15 oktober 2004. Vooralsnog zal de brandweer op 15 oktober 2004 in één keer overgaan. Natuurlijk nadat duidelijk is geworden (na opleidingen, oefenen en testen) dat de operationele organisatie niet in gevaar komt.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 7 juni 2004, 11:11:36
Ik ben benieuwd of het gaat werken. Er was hier gisteren een grote brand in een sporthal. Als je dan ziet hoe intensief de vier frequenties in gebruik belast worden, en dan heb ik het alleen nog maar over de brandweer, dan vraag ik mij af hoe één gebruikersgroep dit kan handelen, waar dan ook nog het gekrakeel van de politie over afzetting en koffie voor de posten bij komt. Ik hou m'n hart vast. Overigens ging dat nu ook niet goed, want ze kregen kennelijk pas tijd om de boel af te zetten toen de brand onder controle was en er geen gevaar meer was. Tot het instorten van het dak kon je zo het terrein op.  ???

Henk


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #47 Gepost op: 7 juni 2004, 11:16:54
Dat zou dan betekenen dat je echt alleen de noodzakelijk info door de porto's doet en de rest via de gsm..... :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 7 juni 2004, 11:33:33
Moeten ook dan maatregelen voor getroffen worden, want iedreen was iedereen daar mobiel aan het bellen om over de grote brand te vertellen en daardoor raakte het netwerk over belast :o . Ik kreeg steeds "netwerk bezet". Leuk als je doorslag wilt melden.

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #49 Gepost op: 7 juni 2004, 14:31:12
Er viel idd niet mobiel te bellen een groot deel van de avond!! Maar stond je er zo met je neus bovenop?!
  Ta