Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten

Auteur Topic: Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten  (gelezen 23742 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 17 mei 2009, 13:55:37
Als dit de bedoelde wagen is waarom heeft deze dan geen striping en OGS?
Ik kan me voorstellen dat bij een zeer groot incident ze nogal moeite kunnen hebben om door het toegesnelde publiek te komen.

Dit voertuig staat bij een ME inzet altijd op de achtergrond, en daarom zit er geen stripping op. Dit ivm de herkenbaarheid. Daarnaast heeft het voertuig ogs in de vorm van een plakpit-2-toon en als het nodig is word het begeleid door motorrijders.
Het voertuig is in beheer bij het team transport en deze leveren ook de chauffeurs erop.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #51 Gepost op: 17 mei 2009, 15:46:36
Dit voertuig staat bij een ME inzet altijd op de achtergrond, en daarom zit er geen stripping op. Dit ivm de herkenbaarheid. Daarnaast heeft het voertuig ogs in de vorm van een plakpit-2-toon en als het nodig is word het begeleid door motorrijders.
Het voertuig is in beheer bij het team transport en deze leveren ook de chauffeurs erop.

Duidelijk Ron. Bedankt voor je aanvullende informatie.
Goed geregeld.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #52 Gepost op: 17 mei 2009, 15:50:23
'wat ik bedoelde was een frietwagen opbouw want zoals je ziet heb ik het ook over een oven'

dit samen met  een C1 haakarmbak

of zoiets
Foto :


vanuit  horeca perspectief :

een  broodje met iets warms zijn ook afbakbaar of opwarmbaar .
een broodje met iets kouds kan van te voren gesmeerd worden. alleen de kaas en andere dingen blijven niet eeuwig houdbaar.
je weet nooit wanneer er een inzet is. dus mischien is een kaas al 3 jaar overdatum voordat je het moet gebruiken eet smakelijk.

Voertuige Perspectief:

- klein voertuig liefts personenbusje chassis cabine of iets dergelijks.
- moet laadcapaciteit hebben om te kunnen vervoeren.


opslag :

koelkast liefst met glazendeur
koelkast voor etenswaren
vriezer
elektrische pitten
generator
frituur?
magnetron?
oven?
pannen
vetbrandblusser
brandblusser schuim ( zou wel zonde zijn als bij een grote brand er nog een kleine brand bij komt)
  

Jij ook bedankt voor je uitgebreide informatie.  O0
Mooi voertuig. Net zo als die van Ron lijkt me dit een perfecte wagen. Alhoewel ik die van Ron nog beter uitgerust vind. Met name die toiletten is een uitkomst.
Als je hiervan een stuk of 5 in Nederland zou situeren dan heb je voldoende dekking denk ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #53 Gepost op: 17 mei 2009, 20:52:38
zowel de afbeelding
als de kleine voertuig mercedes sprinter haakarmbak zijn met aanhangers aan te doen met het zogenaamde poolift( poo-lift)

dit zijn 4 units ten grote van een dixie die afgezet kunnen worden

en graag wil ik toch nog een referentie plaatsen naar het MCU topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29073.0.html

en dan met name dit van crashtender

Citaat van: crashtender (MCU Topic)

De designstudie van SimonSt spreekt mij aan. Ik zou zelf namelijk ook graag een soortgelijk voertuig zien. Wat ik wel als een nadeel zie zijn de kosten die ermee gepaard gaan. Stel dat dit ontwerp, of iets wat er op lijkt, in gebruik zou worden genomen dan ben ik bang voor dat er slechts enkele zullen worden gebouwd. Het grote nadeel hiervan is dat de spreiding zo groot zal zijn dat de unit een aanrijtijd zal krijgen van een uur of langer. En dat terwijl ik er als leider COPI belang bij heb dat er zo snel mogelijk kan worden begonnen met de werkzaamheden. Met name de informatiemanager en plotter moeten zo snel mogelijk kunnen beginnnen met het in kaart brengen van het incident.


als de verzorgingsgroep opgeroepen gaat worden. dan is er al enige tijd wat aan de hand en dan krijg je toch wel behoefte om naar de wc te gaan. of iets te drinken of te eten. er was wel eens een programma op het internet waar je objecten moest plaatsen om een bepaalde aanrijtijd te hebben. ik zal dezel wel gaan zoeken. ook een probleem is algemeen een verzorgingsgroep waarvan het brood is gesmeerd moet op. maar als de brand weg is gaat iedereen in de nacht denk ik weer slapen dat brengt kosten met zich mee.

ik denk dat 1 tot 1.5 uur aanrijtijd wel goed moet zijn

en rene het is zeker nog leuk als broodjesman op de vc2
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #54 Gepost op: 18 mei 2009, 12:19:56
en rene het is zeker nog leuk als broodjesman op de vc2
[/quote]

hey tatuta

wat is dit voor een domme opmerking,wij als VC-centralisten van GLD-zuid vinden de logistiek perfect en hoe jij er over denkt zal mijn een biet wezen.

ik wilde dit algemeen bekend maken.

en als je een grote vent of vrouw bent dan maak je eigen bekend en niet zo anoniem blijven.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #55 Gepost op: 19 mei 2009, 10:32:02
nee culemborg KNBRD heeft alleen maar een 4x4 auto volgens mij, of individuen van KNBRD zelf.

