Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 41017 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #90 Gepost op: 12 december 2009, 12:18:47
de minister is het gezicht van het departement... De werkelijke macht heeft de hoogste ambtenaar, de DG. Een andere minister, van dezelfde partij, in dit kabinet, zal voor de bezuiniging niets uit maken...

De DG en directeuren daaronder zullen inderdaad grote invloed hebben, maar dat wil niet zeggen dat zij degenen zijn die de bezuinigingen voorstaan. Als dat namelijk een politieke keuze is, wat Ter Horst met de andere ministers in het kabinet heeft afgesproken, dan kunnen de directeuren hoog en laag springen, maar zullen zij die plannen toch echt ten uitvoer moeten brengen.

En ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat het een politieke keuze is, dus moeten 'we' het wel degelijk bij het kabinet en de betreffende minister zoeken. Misschien dat een minister met meer charisma en politieke kracht de bezuinigingen wel had kunnen tegenhouden of had kunnen minderen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #91 Gepost op: 16 december 2009, 16:57:35
Akkoord over nullijn voor politie in 2011

http://www.nu.nl/politiek/2145590/akkoord-nullijn-politie-in-2011.html
Uitgegeven: 16 december 2009 16:16
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 16:15

DEN HAAG - Politieagenten krijgen in 2011 geen loonsverhoging. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) heeft met de politievakbonden een akkoord bereikt over een nullijn in dat jaar.
 
© ANPPer 1 januari 2010 kunnen politiemensen nog wel een loonsverhoging van 3,25 procent tegemoetzien. Dat was al afgesproken in de lopende cao.

De huidige cao is zwaarbevochten en pakt duur uit. Mede daardoor moet Ter Horst de komende jaren tientallen miljoenen euro's bezuinigen op de politie.

De bewindsvrouw had begin oktober al aangekondigd dat ze in 2011 een loonstop wil bij de politie. Een maand later kwam een onderzoek naar buiten waaruit blijkt dat agenten een concurrerend salaris verdienen en niet achterblijven bij collega's in vergelijkbare sectoren.

Loonafspraken
Naast de loonafspraken hebben Ter Horst en de vakbonden ook een pakket maatregelen samengesteld dat moet gelden bij alle reorganisaties die politiekorpsen voor de boeg hebben.

Uitgangspunt is dat werknemers hun baan bij de politie behouden, zodat gedwongen ontslagen niet aan de orde zullen zijn.

Daarnaast gaat het inkomen van leerling-agenten gedurende drie jaar tijdelijk met een kwart omlaag. De verlaging wordt eind 2010 van kracht en moet politiekorpsen voldoende financiële armslag geven om jaarlijks gemiddeld 1600 aspiranten aan te nemen.

Dat is nodig om de politiesterkte op peil te houden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #92 Gepost op: 16 december 2009, 17:02:01
Mag ik even huilen van het lachen?

Het salaris van de aspirant met een kwart verlagen om 1600 leerlingen te kunnen aannemen?

Wahahahahahahahahahahahaha....... (snik)

Ik hoop dat er in 2011 nog genoeg idealisten te vinden zijn om bij de politie te gaan. Voor een belegde boterham hoef je het niet te doen...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #93 Gepost op: 16 december 2009, 17:08:25

Ik hoop dat er in 2011 nog genoeg idealisten te vinden zijn om bij de politie te gaan. Voor een belegde boterham hoef je het niet te doen...

Let op: de aanstellingseisen worden drastisch verlaagd...opgelost! (snik)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #94 Gepost op: 16 december 2009, 17:10:25
Dat die cao duurder is uitgelopen dan gedacht had ik je gelijk kunnen zeggen. Iedereen kreeg er geld bij ook de top. Of je nu 3 procent van mijn salaris of die van een schaal 12 of hoger neemt ja dat maakt wel een verschil.

Maar goed ik denk dat het verhaal iets anders dan ter Horst laat doen blijken.
Een aantal jaren terug wilde men wat vanuit de politiek wat gaan doen met de zo genaamde Vogelaar wijken. Echter dit kon niet met het aantal politieagenten die er op straat liepen. Dus kwam er extra geld voor meer blauw. De regio's die het betrof namen extra personeel aan een stuurde dat na school. Waar het niet dat de politie in eens kwam met het verhaal dat het allemaal wel mee viel. Dus volgens Den Haag was er niet meer blauw nodig.

Toen konden de regio's kiezen en delen, personeel dat is aangenomen ontslaan of andere maatregels nemen. Hierdoor kwamen diverse regio's in fin nood en kon de min de regio's vanuit Den haag onder curatele stellen.

Zo zit het allemaal in mijn ogen in elkaar. Maar ik ben ook een mens dus het kan ook anders zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #95 Gepost op: 16 december 2009, 17:10:31
Wat beurt zo leerling tegenwoordig? 1100 - 1200 euri?

Met VMBO ga je dan toch gewoon het bedrijfsleven in?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #96 Gepost op: 16 december 2009, 17:12:33
Ik zal je zeggen met mijn onregelmatigheid en 38 uurige werkweek krijg ik elke maand 1698,06 euro


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #97 Gepost op: 16 december 2009, 17:16:00
haal de onregelmatigheid er eens af.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #98 Gepost op: 16 december 2009, 17:17:17
haal de onregelmatigheid er eens af.

Ja, dan blijft er niet veel over. Maar da's met alle HV diensten zo. En daarbuiten ook, of niet?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #99 Gepost op: 16 december 2009, 17:19:32
Mooi en nu haal je er nog eens 25 procent van af.


Vraagje: hoeveel is de bijstand tegenwoordig?