GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 166535 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Link werkt NIET.

Jawel hoor, je moet hem alleen ff aanpassen... http ervoor weg enz..
Dit is de goeie mms://62.195.14.130:8080

Bij mij draait ie al een poosje.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
NOS meld net 2 doden en 23 gewonden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Verslag van Geenstijl

Update 12:29: Er zou vlak voor de crash een tweede passengier uit het raam zijn gesprongen.
Update 12:32: De automobilist is meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. De man is zelf gewond geraakt. Volgens de politie is de man vermoedelijk zelfs door twee afzettingen gereden.
Update 12:34: 'Mensen vlogen door de lucht' aldus ooggetuigen. Het is niet duidelijk of er vanuit de auto is geschoten of dat politie of beveiligingsmensen hebben geschoten. Op de kruising van de Jachtlaan en de Loolaan ligt nog steeds een onbekend aantal gewonden op de weg. Er arriveren steeds meer ambulances.
Update 12:36: Persconferentie om 15:45
Update 12:39: Hires foto's van de aanslag hier en hier
Update 12:43: Ooggetuige Menno van Dijk: "Dit was GEEN ONGELUK, hij gaf extra gas, ging wel honderd!"
Update: 13:01: Auto reed over Amersfoorse weg, Werd bij de Loolaan tegengehouden. Bestuurder keerde vervolgens en waagde elders een tweede poging. De bestuurder is volgens ooggetuigen 'een knul van een jaar of 25-26 jaar oud.

Update 13:03: Lijkwagen gesignaleerd. Omroep Gelderland: Vier doden
Update 13:19: Rotterdam heeft alle activiteiten afgelast. Andere grote steden zullen waarschijnlijk volgen. Vlaggen in heel Nederland gaan halfstok.
Update 13:37: NOS meldt twee doden en twaalf gewonden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Het verschil tussen NOS en RTL4 is weer zo duidelijk, net als bij de Turkish crash. Ingetogen feitelijke verslaggeving door NOS, schreeuwende speculatie bla bla door RTL4....

Verschrikkelijk.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/30/binnenland/0430_1400_activiteiten_afgelast.xml

Concert Toppers Museumplein afgelast
De Toppers hebben besloten hun concert op het Museumplein af te gelasten in verband met het drama in Apeldoorn.
CONCERT TOPPERS MUSEUMPLEIN AFGELAST
fotoFoto

Concert Toppers Museumplein afgelast
'Respect voor slachtoffers'

René Froger, Jeroen van der Boom en Gordon hebben hiertoe besloten uit respect voor de slachtoffers en hun familie. "Onze harten zijn bij de mensen in Apeldoorn", stellen de drie zangers. Het is nog onduidelijk of de rest van het concert van Radio 538 op het Museumplein doorgaat.
Amsterdam

Ook over de overige activiteiten in Amsterdam is nog niet duidelijk of ze doorgaan. In Apeldoorn zijn alle Koninginnedagactiviteiten afgelast. Ook Rotterdam gelastte meteen alle officiële activiteiten af.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
LIVESTREAM RADIO VERKEER APELDOORN

mms://62.195.14.130:8080/

Link kopiëren en in de adresbalk van je Explorer zetten

Rode kruis ed
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3186785/rsquoBestuurder_volgde_programma_preciesrsquo.html

’Bestuurder volgde programma precies’
APELDOORN - De bestuurder van de zwarte auto die De Naald in Apeldoorn ramde, heeft de route van de koninklijke familie precies gevolgd.

Het programma liep twintig minuten uit, maar hij reed exact op het tijdstip dat de koninklijke bus het kruispunt bereikte door de afzettingen heen.

Dat heeft voorzitter Cor Visser van de stichting Koninklijk Apeldoorn gezegd. De stichting is een van de organisatoren van de Koninginnedag, die zo onverwacht afgebroken is.

Op het kruispunt zijn onderzoekers donderdagmiddag begonnen met een nauwgezet onderzoek van het wrak, dat nog tegen het monument staat. Er worden onder meer speciale foto’s en films gemaakt.


