Naar aanleiding van: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28461.msg634253.html#msg634253
Berichten over catering cq. verzorging afgesplitst.
Maarten. (mod)
:| Wat een
goede verhalen en wat een
prachtig stukje werk hebben deze mensen geleverd.
Gelukkig kan men ook nog leren van deze ervaringen. Het C2000 kan/moet verbeterd worden of de communicatie moet beter geregeld worden.
Ook opmerkelijk is dat er geen koffie was voor diegenen die daar hard aan toe waren.
----- > Hoe is dit eigenlijk geregeld???
Kan me voorstellen dat er b.v. een speciale cateringwagen ingezet kan worden bij zulke grote akties. Moet er niet aan denken dat het hartje winter gebeurd met een aantal graden vorst en snijdende wind of ander zeer slecht weer.
Dat er dan even een kopje koffie of een broodje en een kop soep beschikbaar is zou een uitkomst zijn.
Hier zou met name b.v. het leger des heils of iets dergelijks een heel geschikte rol kunnen vervullen. (praatje, hapje enz.)
Ik weet het... je bent er in eerste instantie voor de hulpverlening maar de innerlijke mens heeft ook verzorging nodig.
Ook slachtoffers die niet gewond zijn kunnen hier baat bij hebben. Even op verhaal komen... en als "slachtoffer" krijg je ook meteen aandacht.
Verder is het gewoon fantastisch wat deze (en andere) mensen gedaan hebben. Ok, ze worden ervoor betaald.... maar denk je eens in wat we zonder deze mensen zouden moeten. Ik kan en wil me dat niet voorstellen.
Groeten,
Jan (uut Emmen)