Tentenkamp tegen C2000 zendmast - Rotterdam 25-4-2009

Auteur Topic: Tentenkamp tegen C2000 zendmast - Rotterdam 25-4-2009  (gelezen 17065 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #30 Gepost op: 9 juni 2009, 21:20:30
En inderdaad, net met eigen ogen gezien, de mast staat en zelfs de antennes zitten er al op.

Niet te hopen dat er in de toekomst brand komt in Blijdorp of de Provenierswijk want dan hangen de "stroomdraden van het spoor" tussen voertuigen en mast en die storen.... ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 9 juni 2009, 21:21:12
En inderdaad, net met eigen ogen gezien, de mast staat en zelfs de antennes zitten er al op.

Niet te hopen dat er in de toekomst brand komt in Blijdorp of de Provenierswijk want dan hangen de "stroomdraden van het spoor" tussen voertuigen en mast en die storen.... ::)

Hoe weet jij dat die storen?  ???


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #32 Gepost op: 9 juni 2009, 21:42:42
Dat stond in jou voorgaande bericht:

"De hoge C2000-mast is nodig voor de communicatie tussen hulpdiensten. Buurtbewoners zien de mast liever een paar honderd meter verder neergezet worden, in de spoordriehoek. Volgens de brandweer is dat niet mogelijk omdat de stroomdraden van het spoor storen met de C2000-signalen."

Vervolgens trok ik de conclusie dat als de draden in de sporendriehoek storen dan moeten ze overal storen. Met de  ::) wilde ik aangeven dat ik dat een compleet lariekoek verhaal vind. Het zou namelijk inhouden dat een hulpverlener met een C-2000 porto op een spoor emplacement een grotere kans heeft op storing. Nou is er wel veel storing met C-2000 maar naar mijn ervaring niet op een spooremplacement maar meer in een betonnen constructie.

De ware reden waarom de mast juist op de plek moet staan, waar ze nu is gebouwd, weet ik niet maar het stroomdraden verhaal van de brandweer lijkt me ver gezocht

Met mijn excuus want hiermee dwalen we wel ver af van het topic.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 9 juni 2009, 21:46:51
Als je de rapporten en linken van de minister goed leest heeft deze speciale plek er mee te maken dat anders in het centrum van de stad de portofoons steeds zouden gaan wisselen van zender. Tijdens dit overschakelen 'verdwijnt' een stuk van het gesprek. De voorgestelde sporendriehoek ligt weer een 250 m verder van het centrum af.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 9 juni 2009, 21:51:17
typisch gevalletje van het NIMBY syndroom... wee o wee als er wat fout gaat...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #35 Gepost op: 9 juni 2009, 22:02:25
Als je de rapporten en linken van de minister goed leest heeft deze speciale plek er mee te maken dat anders in het centrum van de stad de portofoons steeds zouden gaan wisselen van zender. Tijdens dit overschakelen 'verdwijnt' een stuk van het gesprek. De voorgestelde sporendriehoek ligt weer een 250 m verder van het centrum af.

Zover had ik mij er niet in verdiept Palmpie, ik kwam vanavond langs de betonnenplaat en het viel op dat er een mast op stond. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de locatie goed is. Enige tijd geleden was hier (Weenapad) brand en ben ik mee het pand ingegaan met de bevelvoerder. Deze kon vervolgens vanuit het pand niet via C-2000 communiceren met de AC. Toch geen prettige gewaarwording. Wellicht is dit probleem met de komst van deze mast verleden tijd en wordt het weer een beetje veiliger werken in deze hoek van Rotterdam.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #36 Gepost op: 9 juni 2009, 22:08:45
Zover had ik mij er niet in verdiept Palmpie, ik kwam vanavond langs de betonnenplaat en het viel op dat er een mast op stond. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de locatie goed is. Enige tijd geleden was hier (Weenapad) brand en ben ik mee het pand ingegaan met de bevelvoerder. Deze kon vervolgens vanuit het pand niet via C-2000 communiceren met de AC. Toch geen prettige gewaarwording. Wellicht is dit probleem met de komst van deze mast verleden tijd en wordt het weer een beetje veiliger werken in deze hoek van Rotterdam.

C2000 garandeert ook geen binnenhuis dekking...  ;) :-X Ik blijf me nog steeds afvragen welke gouden pet heeft zitten slapen toen toegezegd is dat de brandweer er ook mee ging werken... ;) :-\ O, nee... die blijven altijd natuurlijk buiten staan dus die hebben wel dekking...  ;)


Is er ook een site waarop alle C2000 lokaties staan? Waar staan er nog meer in Rotterdam?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #37 Gepost op: 9 juni 2009, 22:11:15
C2000 garandeert ook geen binnenhuis dekking...  ;) :-X Ik blijf me nog steeds afvragen welke gouden pet heeft zitten slapen toen toegezegd is dat de brandweer er ook mee ging werken... ;) :-\ O, nee... die blijven altijd natuurlijk buiten staan dus die hebben wel dekking...  ;)


Is er ook een site waarop alle C2000 lokaties staan?

bedoel je zendmasten, steunzenders etc etc ? Volgens mij is die er wel echter niet openbaar... je kunt eens mensen op ideeen brengen
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 9 juni 2009, 22:14:39
bedoel je zendmasten, steunzenders etc etc ? Volgens mij is die er wel echter niet openbaar... je kunt eens mensen op ideeen brengen

Volgens mij kan je de meeste zenders gewoon vanaf de weg zien... Er zal vast wel iemand een website gemaakt hebben met een overzicht.  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 9 juni 2009, 22:15:29
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/3277859/Raadsleden_stappen_naar_de_rechter.html

Raadsleden gaan naar de rechter
Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - De in de boeien geslagen Rotterdamse raadsleden Arno Bonte (GroenLinks) en Leo de Kleijn (SP) gaan niet akkoord met een schikking aangeboden door het OM.

De twee werden gisteren - samen met vijf andere actievoerders - aan de Essenburgsingel opgepakt tijdens een protestactie tegen de bouw van een C2000-mast. Ze hadden zich vastgeketend aan een kraan en zijn na vier uur door de politie losgeknipt. Daarna hebben ze vijf uur in een politiecel doorgebracht.

Ze willen hun zaak voor de rechter brengen. ,,Het is een principiële zaak. Het hoort bij burgerlijke ongehoorzaamheid om de actie voor de rechter te rechtvaardigen,’’ aldus Bonte. Hij zegt dat de officier van justitie ‘veel druk heeft uitgeoefend’ om te tekenen voor een schikking van tweehonderd euro. ,,Hij zei zelfs dat we anders het risico liepen om drie dagen vast te zitten.’’

Bonte en De Kleijn vinden dat ze in hun gelijk staan met de overtreding van de wet. Ze verwijten het ministerie van Binnenlandse Zaken ’onbehoorlijk bestuur’.

De bewoners zijn fel tegen de C2000-mast en willen dat de 45-meter hoge communicatiepaal driehonderd meter verder wordt geplaatst. Omwonenden zijn bang voor gezondheidsklachten, en vinden het gevaarte misstaan in de singel. Het ministerie zegt dat verplaatsing niet mogelijk is, maar dat is volgens Bonte en De Kleijn onjuist. ,,

De bewoners zijn eerst helemaal niet geïnformeerd, later is ze aanwijsbaar foutieve informatie en halve leugens voorgeschoteld.’’ Ze vinden het ook kwalijk dat het ministerie niet heeft gewacht op een uitspraak van de Rotterdamse gemeenteraad.

De mast is alsnog overeind gezet toen de blokkade om 11 uur ’s ochtends door de politie was beëindigd.