NP,s van de ambudienst die meldingen achterna rijden ?

Auteur Topic: NP,s van de ambudienst die meldingen achterna rijden ?  (gelezen 9434 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #40 Gepost op: 30 mei 2009, 18:11:21
excuus je hebt gelijk,even een terechte wijziging mbt tot de hbo  O0 denk ik  ;) aangezien de opleiding aangeboden wordt op de univeristeit, heb ik het verkeerd op geschreven.

Wat betreft competentie profielen is ook een vrij nieuw onder werp in de zorg, ook de portfolio doet steeds meer zijn intrede

competentie profiel:  ambulance verpleegkundige

                              Centralist
wat ik via mijn vriend google zo heb kunnen vinden :)


WillemB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #41 Gepost op: 30 mei 2009, 21:21:20
SEH-zustertje,

Bedankt voor de links.
Gezien het competentieprofiel, lijkt het me het echt het allerbeste als een NP de hele dag mee rijdt met de ambu. Dus de profcheck een minder belangrijke rol en geen NP in een eigen auto die de melding achterna rijdt.

De profcheck toetst (denk ik) alleen de eerste compentie; 'Competentie A - De ambulanceverpleegkundige kan onder uiteenlopende omstandigheden het primaire zorgproces effectief en efficiënt uitvoeren.'

Bovendien, als een NP een hele dag meegaat op de auto, krijgt hij niet alleen een beter beeld van de eerste competentie van de AVK, maar ook van de andere competenties van de AVK (uitgezonderd competentie G en F, en de kans dat competentie C op een willekeurige dag aan bod komt, is overigens ook niet zo groot, maar er blijven nog genoeg competenties over ;)).
Je psychische gesteldheid is belangrijker dan je kwaliteiten.  Elke ontmoeting is een verandering.