Met wat Goodwill van omstanders in de buurt, lukt t elk mens
Ook ik zelf ( ik haa t 1 x aan als voorbeeld aangezien ik liever niet heb dat mensen denken da ik zo goed ben, want alle eer komt wat mij betreft de Hulpverleners toe ) , heb eens voor ruim 100 man in de buurt, gewoon spontaan, gezorgd dat er Koffie, thee.. en ff later bij hoge temperaturen allemaal fris drank hebben gekregen.. Ik heb in geval van nood altijd een zeer aantal flessen Ranja klaar staan
En ik kan je verzekeren, dat ze er heeeeeel blij mee waren.. vooral de brandweer.. mensen zeg, die lopen me zwaar beladen verpakt en gezakt
Ook frikandellen ect heb ik in huis.. knakworstjes ect.. gewoon altijd handig voor zowel onszelf als onverwachte calimiteiten
Dus Iedereen kan hun steentje bijdragen
Je bent een goed mens, Barbie-crosser.
Ik woon zelf ook aan een drukke weg bij een T-kruising waar nogal eens wat gebeurd. Wegafzettingen maak ik regelmatig mee.
Als ik in de gelegenheid ben verzorg ik ook een kopje koffie/ soep of een beetje fris.
En inderdaad, dit zouden meer mensen moeten doen.
Zo maken we Nederland weer een beetje leefbaar.
Maar de discussie gaat eigenlijk over grootschalige incidenten en hoe dit dan precies geregeld is.
Ik heb nog geen opmerkingen gehoord b.v. over de voorgestelde optie om het Leger de Heils deze taak te kunnen laten uitvoeren.
Ook heb ik nog geen reactie gelezen over de speciale wagen die in Amerika gebruikt wordt. (zie foto eerder in dit topic)
Wel zag ik vandaag dat de brandweer Apeldoorn een mooi alternatief had (met foto).
Dit zag/ziet er al behoorlijk professioneel uit.
Let wel: áls het al goed geregeld is dan hoeft er wat mij betreft ook niets te veranderen maar ik heb zo af en toe wel mijn bedenkingen óf het wel goed geregeld is.
Groeten, Jan (uut Emmen)