EHBO-tas; hechtdraad & infuus!?

Auteur Topic: EHBO-tas; hechtdraad & infuus!?  (gelezen 25894 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2009, 12:22:51
Vooral bij honden.

Helemaal correct!

Expert.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 17 mei 2009, 11:11:35
Pleegje, mogelijk is het je een beetje ontgaan dat Dinges (whats in a name)  een leek/niet zorgprofessional is die zelf gaat knutselen met zn duur aangeschafte Care Plus hechtreissetje....wel iets anders dan  een zorgprofessional die kan handelen naar kennis van zaken.

waarschijnlijk is me dat ontgaan ja..ik denk door de onzinnige discussie ervan.. ;D
Maar wel leuk om te weten dat Dinges een dinges in zijn dinges heeft zitten. Heb jij dat ook??

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 17 mei 2009, 13:11:21
Dit soort setjes zijn bedoeld voor uitstapjes naar gebieden waar je niet zo zeker bent van de medische zorg...
Als je je daar laat hechten met je eigen naalden en draad, dan weet je in ieder geval zeker dat die zelfde naald niet gebruikt is in iemand anders...

Maar wie geeft je dan uiteindelijk de garantie dat je (als je onder narcose ligt) met je eigen naald en draad gehecht gaat worden??
Net als dat men spuiten zelf mee neemt, welke garantie heb je??

Er zijn ook landen dat als je je eigen spuiten mee neemt men je meteen verdenkt van drugs-gebruik!

krelis

• Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 17 mei 2009, 13:57:40
Kan ik me niet voorstellen als je de spullen in een first aid tasje hebt zitten.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 17 mei 2009, 14:18:44
Wat zegt een First Aid tasje??? Het is dan niet gevrijwaard van een eventuele verdenking.

Wat ik heb begrepen is dat het meenemen van naalden en spuiten een risico met zich mee brengt.
Alleen wanneer een doktersverklaring bij je hebt dat je medicijnen gebruikt die je zelf moet inspuiten is het overal
legaal toegestaan. Maar dan moet je ook het medicijn bij je hebben.

Maar ook heb je het wel bij je, wie geeft je de garantie dat daar jouw spullen wordt gebruikt?

krelis

• Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 17 mei 2009, 14:24:47
nou sorry ik vind je nu wel zeer kort door de bocht. Volgens mij moet je niet achter alles iets negatiefs willen zoeken.
Zo kan je wel aan de gang blijven.

Daarbij waarom heb je deze gedachten zo? Is dit gebaseerd op ervaring? Motiveer je opmerking eens.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 17 mei 2009, 22:38:14
Hallo Dinges,

Het is zeker niet zo dat ik tracht meningen neer te sabelen. Dat heb je trouwens ook niet beweerd. Ik geef alleen duidelijk weer dat het niet mijn steil is. Nogmaals, het is een openbaar forum en er is respect voor ieders mening. Bovenaan staat dat discussies inhoudelijk worden gevoerd en er is ongelooflijk veel expertise en kennis aanwezig onder de forumleden. De meesten hebben veel ervaring en zijn zeer kritisch, zowel naar artsen, verpleegkundigen als naar andere deelnemers. Die kritische houding kan alleen wanneer er sprake is van respect naar elkaar toe door alle rangen heen. Inhoudelijke discussie en kennisvergroting zijn wat mij betreft de kernwoorden.

Ik vind het het enorm leuk met iedereen in discussie te treden en dat gaat er soms wat heftig aan toe. Ook ik ben niet bepaald heiliger dan de Paus. Ik reageer dan met scherpe pen en soms wordt de incisie dan iets groter dan strikt noodzakelijk. Het is natuurlijk van eminent belang even na te denken voordat je een mening verkondigd en vragen staat altijd vrij. Met de hoeveelheid kennis die thans onder de forumleden aanwezig is heb je vaak binnen een dag een inhoudelijke reactie.

Excuus aanvaard!

Groet,

Expert.

Zelfs Experts maken foutjes zie ik, geen stEIl maar stIJL  ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 17 mei 2009, 22:39:15
Vooral bij honden.       Toch?  ;D

Ja dus n.a.v. deze discussie, neem een hondje en wat pleisters en hechtstripjes/zwaluwstaartjes mee naar de verre bestemmingen :-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 17 mei 2009, 22:40:19
waarschijnlijk is me dat ontgaan ja..ik denk door de onzinnige discussie ervan.. ;D
Maar wel leuk om te weten dat Dinges een dinges in zijn dinges heeft zitten. Heb jij dat ook??

En dinges in mn dinges?? neeuh eerder een schaartje en een zwaluwstaartje.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 18 mei 2009, 09:13:58
Beste Mensen, dit onderwerp gaat bergafwaarts...(om maar in "wilderness" termen te blijven).

Ik hecht  ::) veel waarde aan het zuiver blijven van een topic.

Dus, on-topic AUB!
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon