Op zoek naar het logprogramma van jan de groot

Auteur Topic: Op zoek naar het logprogramma van jan de groot  (gelezen 8473 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2009, 08:51:07
Dank je wel
ga ff dat boek doorspitten  :D :D
maar zoals je weet is het zien en er mee werken meestal duidelijker dan in een boek lezen  ::) ::)

maar mocht hij online komen hou ik me aanbevolen

gr. amstaf3
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Arts  www.alphalog.nl

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2009, 20:32:57
Hij staat online, zie topic in Centralistendeel.
Arts  www.alphalog.nl

softg

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2009, 15:02:24
Hallo,

Ik ben Jan de Grood, de schrijver van het originele RKKLOG-programma.
Even voor alle duidelijkheid : dit programma is al vanaf 2003 in gebruik als ENIGE logprogramma bij de Rode Kruis vierdaagse-inzet,
d.w.z. voor zowel het wandel-gedeelte als voor het binnenstad-gedeelte, hopelijk is hiermee de verwarring over.
Het betreft hier een echt programma geschreven in Borland Delphi (Pascal), dus geen scripting waarbij een enorme hoeveelheid microsoft-ellende moet worden geladen.
Het programma kan vanaf meedere nodes simultaan met het log-bestand werken, verder bevat het diverse functies zoals telefoonboek, documentatie, grafische weergave, groepslogging en plotten van groepen.   Installatie betreft plaatsen van het .EXE bestand en starten, dus secondenwerk.
Op dit moment ben ik bezig om een backup-functie toe te voegen zodat bij een hardware-probleem de gegevens niet verloren kunnen gaan.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2009, 17:25:19
Bijzonder Jan dat ik toch echt niet jouw logprogramma tegenkom op mijn foto's van de MK, maar het programma van Jordi Spoor. Behalve foto's heb ik natuurlijk ook mijn eigen ogen waarmee ik jouw programma nog niet gezien heb als enige logprogramma bij de 4 daagse...

Daarnaast heeft jouw programma een hoop tekortkomingen die mooi worden opgelost in het programma van Daan. Voorts wie geeft er in deze tijd nog om het feit dat het programma wat groter is dan een exe bestand?? Maar volgens mij heb je wat tegen microsoft (als ik je opmerking zo lees). Helaas voor jou draait nu eenmaal het overgrote deel op microsoft software.

softg

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 april 2009, 08:41:33
Leuk!  Ik voel me nu net in een spannende misdaadroman waarin de CIA zegt dat mijn programma en ikzelf nooit hebben bestaan...
Gelukkig heb ik de originele loggings van al die jaren nog bewaard en ken ik de meldkamers uit eigen herinnering en niet van door wie dan ook gemaakte foto's.   Ik denk dat dit soort discussies niets toevoegen aan de kwaliteit van welk programma dan ook, laten we proberen om gewoon kwalitatieve software te maken zonder ongefundeerde welles-nietes spelletjes.  
Ik heb uiteraard het programma van Daan ook bekeken (we komen tenslotte uit dezelfde afdeling) en als daar leuke opties inzitten zal ik niet schromen die over te nemen en dat kan wederzijds zijn.   Ik ben altijd in geweest voor op- c.q. aanmerkingen van gebruikers en m.i. zit daarin de kracht van RKKLOG, het is echt op de praktijk ge-ent.
Het RKKLOG-prgramma is overigens ontstaan uit een eerder door mij gemaakt log-programma voor computernetwerken waarbij verstoringen en wijzigingen kunnen worden gelogged zodat bij latere problemen kan worden teruggewezen naar events die mogelijk invloed hebben gehad.
Verder bestaat er sinds kort ook een brandweer-versie, dit o.v.v. enige corpsen.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2009, 15:02:32
Leuk!  Ik voel me nu net in een spannende misdaadroman waarin de CIA zegt dat mijn programma en ikzelf nooit hebben bestaan...

Waar hebben we het over. In onze wereld heeft alles een korte houdbaarheidsdatum, maar dat wil nog niet zeggen dat de oorspronkelijke makers afgeschoten moeten worden met de wetenschap van nu.

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2009, 15:47:59
Bijzonder Jan dat ik toch echt niet jouw logprogramma tegenkom op mijn foto's van de MK, maar het programma van Jordi Spoor. Behalve foto's heb ik natuurlijk ook mijn eigen ogen waarmee ik jouw programma nog niet gezien heb als enige logprogramma bij de 4 daagse...

Daarnaast heeft jouw programma een hoop tekortkomingen die mooi worden opgelost in het programma van Daan. Voorts wie geeft er in deze tijd nog om het feit dat het programma wat groter is dan een exe bestand?? Maar volgens mij heb je wat tegen microsoft (als ik je opmerking zo lees). Helaas voor jou draait nu eenmaal het overgrote deel op microsoft software.
Ik heb vorig jaar zelf op de MK gezeten, bij de feesten. Ik weet dus uit eigen hand dat bij de feesten wel degelijk RKKLOG gebruikt word. Zelf ben ik geen voorstander vann RKKLOG omdat in mijn afdeling veel meer verschillende zakerdan gelogd moeten worden dan waar RKKLOG voor bedoeld is. Daarnaast word in mijn afdeling een logprogramma ook anders gebruikt. Maar dat terzijde.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2009, 08:52:42

Voorts wie geeft er in deze tijd nog om het feit dat het programma wat groter is dan een exe bestand??
Ik vind het wel een van de voordelen. Bij evenementen op het circuit in zandvoort gebruik ik ook RKKLOG. Ja het heeft op sommige punten beperkingen. Sommige functies gebruik ik niet.

Het grote voordeel vind ik dat ik niet een grote installatie procedure hoef te starten. Ik heb de software in een gedeelde directory staan en kan hier door met elke PC op het netwerk gewoon werken. De hardware-eisen zijn nu niet super groot waardoor je met oudere laptops / PC's ook nog uit de voeten kan.

Citaat

Maar volgens mij heb je wat tegen microsoft (als ik je opmerking zo lees). Helaas voor jou draait nu eenmaal het overgrote deel op microsoft software.

RKKKLOG draait gewoon in de windowsomgeving. Alleen de programmeertaal is niet van windows.

Ik sluit niet uit dat ik nog een keer over ga op een andere logger. Maar tot nu toe kan ik met RKKLOg goed uit de voeten. De functies die ik mis heb ik ondertussen met een ander programma opgelost wat de zelfde logfile gebruikt. :-p
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2009, 09:33:19
jan ook al op het forum het moet niet gekker worden.

Ik ken Jan al jaren en hij en zijn software zijn erg flexibel. Ik heb de sail en vlootdagen in Vlissingen georganiseerd twee jaar terug. De software was toen typisch 4daagse. Daar  was het ooit ook voor bedoelt. Jan heeft voor mij de software zo aangepast zo dat het ook voor mijn evenement goed bruikbaar was.

Zoals vaker op forums en bij de afdelingen wordt er veel gepraat maar als je iets tegen staat bij de software pak je de telefoon en je belt hem en jan wijzigt het super toch.

Groetjes van een dankbaar gebruiker