Geachte allen,
Allereerst maar eens de heuglijke mededeling dat dit mijn 1ste post is op dit forum.
Hopelijk gaan er nog velen meer volgen.
Dan nu de vraag. Een vriendin van mij woont sinds kort in Amsterdam in een studenthuis. Dit huis telt 4 woonlagen en 7 bewoners. Deze vriendin woont op de bovenste woonlaag. Onlangs heeft de huisbaas een aantal rookmelders geinstalleerd, goede zaak dacht ik zelf. Wat ik me wel afvraag is het vluchten bij brand. De enige vluchtweg die ze schijnt te hebben is het trappenhuis. Als deze niet meer begaan baar is door rook of vlammen, heeft ze alleen nog een balkonnetje waar ze naar toe kan vluchten. Ik was van mening dat je altijd 2 vluchtroutes tot je beschikking moet hebben. Zelf kan ik het trappenhuis gebruiken, of het dak op via een lichtkoepel.
wat zijn haar opties om toch een extra vluchtroute te creeëren. Bijvoorbeeld zo'n vluchttrap, die je kunt uitrollen/klappen, maar haalt die wel 4 verdiepingen?
Heb het forum via de zoekoptie erop nagekeken, maar kon er niet direct iets over vinden. Ben dus erg benieuwd naar de reacties, waarvoor alvast bedankt