Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten

Auteur Topic: Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten  (gelezen 23733 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 23 augustus 2009, 21:51:03
Als ik het goed gezien heb zijn dit ook gelijk een soort van koeltas.

Klopt. En ze zijn o zo handig! 8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 24 augustus 2009, 02:09:06
Klopt inderdaad dat in Amsterdam – Amstelland de naam van het korps erop staat.
In andere regio’s heb ik nooit gelet op wat er op de tasjes staat.
Volgens mij hebben ze in alle regio’s deze tasjes maar dan met hun eigen regionaam erop.
Als ik het goed gezien heb zijn dit ook gelijk een soort van koeltas.

Via google heb ik nog niet iets specifieks kunnen vinden wat luchpakket politie gerelateerd is.

http://www.meinders-groep.nl/over_meindersgroep

 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #62 Gepost op: 26 augustus 2009, 20:19:57
Logicx is aardig self-supporting; tot gebak voor de hulpverleners aan toe.
Bij grotere bergingen wordt vaak door BRW of RWS eea geregeld, maar zelf zetten wij in onze ondersteuningsvoertuigen ook rustig een bakkie leut met toebehoren.

http://www.nufoto.nl/fotos/46073/ongeval-met-vrachtwagen-op-de-a348.html


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #63 Gepost op: 27 augustus 2009, 15:44:32
Via google heb ik nog niet iets specifieks kunnen vinden wat luchpakket politie gerelateerd is.

niet goed genoeg ik tikte lunchpakket politie in en tada
http://www.brofa.nl/lunchpakketten.php]
[url]http://www.brofa.nl/lunchpakketten.php
[/url]
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #64 Gepost op: 4 april 2010, 21:18:29
Hier in ZHZ gaat het als volgt er komt een HA + VU + Aanhanger met 2 dixi's
Ik leer steeds meer op dit forum


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #65 Gepost op: 18 februari 2012, 15:38:09
Brandweer viel bijna flauw van de honger

bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article8815901.ece/Brandweer-viel-bijna-flauw-van-de-honger
DVHN |  Gepubliceerd op 16 februari 2012, 10:00

WOLTERSUM - De brandweerlieden die in januari op de dijk bij Woltersum met zandzakken sjouwden, hebben dat veel te lang zonder eten en drinken moeten doen. "De catering is bij de volgende grote inzet beter geregeld", belooft officier van dienst Sietse Smit in het vakblad Brand en Brandweer.



Wat ik me dan wel afvraag: waarom zou het de ME wel lukken en Brandweer zelf niet? Hebben die geen voorraden etc. voor dit soort zaken. Kan me voorstellen dat het midden in de nacht wat lastig is om aan broodjes te komen, maar koffie, energierepen etc. moet toch binnen uurtje geregeld kunnen zijn?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #66 Gepost op: 18 februari 2012, 17:09:19
Wat ik me dan wel afvraag: waarom zou het de ME wel lukken en Brandweer zelf niet? Hebben die geen voorraden etc. voor dit soort zaken. Kan me voorstellen dat het midden in de nacht wat lastig is om aan broodjes te komen, maar koffie, energierepen etc. moet toch binnen uurtje geregeld kunnen zijn?
Ik kan me voorstellen dat bij dit soort zeer grootschalige inzetten er hier en daar wat mis gaat. Over het algemeen gaat de verzorging gewoon goed, en wordt de verzorging al vrij snel opgestart. En krijgen de bevelvoerders een seintje dat de koffie en broodjes klaar staan.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #67 Gepost op: 18 februari 2012, 18:23:52
Misschien net zo doen als Defensie: voor de eerste 24 uur krijg je een doosje met lang houdbare handel mee, en in die tijd heeft de logistiek de gelegenheid om zijn bevoorrading op orde te krijgen (wat normaal overigens veel sneller is dan 24 uur, maar de ruimte is er dan). Die doosjes kun je simpelweg opstapelen en blijven jaren goed. En zodra je nieuwe doosjes nodig hebt geef je ze weg op een open dag  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #68 Gepost op: 18 februari 2012, 18:32:14
Jaren geleden is er een defensie inzet geweest in Groningen (ook iets met zandzakken vullen), deze militairen hadden óók geen doosjes "met lang houdbare handel" mee  maar er werd eten opgevoerd.   En veel ook.

Okee, defensie heeft haar eigen bedrijfsrestaurant,   maar wat heeft de brandweer tegengehouden om bij een cateringsbedrijf eten te bestellen?
En ze brengen het ook waar je het maar wilt hebben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #69 Gepost op: 18 februari 2012, 18:35:48
,   maar wat heeft de brandweer tegengehouden om bij een cateringsbedrijf eten te bestellen?
En ze brengen het ook waar je het maar wilt hebben.
De veiligheidsregio,s hebben veelal zelf een verzorgingsunit die op aanvraag terplaatse komt, en dan er zorg voor draagt dat de hulpverleners hun natje en droogje krijgen.
En probeer eens om 5:00uur in de ochtend een cateringsbedrijf te ritselen, is lastiger dan je denkt.