Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 42002 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 13 juni 2010, 19:52:05
Als de opleiding in andere landen wel zo kort kan, waarom dan niet in NL? Moet de Nederlandse politieagent zoveel meer leren dan?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #181 Gepost op: 13 juni 2010, 22:23:54
Niet meer leren maar vooral de omslachtige manier van leren en enorme gaten in de dagbesteding/rooster maken de opleiding zo lang. Vooral de latere kwartielen zit je soms maximaal 8 uur per week op school!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #182 Gepost op: 14 juni 2010, 16:19:06
Niet meer leren maar vooral de omslachtige manier van leren en enorme gaten in de dagbesteding/rooster maken de opleiding zo lang. Vooral de latere kwartielen zit je soms maximaal 8 uur per week op school!

Nou zelfs die 8 uur red je aan het eind echt niet meer, let op mijn woorden de huidige opleiding heeft zijn langste tijd gehad.

gr
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #183 Gepost op: 15 juni 2010, 20:46:25
en terecht... de huidige opleiding vind ik echt niet zo verschrikkelijk goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #184 Gepost op: 16 juni 2010, 22:26:42
bron: http://www.beveiligingnieuws.nl/beveiliging/11403/Onderzoek_betaalbaarheid_politie_naar_Tweede_Kamer.html

Onderzoek betaalbaarheid politie naar Tweede Kamer

16-06-2010 - Er zijn extra maatregelen nodig om de operationele sterkte van de politie (nu 49.500 voltijdbanen) structureel te kunnen betalen. Dit blijkt uit het zogenoemde normkostenonderzoek dat minister Hirsch Ballin en het Korpsbeheerdersberaad hebben laten uitvoeren.

Anders ontstaat er in 2016 een tekort van 90 tot 160 miljoen euro per jaar, oftewel 1,5 tot 3 procent van het totale politiebudget. Daarbij zijn besparingen die al in gang zijn gezet, al meegerekend. De minister heeft het rapport hierover naar de Tweede Kamer gestuurd. Onder ‘operationele sterkte’ vallen politiemensen die het eigenlijke politiewerk doen.

Het is in ieder geval van groot belang om afgesproken besparingen op beheer en overhead van de politie door te zetten. Een concrete stap is het vormen van een landelijk politiedienstencentrum. Daarin worden verschillende ondersteunende taken van de regionale politiekorpsen en het KLPD gebundeld, zoals op het terrein van huisvesting, personeel en ict.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #185 Gepost op: 23 juni 2010, 22:57:35
'Bezuinigingen op politie van tafel' Uitgegeven: 23 juni 2010 21:40
Laatst gewijzigd: 23 juni 2010 21:40

DEN HAAG - De bezuinigingen op de politie moeten van tafel. Dat staat een motie die Ronald van Raak (SP) woensdag heeft ingediend. Hij rekent op een meerderheid.
 
© ANP''

Ik reken op uw stem, dat doen de agenten ook'', riep hij de andere fracties op. Donderdag wordt er gestemd. Er staan dertien korpsen onder curatele omdat ze het financieel niet redden. Een tekort van 160 miljoen in 2016 dreigt.

Hero Brinkman van de PVV ziet ook een meerderheid voor zijn motie om nu zo snel mogelijk te komen tot een nationale politie. Die is beter te beheren, zo wordt gedacht.

''VVD, CDA en PVV zijn voor.'' Politieminister Ernst Hirsch Ballin wees erop dat een en ander iets voor een nieuwe regering is.

Top
De Kamer sprak ook over de hoge salarissen bij de top van de politie. ''Onverkoopbaar'', aldus Brinkman. Hij vroeg zich af of die top dat zelf ook niet ziet. ''Korsbeheerders en politietop graaien samen. Villaatje erbij in Warmond, 't wordt gewoon gedaan'', brieste Van Raak.

