Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 40995 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #130 Gepost op: 17 december 2009, 01:03:47
Dankjewel Sylvester !  ;)


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #131 Gepost op: 17 december 2009, 21:15:48
Ter info.. heb vandaag op de academie iemand van de vakbond gesproken en deze vertelde mij dat de maatregel mbt 25% minder salaris van toepassing is op studenten die nieuw instromen en dus niet voor de studenten die nu al op de academie zitten... mijn humeur begint weer beter te worden ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #132 Gepost op: 17 december 2009, 21:18:17
Gaan er dan nog wel nieuwe studenten komen?  ???


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #133 Gepost op: 17 december 2009, 21:19:19
tja... das het volgende probleem.. weinig kans.. tja.. das ook een manier om geld over te houden :-X


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #134 Gepost op: 17 december 2009, 21:21:42
Dat zeg ik.

Er heeft al iemand schamper geroepen dat de toelatingseisen wel verlaagd moeten gaan worden.
Iemand met de huidige capaciteiten kan elders beter krijgen met minder beroepsrisico's.

Ik vraag me trouwens af wat je bijv. bij Defensie krijgt. Ter Horst heeft het over een concurrerend salaris. Denk dat als de KMAR niet gekort wordt je daar echt wel wat meer krijgt.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #135 Gepost op: 17 december 2009, 21:24:40
Dat denk ik ook..

Zoiezo kan een beetje beveiligingsbeambte met enig gemak meer salaris binnenhalen dan een (aspirant) agent.. is niet helemaal vergelijkbaar, maar toch


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #136 Gepost op: 18 december 2009, 09:48:12
Korpsen: door bezuinigingen minder blauw op straat

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1329028.ece/Korpsen_door_bezuinigingen_minder_blauw_op_straat
18 december '09, 07:11, bijgewerkt 18 december '09, 08:27
 
AMSTERDAM - Bij de politie verdwijnen de komende jaren meer dan tweeduizend arbeidsplaatsen. Veel korpsen verwachten dat de bezuinigingen ten koste gaan van agenten op straat en recherchecapaciteit. Om kosten te sparen worden tevens wijkbureaus gesloten, minder voertuigen aangeschaft en kantines afgeschaft.

Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs de 26 korpsen van Nederland. Het gaat daarbij om een eerste inventarisatie. Zij krijgen samen 190 miljoen euro minder per jaar van minister Ter Horst (PvdA). Dat bedrag komt boven op een eerdere bezuinigingsronde van 100 miljoen. De minister eist dat niet wordt gesneden in de operationele sterkte van de politie. Dat lukt veel korpsen niet, blijkt uit de meerjarenramingen die zij onlangs hebben ingeleverd.

Cohen waarschuwt Ter Horst
Het korps Amsterdam-Amstelland houdt rekening met een daling van bijna 300 mensen ‘in het meest gunstige geval’. Burgemeester Job Cohen waarschuwt Ter Horst in een brief dat de extra besparingen onmogelijk zijn te realiseren zonder de operationele personeelsbezetting aan te tasten. ‘Het moge duidelijk zijn dat de veiligheid binnen de regio onder druk zal komen te staan, wanneer de sterkte daalt.’

Rotterdam RIjnmond: 450 mensen weg
Het Korps Haaglanden vreest 200 arbeidsplaatsen te moeten schrappen, waaronder veel blauwe functies (op straat) en grijze (recherche). Rotterdam-Rijnmond meldt een reductie van 450 agenten, waarvan ‘80 procent blauw’. Ook in de regio wordt fors gesneden in de formatie.

Daar wordt ook hard gezocht naar alternatieve manieren om te bezuinigen
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #137 Gepost op: 18 december 2009, 09:49:22
Korpsen: door bezuinigingen minder blauw op straat
Minister: korpssterkte gegarandeerd

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1329013.ece/Minister_korpssterkte_gegarandeerd
18 december '09, 06:00, bijgewerkt 18 december '09, 08:28
 

Het Korps Zaanstreek-Waterland wil minder auto’s kopen en wijkbureaus sluiten, in Twente en Gelderland wil men bureaus vervangen door politiewinkels.

Minister Ter Horst is verbaasd dat korpsen zeggen op ‘blauw op straat’ en de recherche te zullen bezuinigen. ‘Ik heb met de korpsen afgesproken hoe de bezuinigingen op een creatieve manier gehaald kunnen worden, zónder dat dat ten koste gaat van het politiewerk. Door efficiënter te werken, door ondersteunende taken niet te schrappen, maar te bundelen.’

‘Ook hebben de korpsen beloofd de komende drie jaar zo’n 1.600 aspiranten per jaar aan te nemen. Ik heb in de Kamer de operationele sterkte van de politie gegarandeerd. Als korpsen straks bij mij komen met plannen om te snijden in de operationele sterkte, zal dat een stevig gesprek worden.’
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #138 Gepost op: 18 december 2009, 16:09:11

Het Korps Zaanstreek-Waterland wil minder auto’s kopen en wijkbureaus sluiten

Nou, de korpschef dan maar met eigen vervoer? Wijkagenten eerst een half uur op de fiets voor ze in de wijk zijn? En de noodhulp dan maar per email ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #139 Gepost op: 18 december 2009, 16:42:47
wat dacht je van het snijden in management lagen, geen voertuigen meer voor unitchefjes...

geloof mij nu maar... t gaat echt wel ten koste van de sterkte... WE zitten al op KREPEER sterkte... dus wat verwacht je dan...


Ter Horst... stom mens... kom eens uit die ivoren toren en laat je eens voorlichten door de mens die met ze pootjes in de bagger staat...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....