Ouders Karst Tates bezoeken familie van slachtoffers 30 april
APELDOORN - Twee uur duurde het bezoek van de ouders van Karst Tates aan mevrouw Teunissen in Apeldoorn. ,,Het was heel indrukwekkend'', vertelt Teunissen. ,,Die twee uur waren zo om.'' Al kort na de aanslag wilde de familie van Addy Teunissen de ouders van de dader ontmoeten. ,,We wisten niks van Karst, we wilden weten of zijn ouders het hadden zien aankomen'', zegt Hilda Huizinga, zus vanAddy.
Onder begeleiding van Slachtofferhulp bezochten de ouders van Karst begin maart de familie van Addy. Het was hun eerste bezoek aan nabestaanden. Twee moeders, die allebei hun zoon verloren bij de aanslag op Koninginnedag, ontmoetten elkaar. ,,Het was heel meelevend, naar beide kanten toe'', vertelt mevrouw Teunissen. ,,Ze voelden zich heel opgelaten, maar zij kunnen er toch ook niks aan doen.We wilden helemaal geen excuses horen. Iedereen probeert zijn kinderen netjes op te voeden, dat gaat weleens mis.''
Moeder Teunissen en zus Hilda hebben het bezoek erg op prijs gesteld. ,,Zijn moeder had iedere week contact met hem, ze wist dat het niet goed ging'', vertelt Hilda. De ouders van Tates stuurden de familie Teunissen enkele dagen later een kaartje om ze te bedanken voor het bezoek. ,,Dat vond ik wel netjes. Het zijn hele aardige mensen'', zegt mevrouw Teunissen.
Na de familie Teunissen hebben de ouders van Karst nog enkele families bezocht. Niet alle nabestaanden wilden hen ontvangen. Apeldoorner Jan van den Berg, die zijn vrouw bij het drama verloor, stelde er geen prijs op. ,,Ik had het gevoel dat Slachtofferhulp er een soort reünie van wilde maken. Ik had er geen behoefte aan, hoewel ik vind dat die mensen er in feite ook niets aan kunnen doen.''
Bron: stentor.nl