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Moet er niet aan denken wat er nog meer was gebeurd als hij (of zij) niet tegen de Naald tot stilstand was gekomen, maar erbij langs in het publiek was geraakt.
Als ik zo die voorruit zie, vraag ik me af of hij wel kon zien waar hij heen ging (bewust tegen de Naald gereden?), en het publiek stond niet ver achter de Naald achter dranghekken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/4899985/Overzicht-Koninginnedag-regio.ece

Overzicht Koninginnedag regio

donderdag 30 april 2009 | 13:32 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 30 april 2009 | 14:14
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

TWENTE/ ACHTERHOEK - De Koninginnedagfestiviteiten in Hengelo gaan ondanks het drama in Apeldoorn gewoon door. "Het is verschrikkelijk wat daar gebeurt is, maar het is organisatorisch onmogelijk om 20.000 mensen uit de stad weg te krijgen", zegt HOV-voorzitter Hans Ouwehand.


"Tijdens het avondprogramma staan we uiteraard stil bij het auto-ongeluk in Apeldoorn, met een gepaste stilte." Ook in Hof van Twente en Borne gaan alle festiviteiten door. Het is nog onbekend of het concert in Hengelo vanavond afgelast wordt.


Volgens de Bornse burgemeester C. Brekelmans heeft het geen zin om door alles een streep te halen. Hij was vandaag temidden van alle evenementen."De vrijmarkt duurt tot een uur of drie en als ik hier zo rondloop zie ik dat de meeste bezoekers nog niets hebben gehoord over de narigheid in Apeldoorn."


Enschede


De Oranjevereniging Enschede heeft naar aanleiding van de gebeurtenissen in Apeldoorn besloten om de activiteiten op de vijf verschillende podia in de binnenstad af te gelasten.


Dat betekende onder meer dat dj's geen optredens verzorgde. De maatregel werd genomen in samenspraak met de landelijke Oranjevereniging en met burgemeester Peter den Oudsten. ,,We doen dit uit solidariteit met Apeldoorn. Je kunt na dat drama niet door gaan met hossen op de Oude Markt'', legde voorzitter Evert van den Beld van de Oranjevereniging uit.


Omdat in Enschede de openbare orde niet in het geding was werd besloten om de rommelmarkt en demonstraties door verenigingen door te laten gaan. Voor veel bezoekers was de lol er echter al snel af.


Almelo


In Almelo vindt op dit moment overleg plaats.


Haaksbergen


De Oranjeloop van Atletiek Vereniging Haaksbergen (AVH) gaat vanmiddag door.


Dat heeft de vereniging besloten na overleg met burgemeester Karel Loohuis. Het overleg werd gevoerd naar aanleiding van het drama, dat zich donderdagochtend in Apeldoorn heeft afgespeeld tijdens de Koninginnedagactiviteiten.


"We hebben contact gehad met burgemeester Loohuis om te overleggen of we onze Oranjeloop door konden laten gaan of niet. Loohuis zei: 'laat het doorgaan, tenzij je zelf anders wil beslissen", zegt AVH-voorzitter Marc Eijsink. "We hebben besloten om de loop door te laten gaan. Zo'n duizend kinderen hebben zich op de loop verheugd. Die willen we niet teleurstellen. We besteden voor aanvang van de loop natuurlijk wel aandacht aan wat er gebeurd is."


Geerlof Kanis, voorzitter van de Stichting Sterevenementen, hoefde geen beslissing te nemen. De activiteiten, die Sterevenementen in verband met Koninginnedag hield, waren nagenoeg allemaal afgelopen toen bekend werd wat zich in Apeldoorn had afgespeeld.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Verslag van Geenstijl
BRON: http://www.geenstijl.nl/

Kom net weer een beetje bij mijn positieven....

Beste Enrico,
Iedereen heeft hier al kunnen lezen wat er aan de hand is. Gezien de "nieuwsfeiten" van "geen stijl" die alleen maar speculaties en zeer schokkende beelden plaatst vind ik het niet gepast om deze hier te posten. Sorry als ik daar misschien een beetje anders over denk dan de anderen misschien. Ik verwijt je niets... nieuws is nieuws denk je misschien.
Maar de manier waarop "geen stijl" met nieuws omgaat, zonder respect voor nabestaanden en betrokkenen gezien de foto's ben ik van mening dat dit niet hier thuis hoort.
Als iemand toch interesse heeft in de nieuwsfeiten van "geen stijl" dan kunnen ze zelf kijken op de site.

Nogmaals, ik verwijt je niets...

Vr. gr.
Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.