EHBO-tas; hechtdraad & infuus!?

Auteur Topic: EHBO-tas; hechtdraad & infuus!?  (gelezen 25802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 14 mei 2009, 12:15:53
En hechten kun je ook met haren, liaanreepjes, kledingdraadjes... Maar ik geloof dat we McGyver weer om de hoek zien komen. Ik bedoelde met name: neem nou gewoon snelverbanden, ideaalzwachtels e.d. mee, daar heb je meer aan dan hechtmateriaal, ook in de middle of nowhere. :)

Als je een beetje logisch nadenkt ... er is niemand die een hechtdraadje of infussbenodigdheden meeneemt zonder enig andere uitrusting.

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2009, 15:29:57
Dinges,

Als je maatje dood ligt te bloeden, is op dat moment het enige wat telt: dicht naaien die handel.

Mag ik uit deze opmerking opmaken dat je een gooi doet naar de "nonsense award opmerking" van het jaar?

Expert.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2009, 18:16:03
Dinges,

Mag ik uit deze opmerking opmaken dat je een gooi doet naar de "nonsense award opmerking" van het jaar?

Expert.

Jij wel, expert!  ;)

En kom of met argumenten, of ga naar het kippenhok!  O0

Als je het hele topic leest, zul je zien dat die opmerking slaat op een uiterst uitzichtloze situatie; geen hulp. Als het wel eens een aantal weken zou kunnen gaan duren alvorens je gevonden wordt (dat weet je niet) wat dan? Kom dan met andere oplossingen.
Je hebt te maken met een grote wond, blijft bloeden, die moet dicht. Je hebt zo'n hechtsetje bij je.... Als je terugbladert zie je dat de voorkeur bij ontsmetter en drukverband ligt. Dus kom op, licht je opmerking eens toe.

Ook ben ik bekend met het feit dat je een grote wond tot een uur of 6 na ontstaan, dient te hechten, anders moeten de oude wondrandjes wegggesneden worden. Ik kan er naast zitten, maar jij bent de Expert, blijkbaar. Toe, verklaar u nader, en maak me tevens wat wijzer. Zoals je weet is het niet mijn vakgebied, misschien wel de jouwe? Dan zie ik je tips, aanwijzingen en correcties graag tegemoet! Oftewel, misschien kunnen we nog wat van elkaar leren, op dit forum, i.p.v. niet-onderbouwde opmerkingen rondslingeren!  ::)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2009, 18:55:41
Injecties en Bloedtransfusiesachtergrondinfo

Steriele kit / medische kit met schone naalden, hechtdraad etc. JoHo tip+: injectieset van Travelsafe. JoHo tip++: Care Plus Kit-Sterile
Wil je een set steriele naalden en spuiten meenemen, let dan op. Aan alleen een setje naalden / spuiten heb je niet genoeg; zonder steriele hechtset loop je alsnog ongewenste ellende op Als je per vliegtuig reist, is het verstandig je EHBO-set (met daarin steriele naalden en scalpels) niet als handbagage mee te nemen. De scalpel wordt, net als je zakmes, door de douane als een gevaarlijk voorwerp gezien!
Voordelig maar niet compleet:
Setjes met hoofdzakelijk injectienaalden (o.a. Basic bag sterile van Travel safe) zijn handig als aanvulling als je alleen naalden nodig hebt. Zonder steriel hechtdraad, scalpel e.d is het setje echter te mager om los mee te nemen
Malariapillen. JoHo tip: check goed de malariasituatie, ga niet af op een enkele bron / advies!, informeer naar de nieuwste middelen
(een breed spectrum aan) antibiotica. JoHo tip: alleen nodig als je echt lang op reis gaat, vraag dan je huisarts een recept te schrijven, lokaal kun je vaak ook van alles gewoon kopen in de apotheken.

http://www.travelclinic.nl/meeneemlijst/verzorging/bugsox/

Tja, het is een stukje zelfredzaamheid en niet iedereen zal het (durven) toepassen. Maar je ziet, je kan je maar beter goed voorbereiden, als je dan toch naar uithoeken / risicogebieden wilt.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2009, 19:17:02
O, en nog een laatste toevoeging (ja het houdt mij bezig) ;

Citaat
Als je maatje dood ligt te bloeden, is op dat moment het enige wat telt: dicht naaien die handel.

Misschien had ik dit wat moeten nuanceren, iets in de trant van; ''Als je reisgenoot een open wondje heeft, wat gehecht dient te worden, ter voorkoming van infectieziekten, is het enige dat telt; dichten die wond.''

Ik zie uw comment enthousiast tegemoet.  ;)

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2009, 21:53:42
Zoals je weet is het niet mijn vakgebied

Dat blijkt!

En kom of met argumenten, of ga naar het kippenhok!

Groet vanuit het kippenhok,

Expert.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2009, 21:57:09
Groet vanuit het kippenhok,

Expert.

Ik kom eraan.  ;D

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2009, 22:00:51
Ik kom eraan.  ;D

Welkom, plaats zat. Zeker voor een Haantje.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 15 mei 2009, 22:10:44
Welkom, plaats zat. Zeker voor een Haantje.

Waarde mede-forummer!

Kom nou met argumenten waarom een leek wel of niet zou hechten in genoemde situatie..?
Als het uw vakgebied is, neem ik uw goede raad gerust ter harte!

Maar op deze manier wordt het een tikkeltje kinderachtig. Tevens ben ik voornemens bij nog een kinderachtig antwoord uwer zijde, deze belachelijke conversatie  te stoppen. U mag wat mij betreft ook nog eens het laatste woord hebben in deze, hoe stompzinnig het hieropvolgende antwoord ook mag zijn.

Rest mij u nog een prettig weekend toe te wensen!  O0

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 15 mei 2009, 23:00:49
Is er ook een doktor steve op het forum....: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27155.msg637938.html#msg637938  :D ;D ;D :-X

back on topic:

Als je je waagt in zulke omstandigheden dat je niet op medische hulp kan rekenen dan ben je er niet om alleen een setje te kopen... Je zal dan ook trainingen moeten volgen om het een en ander te kunnen gebruiken.

Iedereen heeft wel een steeksleutels in de garage liggen.... maar wie haalt er een motor uit elkaar en zet hem daarna weer werkend in elkaar ;) :D :)