Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 41990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #250 Gepost op: 5 september 2010, 12:13:03
En hoe zouden ze dat willen oplossen als over een aantal jaar de tekorten veel erger zijn? Als ze die 50% regeling zo laten, dan zie ik het nog somberder in.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #251 Gepost op: 6 september 2010, 11:24:25
Tsja, wat we krijgen is een politie met alleen maar mensen van 18 a 19 jaar. Die zijn goedkoop, snel naar school en snel weer klaar. Het duurt even voor dat ze in de praktijk echt stevig in hun schoenen staan, maar dat is een keuze.
het zal niet voor iedereen gelden, maar dat is het beeld dat hier ontstaat.

Ik krijg er een beetje een "If you pay peanuts, you get monkeys" gevoel bij....  :'(
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #252 Gepost op: 6 september 2010, 12:45:59
Ik krijg er een beetje een "If you pay peanuts, you get monkeys" gevoel bij....  :'(

Dat gevoel krijg ik er ook bij.

Dat mensen met een gezin CQ eigen huishouding niet bij de politie willen is dan wel logisch.
Ik ben dan vooral benieuwd hoe ze het tekort straks willen opvullen, want als er nu pas 700 aanmeldingen zijn, wat zou het volgend jaar dan wel niet zijn, als er niks veranderd?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #253 Gepost op: 7 september 2010, 11:14:51
Het aantal aanmelding wordt (denk ik) kunstmatig laag gehouden door geen (nieuwe) vacatures te plaatsen. Door bestaande/lopende kandidaten aan te nemen, worden er nu nog 700 gehaald. Maar die vijver droogt op...

Instromers dachten al twee/drie keer voor dat ze solliciteerden. Nu laten ze het wel uit hun hoofd. Of ze krijgen thuis ruzie met de wederhelft.  :-X
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #254 Gepost op: 7 september 2010, 11:55:12
Of die wederhelft moet voldoende loon hebben om voor +/- 2 personen te kunnen zorgen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #255 Gepost op: 7 september 2010, 12:06:36
Mogelijk gevolg is ook dat je een golfbeweging in het personeelsbestand krijgt, in plaats van een geleidelijk verloop.

Met de vergrijzing zal in een kort tijdsbestek een grote groep politiemensen uitstromen.
Dan komt men erachter: hé, we hebben tekorten. Dus snel werven en opleiden en een grote groep nieuwe, jonge dienders is geboren.
40 jaar later heb je dan weer een grote groep die je in één keer moet 'vervangen'.

Als je geleidelijk zorgt voor nieuwe aanwas, zal de uitstroom over 40 jaar ook veel geleidelijker gaan. Dat is nou zo jammer van het huidige beleid...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #256 Gepost op: 7 september 2010, 18:58:17
Het aantal aanmelding wordt (denk ik) kunstmatig laag gehouden door geen (nieuwe) vacatures te plaatsen. Door bestaande/lopende kandidaten aan te nemen, worden er nu nog 700 gehaald. Maar die vijver droogt op...
Ik denk/weet dat het aantal aanmeldingen niet het grootste probleem is, maar er starten gewoon heel weinig klassen. Ik ben door de selectie voor NHN, en kan misschien starten in januari, en anders augustus 2011. De andere klassen zitten vol. En dan te bedenken dat ik in maart gesolliciteerd heb...

Tsja, wat we krijgen is een politie met alleen maar mensen van 18 a 19 jaar. Die zijn goedkoop, snel naar school en snel weer klaar. Het duurt even voor dat ze in de praktijk echt stevig in hun schoenen staan, maar dat is een keuze.
het zal niet voor iedereen gelden, maar dat is het beeld dat hier ontstaat.

Ik krijg er een beetje een "If you pay peanuts, you get monkeys" gevoel bij....  :'(
Ik snap er ook geen drol van dat ze die regel hebben in gevoerd. Zo trek je geen enkel persoon 'relatief op leeftijd' meer. Maar ja... Centen hè...
En ja, ik ben inderdaad 18, van de middelbare school en gelijk door...



xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #257 Gepost op: 8 september 2010, 12:15:06
Tsja, het heeft allemaal met de budgetten te maken. En er moet per saldo geld bespaard worden volgens de politiek. Persoonlijk vind ik het een mindere, maar wel te begrijpen keuze. De huidige opleiding, duurt te lang voor wat uiteindelijk de eind termen zijn. (Is mijn mening!) Waarom niet terug naar een systeem van 1 a 1,5 jaar serieus kennis vergaren en dan het vakleren?

@Frank, het is niet persoonlijk hoor. Maar een beetje (levens) ervaring is prettig als je agent bent/wordt.  123chill Iedereen leert anders en de een leert sneller dan de andere, dus laat je niet tegenhouden.
Digitaal onderzoek


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #259 Gepost op: 20 september 2010, 21:54:35
Welkom in Nederland...  98uiye