Zeer grote brand bakkerij De Ruiter - Ooltgensplaat 12-05-2009

Auteur Topic: Zeer grote brand bakkerij De Ruiter - Ooltgensplaat 12-05-2009  (gelezen 14036 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mar

• Forum gebruiker
  • Redacteur
    • Spinfo
Grote brand bakkerij Ooltgensplaat

12 mei 2009

In Ooltgensplaat op Overflakkee woedt een zeer grote brand in een bakkerij aan de Dorpsweg. Het vuur ontstond dinsdag rond 10 uur, waarschijnlijk in een lopende band.

Brandweereenheden uit de wijde omgeving zijn de brand aan het bestrijden.

De brandweer adviseert mensen die in de omgeving van de brandende bakkerij wonen om hun ramen en deuren gesloten te houden.

bron: rtvrijnmond

----------
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het altijd windstil

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
p2000alarm
11:04:26 12-05-09Prio 2 PRIO 2 TS722 Gaarne post Oude Tonge herbezetten
1400723Rotterdam Rijnmond Commando 721 Dirksland
1400724Rotterdam Rijnmond Blusploeg 722 Dirksland-Dirksland
1400999Rotterdam Rijnmond Monitorcode

peebee

• Senior gebruiker
Grote brand bakkerij Ooltgensplaat

12 mei 2009

In Ooltgensplaat op Overflakkee woedt een zeer grote brand in een bakkerij aan de Dorpsweg. Het vuur ontstond dinsdag rond 10 uur, waarschijnlijk in een lopende band.

Brandweereenheden uit de wijde omgeving zijn de brand aan het bestrijden.

De brandweer adviseert mensen die in de omgeving van de brandende bakkerij wonen om hun ramen en deuren gesloten te houden.

bron: rtvrijnmond

----------

Is het nu een voormalig bakkerij of een in gebruik zijnde bakkerij? Ik hoop in iedergeval dat iedereen zich in veiligheid heeft kunnen brengen.

Edit:

Bron: http://www.ad.nl/binnenland/3213262/Grote_brand_in_koekjesfabriek_Ooltgensplaat.html

Grote brand in koekjesfabriek Ooltgensplaat
OOLTGENSPLAAT - In een koekjesfabriek in Ooltgensplaat (Zuid-Holland) woedt dinsdagochtend een grote brand. Daarbij komt mogelijk asbest vrij. Dat heeft de brandweer gemeld.
Volgens de brandweer wordt een persoon vermist. Het is onduidelijk of die persoon wel aanwezig was tijdens de brand. De politie kon nog niet zeggen of de fabriek in bedrijf is of dat het om een leegstaand pand gaat.

(ANP)

Bron: http://www.nieuws.nl/556081

Brand bij voormalige bakkerij in Ooltgensplaat
(Novum) - Bij een voormalige bakkerij op een industrieterrein in het Zuid-Hollandse dorp Ooltgensplaat woedt dinsdagochtend een flinke brand. Hierdoor zijn in de omgeving zwarte rookwolken te zien.

De brand aan de Dorpsweg brak volgens de politie rond 10.15 uur uit. Volgens een woordvoerder kon iedereen die in de buurt was op tijd wegkomen.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

peebee

• Senior gebruiker
livep2000
11:41:29 12-05-09BRANPRIO 2 OE901 DORPSWEG 25 OOLTGENSPLAAT Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (Zeer Grote B Vak: 5800004
1400541BRW Rotterdam-Regio ( Kazernealarm Botlekweg )
1400501BRW Rotterdam-Regio ( Logistiek Piket )
1400500BRW Rotterdam-Regio ( OvD )

Achtergrond info (Zo vaak rijd hij niet): De OE901 is een haakarmbak. Deze haakarmbak is voorzien van een "ontsmettingsstraat". De bak heet ook Ontsmettings Eenheid. De bak is voorzien van een Douche, omkleedruimte, hogedruk reinigen, vaste ademlucht aansluiting en schone kleding.

(Helaas geen operationeel beeld, waarbij hij uitgeklapt is)

Bron: http://www.veiligheidsregio-rotterdam-rijnmond.nl/smartsite.dws?id=5905
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

1300001-MR

• Senior gebruiker
Hopelijk is het bericht van de vermissing geen werkelijkheid :-X

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Volgens mij ligt er ook nog iets op dak van de unit. Ik zat er zojuist achter op de A29 en het leek op iets uitklapbaars.

livep2000
11:41:29 12-05-09BRANPRIO 2 OE901 DORPSWEG 25 OOLTGENSPLAAT Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (Zeer Grote B Vak: 5800004
1400541BRW Rotterdam-Regio ( Kazernealarm Botlekweg )
1400501BRW Rotterdam-Regio ( Logistiek Piket )
1400500BRW Rotterdam-Regio ( OvD )

Achtergrond info (Zo vaak rijd hij niet): De OE901 is een haakarmbak. Deze haakarmbak is voorzien van een "ontsmettingsstraat". De bak heet ook Ontsmettings Eenheid. De bak is voorzien van een Douche, omkleedruimte, hogedruk reinigen, vaste ademlucht aansluiting en schone kleding.

(Helaas geen operationeel beeld, waarbij hij uitgeklapt is)

Bron: http://www.veiligheidsregio-rotterdam-rijnmond.nl/smartsite.dws?id=5905

peebee

• Senior gebruiker
Citaat
Volgens mij ligt er ook nog iets op dak van de unit. Ik zat er zojuist achter op de A29 en het leek op iets uitklapbaars.

Kan zijn dat er op het dak nog iets ligt om de ingang op orde te maken. Voor zover ik mij kan herinneren staat alles in de bak, inclusief de zeilen etc.

Het is overigens een kleine variant van de normale ontsmettingsstraat die door het NBC peleton uitgezet kan worden. Deze is met name voor de hulpverleners bedoeld die ingezet worden. Het NBC Peleton doet dit op veel grotere schaal, met meer materieel en met meer oppervlakte. Dan is de OE bijna niet bruikbaar.

guest4965

• Gast
Grote brand in koekjesfabriek Ooltgensplaat

OOLTGENSPLAAT - In een koekjesfabriek in Ooltgensplaat (Zuid-Holland) woedt dinsdagochtend een grote brand. Daarbij komt mogelijk asbest vrij. Dat heeft de brandweer gemeld.

Volgens de brandweer wordt een persoon vermist. Het is onduidelijk of die persoon wel aanwezig was tijdens de brand. De politie kon nog niet zeggen of de fabriek in bedrijf is of dat het om een leegstaand pand gaat.

De brand woedt in De Ruiter's Bakkerij. Het bedrijf bestaat meer dan vijftig jaar.

© ANP

http://www.nu.nl/algemeen/1962696/grote-brand-in-koekjesfabriek-ooltgensplaat.html

Foto: www.nu.nl / Dick Wielaard

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
13:32:16 12-05-09   A1 AMBU 17156 Gebouwbrand DORPSWEG 25 3257LB OOLTGENSPLAAT ogp bon 36366   
 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-156 )

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
13:57:05 12-05-09   17   BRAN   PRIO 2 ts471 HA101 DP471 HA471 de Ruit Brood Banket DORPSWEG 25 OOLTGENSPLAAT hru inzet Vak: 5800004   
         BRW Ridderkerk ( Korpsalarm + WvD )
         BRW Schiedam ( Kazernealarm )

Wat voor inzet is dat?