Grote brand Kuwait Petroleum Europoort - Rotterdam 28-04-2009

Auteur Topic: Grote brand Kuwait Petroleum Europoort - Rotterdam 28-04-2009  (gelezen 5521 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Een deel van de brandweer wagen word tegen gehouden, er zijn 2 blusboot terplaatse
23:50 ontsnapping Vloeistof/gas? 23:55  brak er brand uit.  dit alles te volgen via de volgende freq: 164.6300, 164.6300, 467.2875.
"vlammetjes zijn er af druk gaat van het water af.  gaat zo stikstof bij en dan gaat ie naar de flair"
Nog een 3e blusboot, worden nog wat vlammen gezien.

Wie heeft de brandweerwagens tegen gehouden? Toch niet Kuwait Petroleum mag ik hopen? Het lijkt mij dat die alle hulp kunnen gebruiken.

Gezien de recente incidenten bij dit bedrijf krijg ik trouwens toch wat vragen over de kwaliteit (of het ontbreken) van het onderhoud ter plaatse?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 28 april 2009, 15:08:12
Brand geblust bij raffinaderij Europoort
28 april 2009

Er heeft maandagnacht een grote brand gewoed bij de raffinaderij van Q8 aan de Moezelweg in Europoort. Door nog onbekende oorzaak vatte rond middernacht dieselolie vlam in een installatie.

Bij de brand zijn geen gewonden gevallen en kwamen er geen grote hoeveelheden vervuiling in de lucht. De brandweer had het vuur na enkele uren onder controle.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fapril%2FBrand%20raffinaderij%20Europoort


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #22 Gepost op: 28 april 2009, 15:57:57
Grote brand bij Kuwait Petroleum

Europoort - Bij het bedrijf Kuwait Petroleum in Europoort heeft in de nacht van maandag op dinsdag een grote brand gewoed in een toevoerleiding naar een reactor.
De brandweer rukte met groot materieel uit en wist de brand onder controle te krijgen. Volgens de milieudienst in Rotterdam zijn er geen klachten binnen gekomen over stankoverlast.

In februari van dit jaar werd hetzelfde bedrijf door een grote brand getroffen naar aanleiding van een explosie.
Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/96002

En inderdaad Tijgernest, je begint je af te vragen hoe goed/slecht het daar onderhouden word..  ???
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #23 Gepost op: 30 april 2009, 21:46:29
ik werk bij het buurt bedrijf en dinsdag kwam ik op en volgens mijn shift collega's heeft het goed gebrand

Wij vroegen ons ook af of dit normaal bij hun wordt

Tussen Feb en nu zijn er nog meer branden daar geweest
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P