ambulancepost domburg

Auteur Topic: ambulancepost domburg  (gelezen 2831 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 16 februari 2009, 18:18:42
vandaag kwam ik in een artikel tegen dat de ambulance zeeland vanaf de post domburg kwam.dit is voor mij een nieuwe post.
betreft het hier een vws positie of is er daadwerkelijk een post in zeeland bijgekomen.




Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2009, 22:12:28
Nou ja post, het gaat om een ambu die gestationeerd is in een bungalow van een vakantiepark (Hof Domburg) aldaar.
Het gaat om een ingehuurde ambu van connexion
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2009, 23:56:12
de alarmering die ik zag betrof de 125 van de post middelburg.welk roepnummer heeft de ingehuurde wagen dan?


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2009, 05:31:33
De post in Domburg is gekomen naar aanleiding van de overplaatsing van de afdeling "Moeder en kindzorg" oftewel de kraamafdeling van Vlissingen naar Goes. Vanaf de kop van walcheren (het schiereiland waar Domburg op de kop ligt) zou de aanrijtijd lang zijn naar dit ziekenhuis. Doordat de ambulance daar gestationeerd is voorkomen ze een lange aanrijtijd naar de patient, en ligt de patient dus al met al redelijk snel in het ziekenhuis.
Leuk detail: tot nu toe heeft deze post (want het is een "definitieve" post) gemiddeld één a twee ritten per dag...
In de wandelgangen meldt men dat de posten in Zeeland herverdeeld gaan worden door Connexxion.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2009, 13:26:52
Klopt. de post Domburg verhuist naar Oostkapelle en de post Neeltje jans verhuist naar Burg Haamstede
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #5 Gepost op: 29 april 2009, 20:30:25
Nu connexxion het ambulancevervoer op zich neemt.
Kunnen we, behalve andere spreiding, ook veranderingen in de RAV verwachten of veranderingen in spoedprotocollen ?
Een insider met meer info ?


Groetjes Rene


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2009, 21:12:41
ben geen insider maar als je met speodprotocollen het LPA (landelijk Protocol Ambulancezorg) bedoeld dan is het antwoord nee.
Onder wat voor soort organisatie de ambulancedienst ook valt: ze moeten zich houden aan het LPA.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2009, 07:50:51
ben geen insider maar als je met speodprotocollen het LPA (landelijk Protocol Ambulancezorg) bedoeld dan is het antwoord nee.
Onder wat voor soort organisatie de ambulancedienst ook valt: ze moeten zich houden aan het LPA.
Nee hoor, de MMA(medisch manager ambulancezorg) is eindverantwoordelijik, en de plegen doen hun werk qua voorbehouden handelingen op zijn/haar naam.... dus landelijke protocollen worden meestal wel gevolgd maar zeker niet altijd ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2009, 10:50:54
Maar wijzigingen zijn met name regiospecifiek: als er in een gebied geen dottercentrum in de buurt is geven/gaven de ambulanceverpleegkundigen thrombolyse bij een myocardinfarct. Geen idee of dit nog zo is nu het belang van een snelle dotter uit onderzoeken is gebleken?
Arts  www.alphalog.nl


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2009, 15:23:40
Zojuist de eerste (nieuwe) First Responder opgeroepen ( 19-341 ) van de RAV Zeeland ( Post Renesse ? ) De 19-321 komt ook binnenkort.
Domburg is al verschoven naar Oostkapelle, die van Neeltje -Jans zal nog volgen.
Nieuwe posten komen optioneel op Noord-Beveland en de zak van Zuid-beveland.