Dat is niet helemaal correct: RB Culemborg beschikt over een 4x4 van de brandweer waarmee zij normaal uitrukken in combinatie met een snelle boot voor waterongevallen.
Bij calamiteiten kunnen een aantal vrijwilligers van RB Culemborg ingezet worden om met diezelfde auto een logistieke aanhanger van de brandweer naar de locatie te brengen en deze te bemensen. Deze aanhanger voorziet in catering, maar ook reservemateriaal (maskers, lucht, kleding). Meer weet ik er niet van, ze zitten hier zelf op het forum, dus misschien binnenkort meer van henzelf.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2009, 12:02:50
Renë,

Bedankt voor je bericht. gelukkig weet jij hoe de logistiek geregeld is (en aangevraagd wordt). En Joost heeft een deel al goed omschreven.

Voor mensen (tatuta) die het niet weten:

De brandweer Buren/Culemborg heeft een logistieke groep. De bemensing bestaat uit een onderbrandmeester van de brandweer Culemborg en 2 functionarissen van de reddingsbrigade Culemborg. In eerste instantie worden deze mensen gealarmeerd. Zij rukken uit met de 44798 (Ford Transiit) met een aanhanger. Deze speciale aanhanger bevat 20 thermoskannen (voor 160 koppen koffiew en thee), voorraad (192 stuks)water en energiedrank, 300 stuks snoep, en een voorraad maskers, handschoenen etc. Verder zijn aanwezig, tafels, verlichting, vuilnisbakken etc.

Bij een grotere calamiteit wordt de rest van de reddingsbrigade bijgepiept. Zij maken dan gebruik van de 44720 (4x4 van de reddingsbrigade).

Broodjes komen vanuit de kazerne Beusichem. Deze broodjes worden door zorg van de reddingsbrigade opgevoerd.. Als er langdurige inzetten zijn, verzorgt dhet korps Beusichem ook het vervoer van de container 43602 (zitruimte, toilet en keukentje). Bovendien is er een aanhanger met extra toiletten erop.

Wij zijn inzetbaar in de hele regio Gelderland Zuid. Bij ons kunnen ook mensen van de poliitie, ambulance etc. terecht. Geen gedupeerden/slachtoffers, die worden door derden verzorgd. Wij hebben regelmatig grote inzetten en kunnen zelfs bij een compagnie-inzet (130) mensen langdurig verzorgen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #57 Gepost op: 23 augustus 2009, 18:42:41
Interessant onderwerp hier.
Bij grote politie inzet wat vooraf bekend is ( evenementen en controle acties ) zie je altijd waar dan ook in het land de bekende zilverkleurige tasjes met het politie logo erop.

Door wie worden deze luchtpakketten gemaakt ? Het lijkt me sterk dat de kantine dienst dit verzorgt.
Kortom wie de leverancier weet maakt mij heel gelukkig en deze firma zou er dan een klant bij kunnen krijgen.
Bericht mag ook via PB.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #58 Gepost op: 23 augustus 2009, 18:56:18
Interessant onderwerp hier.
Bij grote politie inzet wat vooraf bekend is ( evenementen en controle acties ) zie je altijd waar dan ook in het land de bekende zilverkleurige tasjes met het politie logo erop.

Door wie worden deze luchtpakketten gemaakt ? Het lijkt me sterk dat de kantine dienst dit verzorgt.
Kortom wie de leverancier weet maakt mij heel gelukkig en deze firma zou er dan een klant bij kunnen krijgen.
Bericht mag ook via PB.

Op die tasjes staat altijd Amsterdam-Amstelland... Misschien kun je hiermee gerichter zoeken of daar informeren.

Tip: een plaatselijke middenstander, uit ervaring weet ik dat zelfs slagerijen/bakkerijen en groenteboeren dit doen, is ook altijd bereid om je hiermee te helpen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #59 Gepost op: 23 augustus 2009, 19:28:12
Op die tasjes staat altijd Amsterdam-Amstelland... Misschien kun je hiermee gerichter zoeken of daar informeren.
Klopt inderdaad dat in Amsterdam – Amstelland de naam van het korps erop staat.
In andere regio’s heb ik nooit gelet op wat er op de tasjes staat.
Volgens mij hebben ze in alle regio’s deze tasjes maar dan met hun eigen regionaam erop.
Als ik het goed gezien heb zijn dit ook gelijk een soort van koeltas.

Via google heb ik nog niet iets specifieks kunnen vinden wat luchpakket politie gerelateerd is.

Tip: een plaatselijke middenstander, uit ervaring weet ik dat zelfs slagerijen/bakkerijen en groenteboeren dit doen, is ook altijd bereid om je hiermee te helpen.
Je tip van de plaatselijke middenstander stel ik zeker op prijs.
Mooier is het om een organisatie te hebben wat landelijk meerdere vestigingen heeft zodat de kwaliteit niet veel verscheelt.

Meer info blijft uiteraard welkom.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen