Exact Peter, dank je wel.
Bovendien wordt politie niet via P2000 gealarmeerd. Die heeft dan ook nu hier in al haar wijsheid meteen maar weer de in het verleden mislukte scheiding van wijkteams/noodhulp heringevoerd. In het verleden mislukte dit omdat dat de wijkteams bij het horen van een calamiteit het vertikten om niet naar het incident (auto te water, tasjesroof, onwel wording) te gaan als ze dichterbij waren dan de noodhulp en door de storm van kritiek. Wat doen ze nu? Noodhulp en wijkteams worden aparte gebruikersgroepen waarbij ook meteen maar even de backupauto van de noodhulp eruit gaat naar het politiek gevoelige inbraakpreventie team. Nog maar drie auto's voor heel Gooi- en vechtstreek voor de noodhulp! Is er dus een overvalalarm bij een bank is er geen auto meer over voor het "gewone" publiek. Deze informatie kun je dus wel onder de tafel van de petten krijgen, maar hard maken door voorbeelden uit de praktijk gaat niet meer lukken. En als zo'n agent uit de schoolklapt: je weet wat in Nederland met klokkenluiders gebeurd, Bosch staat inmiddels voor de rechter. Als enige.
nog een voorbeeld:
Laatst hoorde ik hoe de AC bij de giftige-gassen ontsnapping bij Craïlo een (trauma) helicopter inzette. Dit is een foutje, want een heli door giftige gassen is niet zo'n goed idee. Dit had de piloot gelukkig in de gaten en keerde om. Dit soort dingen hoor je niet op je P2000 pieper. Als er straks tijdens een achtervolging van een scootertje in een woonwijk weer eens een politieauto in een tuin tot stilstand komt gaan ze echt niet meteen trots de pers bellen. En komt het niet in de pers dan hoeft de politiek ook niet meer verontwaardigd te reageren en wordt dus niemand meer boos op de politie. Dus, hoe gaan we de OOV diensten controleren?? Ja ja, de korpsleiding. Maar wie controleert de korpsleiding
.
Henk