Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 40946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #200 Gepost op: 8 juli 2010, 22:33:25
maaaarrr er verdwijnen geen banen....nee nu niet... maar als er de komende jaren niet wordt opgeleidt, dan heb je over vijf tot tien jaar ernstige tekorten... misschien nog wel een veelvoud aan wat we nu al tekort komen... maar goed... bezuinigingen gaan niet ten koste van de blauwe kant.... nee..... nee.....

en sinterklaas bestaat ook

en de kerstman ook....


pffff
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #201 Gepost op: 8 juli 2010, 22:40:58
Maar we stoppen wel miljarden in banken die daarna glas hard zeggen dat ze het geld nooit meer terug zullen betalen...  :-X :-X :-X


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #202 Gepost op: 8 juli 2010, 23:15:57
Ik krijg laatste tijd steeds meer het gevoel, meer een angst eigenlijk, dat ik volgend jaar geen schijn van kans maak bij A-A i.v.m. financiële status van korpsen.

Dan kan ik je geruststellen, we hebben volgend jaar zelfs een aantal meer plekken dan dit jaar. Zowel in als doorstroom  :)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #203 Gepost op: 9 juli 2010, 00:11:33
Phieuw, fijn om te horen Max  :P


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #204 Gepost op: 9 juli 2010, 00:27:28
Maar ik zat net eens te denken...VVD heeft een heleboel zetels, en die zijn toch tegen bezuinigingen van politie ? Zal toch wel een debat over komen, waarin zij best veel te zeggen hebben, of praat ik nu onzin ?  ???


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #205 Gepost op: 9 juli 2010, 00:34:26
Maar ik zat net eens te denken...VVD heeft een heleboel zetels, en die zijn toch tegen bezuinigingen van politie ? Zal toch wel een debat over komen, waarin zij best veel te zeggen hebben, of praat ik nu onzin ?  ???

Nou onzin, verdiep je is wat meer in de politiek, zeker op dit moment  :-*


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #206 Gepost op: 9 juli 2010, 12:06:15
Iedere partij ropet tijdens verkiezingsstrijd het hardst dat veiligheid zo belangrijk is. Maar als het puntje bij het paaltje komt, gaan 'we' gewoon op oude voet verder ;)

Ik moet nog maar zien of de ideeën die de partijen voorstaan waargemaakt kunnen worden. Bezuinigen zal toch moeten, hoe je het ook wendt of keert. En dan is de portefeuille veiligheid - die we allemaal zo belangrijk vinden - vaak het haasje.

bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6218830.ece/%E2%80%98Friese-politie-van-1466-naar-1200-banen'


Friese politie van 1466 naar 1200 banen
Onderzoeksbureau Andersson Advies AEF presenteerde de Friese burgemeesters woensdagmorgen een aantal drastische voorstellen. Zo kan er gesneden worden in opsporing en noodhulpverleningen, de aanrijtijden kunnen worden verlengd, politiebureau's kunnen minder lang open en de recherche moet bepaalde zaken laten liggen.
Kortom: de dienstverlening daalt tot een minimumniveau en we gaan alleen nog brandjes blussen (figuurlijk dan hea ;)). Fijn dat Friesland een betrekklijk vreedzame provincie is...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #207 Gepost op: 9 juli 2010, 12:11:39
Iedere partij roept tijdens verkiezingsstrijd het hardst dat veiligheid zo belangrijk is. Maar als het puntje bij het paaltje komt, gaan 'we' gewoon op oude voet verder ;)

Er is denk ik een ding dat we met z'n alle niet moeten vergeten ....
Zonder hier een hele politieke discussie neer te zetten, er zijn mensen werkzaam binnen de tak die hun eigen ramen ingooien door op partijen te gaan stemmen die de bezuinigingen vooraf al hebben aangekondigd. Nu gaat men lopen zeuren, want de formatie duurt te lang én er word bezuinigd ....

Een kromme denkwijze in mijn opinie  >:(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #208 Gepost op: 9 juli 2010, 12:16:10
Zonder hier een hele politieke discussie neer te zetten, er zijn mensen werkzaam binnen de tak die hun eigen ramen ingooien door op partijen te gaan stemmen die de bezuinigingen vooraf al hebben aangekondigd. Nu gaat men lopen zeuren, want de formatie duurt te lang én er word bezuinigd ....

Een kromme denkwijze in mijn opinie  >:(

Echter is veiligheid nooit de enige portefeuille in een partij en kan ik me goed voorstellen dat je niet op die partij stemt vanwege andere punten.

De partij waar ik op heb gestemd was er ook niet één die een hoop geld richting veiligheidsdiensten wil schuiven, maar waar de partij in essentie voor staat ben ik het wel mee eens. Ja, sorry, dan gaat mijn stem toch naar die partij.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #209 Gepost op: 11 juli 2010, 10:47:29
misschien toch eens de partij voor de veiligheid op te richten? lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....