Broodje mee van huis is iets wat mensen natuurlijk zelf prima kunnen regelen, maar vind ik niet een structurele zekere oplossing. Er zijn genoeg mensen die gepiept en niet van huis naar de kazerne komen en dan dus mogelijk geen bammetjes hebben en de collega's wel.
Ik voel veel meer voor een goed ingebedde logistieke ondersteuning waar goed over is nagedacht.
En als voorbeeld neem ik even Brandweer Amsterdam-Amstelland, waar gewerkt wordt volgens een drietaps opschaling voor verzorging.
- 1e lijns verzorgng: bidonnetje met water in de TS
- 2e lijns verzorging: Ademluchtvoertuig, met water, koffiezetspul, waterkoker voor thee en cup a soup, isostar poeder en wat snickers, twixen, etc.
- 3e lijns verzorging (langdurige inzetten): Verzorgingscontainer. Mogelijkheid om eventueel te koken. Verwarmde tent om binnen te kunnen zitten. De staffunctionaris logitstiek en bevoorrading die de verzorging vanaf dan aanstuurt heeft een boekje vol telefoonnummers om op de meest vreemde tijdstippen eten vandaan te krijgen op basis van contracten met cateraars.
Als je aan de achterkant je spullen en afspraken op orde hebt, kan het eigenlijk niet voorkomen dat mensen hongerflauwtje hebben of uitdrogingsverschijnselen oplopen