Hirsch Ballin nam afstand van het woord 'graaien'. ''Het is geen zelfbediening.'' Wel erkende hij dat sommige inkomens boven de normen uit de Wet Openbaarmaking uit Publieke middelen gefinancierde Topsalarissen gaat (WOPT).

Er komt nieuw beleid. Afwijkende afspraken mogen in de toekomst niet meer voorkomen, aldus de bewindsman. ''De diversiteit op verschillende terreinen is te groot.'' Van Raak: ''U moet gewoon zeggen: Niemand verdient meer dan ik!''


www.nu.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 23 juni 2010, 23:36:43
Hoe denken agenten hier over 1 nationale politie? Toen de rijkspolitie en gemeentepolitie verdween (dacht 1993/94  ???), was die organisatie wel goed of was de reorganisatie juist goed?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #187 Gepost op: 24 juni 2010, 23:05:41
Ach het duurt niet lang meer en dan is de rijkspolitie en de gemeentepolitie weer terug. Rijks zijn dan alle algemeen opspor en gemeente bijzondere opsporing.
Mij maakt het allemaal niet uit. We zien het wel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #188 Gepost op: 29 juni 2010, 18:21:16
'Stoppen met snijden bij politie'
Uitgegeven: 29 juni 2010 15:53
Laatst gewijzigd: 29 juni 2010 16:33


DEN HAAG - Het kabinet moet stoppen met bezuinigingen bij de politie. Dat wil een meerderheid van de Tweede Kamer.
 
Minister Ernst Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) was van plan tot een bedrag van 190 miljoen euro te snijden in het budget van de politie, onder meer door de korpsen efficiënter te laten werken. Politiebonden, burgemeesters en een groot deel van de Kamer lagen al een tijd met Hirsch Ballin en zijn voorganger Guusje ter Horst in de clinch over de bedragen die de politie nodig heeft om goed te kunnen werken. Tot nu steunde een meerderheid van de Kamer de opvatting van het kabinet dat snijden in het budget niet leidt tot minder agenten op straat.

'Onverantwoord'
Maar in de nieuwe Tweede Kamer is het kabinet deze steun kwijt. Een meerderheid schaarde zich achter een voorstel van de SP om te stoppen met de bezuinigingen. SP'er Ronald van Raak noemt het 'onverantwoord' om geld bij de politie weg te halen. Korpsen kampen met een gebrek aan personeel en kunnen roosters nauwelijks rond krijgen, voert hij aan.

Financieel toezicht
Hirsch Ballin stelde dit voorjaar dertien van de 25 politiekorpsen onder financieel toezicht. Uit een onderzoek bleek onlangs dat de politie in 2016 tientallen miljoenen tekort komt om de sterkte op peil te houden, ook als het geld dat bespaard moet worden naar extra agenten gaat. De politiebonden stelden eerder al niet meer mee te willen werken aan verdere bezuinigingen omdat de Tweede Kamer organisatorische veranderingen bij de politie op de lange baan heeft geschoven. Dan gaat het om onder meer het samenvoegen van ondersteunende diensten van de politie. Nu deze besparing voorlopig niet doorgaat, vrezen de bonden dat de bezuinigingen ten koste gaan van het aantal agenten.

Bron: http://www.nu.nl/economie/2281014/stoppen-met-snijden-bij-politie.html


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #189 Gepost op: 30 juni 2010, 00:03:28
Sterker nog. De meeste landen om ons heen duurt een politie opleiding 6 tot 18 maanden.

In Duitsland is de situatie vergelijkbaar met nederland. ik sprak vandaag iemand van de duitse politie (vergeef mij.. ik weet niet meer waar precies..) en die allercharmantste collega vertelde mij dat haar opleiding eveneens 3 jaar duurde.
Het eerste jaar volledig naar school, het tweede jaar vergelijkbaar met Nederland (3 maanden school.. 3 maanden praktijk) en het derde jaar wederom een heel jaar naar school