C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 28672 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #90 Gepost op: 5 juli 2004, 19:32:46
Kan het C2000 gekoppeld worden aan het analoge netwerk? Ik zou denken dat het twee heel verschillende netwerken zijn...

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 5 juli 2004, 20:02:21
Kan het C2000 gekoppeld worden aan het analoge netwerk? Ik zou denken dat het twee heel verschillende netwerken zijn...

Christian
Het lijkt me sterk,want dat zou betekenen dat het heel simpel afluisterbaar is


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #92 Gepost op: 5 juli 2004, 20:45:52
Ik blijf een tegenstander van het hele C2000 systeem, zeker na het gesprek met een persfotograaf. Deze vreest een inbreuk op de persvrijheid. Vooral de "nova-netwerk" achtige reportages, waarin kritische geluiden te horen zijn over inzet en beleid van politie en andere overheidsdiensten komen in gevaar. De kans is groot dat je, als je je te kritisch uitlaat over deze diensten, of dingen schrijft die ze onwelgevallig zijn (informatie bijvoorbeeld die in hun ogen niet voor het grote publiek bestemd zijn, zoals dat iets het werk lijkt te zijn van een pyromaan of gas alarm in een dichtbevolkte wijk) je voortaan verstoken blijft van- of "per ongeluk" wordt overgeslagen bij het "uitdelen" van het nieuws. Je krijgt alleen nog maar te horen (en allemaal het zelfde) wat ze kwijt willen. Controle op wat de overheid doet wordt nu veel moeilijker. Dat ze uberhoubt nog wat loslaten is om te voorkomen dat de pers achter de hulpdiensten aan gaan racen om zo toch nog de voor hun brood nodige plaatjes te schieten. C 2000 is naar mijn inschatting niet alleen een aderlating voor de schatkist, maar ook een voor de democratie en de persvrijheid.

Henk
Henk, lijkt me sterk, je kan P2000 gewoon volgen via de computer.


Rolf

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 5 juli 2004, 23:31:12
Citaat
Henk, lijkt me sterk, je kan P2000 gewoon volgen via de computer.  

Als je een 6-pac bier mee neemt mag je een avond komen kijken bij mij op de PC.
Ik moet je waarschuwen ik heb de "filter geluiden" door Star-Trek geluiden zoals "door bel" en "red alert" dit houd in dat bij een alarmering van de brandweer "Doorbel" uit de speakers klikt en bij een alarm van de OvD of de RAGS "red alert" uit de PC speakers brult.

Groetjes Rolf


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #94 Gepost op: 6 juli 2004, 02:08:51
Kan het C2000 gekoppeld worden aan het analoge netwerk? Ik zou denken dat het twee heel verschillende netwerken zijn...

Ja hoor, daar zijn speciale koppelprinten voor ontwikkeld, voor zover ik weet wordt dat in Amsterdam ook al gebruikt (politie).

Groeten, Peter.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #95 Gepost op: 6 juli 2004, 02:13:30
Henk, lijkt me sterk, je kan P2000 gewoon volgen via de computer.

Ja de alarmeringen maar dat bedoelt Henk natuurlijk niet. Er gebeuren meer voor de pers interessante zaken dan je op P2000 zult kunnen ontvangen. Ook loop je extra informatie rondom een incident mis. Als je afhankelijk moet zijn van persberichten dan kunnen ze de informatie natuurlijk naar eigen hand zetten, ofterwel dingen weg laten... Dat is nu soms al te merken, straks is er geen haan die er naar kraait....

Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #96 Gepost op: 6 juli 2004, 07:42:40
Exact Peter, dank je wel.

Bovendien wordt politie niet via P2000 gealarmeerd. Die heeft dan ook nu hier in al haar wijsheid meteen maar weer de in het verleden mislukte scheiding van wijkteams/noodhulp heringevoerd. In het verleden mislukte dit omdat dat de wijkteams bij het horen van een calamiteit het vertikten om niet naar het incident (auto te water, tasjesroof, onwel wording) te gaan als ze dichterbij waren dan de noodhulp en door de storm van kritiek. Wat doen ze nu? Noodhulp en wijkteams worden aparte gebruikersgroepen waarbij ook meteen maar even de backupauto van de noodhulp eruit gaat naar het politiek gevoelige inbraakpreventie team. Nog maar drie auto's voor heel Gooi- en vechtstreek voor de noodhulp! Is er dus een overvalalarm bij een bank is er geen auto meer over voor het "gewone" publiek. Deze informatie kun je dus wel onder de tafel van de petten krijgen, maar hard maken door voorbeelden uit de praktijk gaat niet meer lukken. En als zo'n agent uit de schoolklapt: je weet wat in Nederland met klokkenluiders gebeurd, Bosch staat inmiddels voor de rechter. Als enige. ???
nog een voorbeeld:
Laatst hoorde ik hoe de AC bij de giftige-gassen ontsnapping bij Craïlo een (trauma) helicopter inzette. Dit is een foutje, want een heli door giftige gassen is niet zo'n goed idee. Dit had de piloot gelukkig in de gaten en keerde om. Dit soort dingen hoor je niet op je P2000 pieper. Als er straks tijdens een achtervolging van een scootertje in een woonwijk weer eens een politieauto in een tuin tot stilstand komt gaan ze echt niet meteen trots de pers bellen. En komt het niet in de pers dan hoeft de politiek ook niet meer verontwaardigd  te reageren en wordt dus niemand meer boos op de politie. Dus, hoe gaan we de OOV diensten controleren?? Ja ja, de korpsleiding. Maar wie controleert de korpsleiding :-\ .

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #97 Gepost op: 6 juli 2004, 09:49:04
ik vindt het een beetje vreemd dat jij een korpsleiding wil controleren Henk ???


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #98 Gepost op: 6 juli 2004, 11:05:05
Ja hoor, daar zijn speciale koppelprinten voor ontwikkeld, voor zover ik weet wordt dat in Amsterdam ook al gebruikt (politie).

Gevonden op http://www.achans.nl/C2000.htm (als onderdeel van http://www.achans.nl) :

De politie is tot op heden alleen overgegaan op de aanschaf van portofoons, de mobilofoons zullen later dit jaar aangeschaft en ingebouwd gaan worden.

Tot die tijd zijn het oude analoge en het nieuwe digitale netwerk gekoppeld en zult u ook de politie nog steeds kunnen horen op de scanner, echter klinkt het wel heel anders want door de koppeling klinkt de politie af en toe alsof ze zich in een kleine ruimte bevinden, het hoofd in de emmer effect.

Totdat alle apparatuur later dit jaar (of later) ingebouwd zal zijn in de politie eenheden kunt u dus ook nog de politie beluisteren op de scanner.

Het is echter wel mogelijk dat bij bepaalde incidenten de koppeling er af gehaald zal worden en men dan ook niets meer op de scanner zal horen omdat men geheel digitaal bezig is bij een incident.


Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #99 Gepost op: 6 juli 2004, 14:49:20
ik vindt het een beetje vreemd dat jij een korpsleiding wil controleren Henk ???

Alleen in een dictatuur wordt de politie niet door het volk gecontroleerd. Ik vind het juist vreemd dat jij in een democratie leeft en gelooft in een ongecontroleerde machtsuitoefening.  De kern van de vrije westerse democratie ligt in de spreiding der machten en controle door van de overheid door het publiek. De rol van de pers is hierbij esscencieël. Daarom is de persvrijheid zo belangrijk. Een van de eerste maatregelen van een dictator is het aan opschorten van de persvrijheid door het aan banden leggen. Dat alleen nog maar geschreven/laten zien mag worden wat hem goed uitkomt houdt hem aan de macht. Wat niet weet, wat niet deert.
Wil jij zo'n Iraakse voorlichter als Mohammed Saeed Sahaf??? Nee toch...

Henk

Henk