Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 42322 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Politiefan

• Senior gebruiker
Gepost op: 13 mei 2009, 13:43:08
Ter Horst wil bezuinigen op politie  13-05-09  

Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) wil vanaf volgend jaar een kleine 200 miljoen euro op de politie bezuinigen. Ze wil dat doen door de komende drie jaar duizend agenten per jaar minder op te leiden.

De voorstellen leiden tot kritiek bij de korpsbeheerders, maar volgens Ter Horst hoeft het niet te betekenen dat er minder agenten op straat komen.

Opleiding
Binnenlandse Zaken wijst erop dat nog zesduizend agenten in de opleiding zitten. Ook lijken de gevolgen van de vergrijzing bij de politie mee te vallen.

Het departement benadrukt dat het te bezuinigen bedrag vaststaat, maar dat de politie met alternatieven mag komen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/13/130509_politie.html

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2009, 18:25:12
Spoort dat *** wel?

'Het hoeft niet te betekenen dat er minder op straat komen'

Hoe wil je dat voorkomen met DRIEDUIZEND minder agenten?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2009, 18:56:52
Spoort dat *** wel?

'Het hoeft niet te betekenen dat er minder op straat komen'

Hoe wil je dat voorkomen met DRIEDUIZEND minder agenten?

Tijdens surveillance met je laptop op schoot je pv-tjes tikken...  :-X
En eten doe je thuis maar...  :-X

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2009, 22:26:21
Nee, dat **** spoort niet!!!

Drieduizend politieagenten minder....  Wat een lariekoek.
Een paar jaar geleden werd er nog gezegd dat er meer blauw op straat moest komen.
Daar werd netjes op ingezet... 6000 agenten in opleiding.

Dit is natuurlijk koren op de molen voor onze crimineeltjes en al het soort ander volk wat denkt dat "het" maar kan doen wat "het" wil.
Dus meer agressie, straatterreur, bellende mobielers, roodlichtrijders, straatraces, inbraken, berovingen, hardrijders enz.... enz..

De oplossing is ook nabij: Meer helicopters...  ;D, combinaties van diensten en andere zaken die door ene F. Lingen hier al eerder aangedragen werden.
(goh, zou de heer Lingen toevallig een mevrouw geweest zijn?? ?? ??)

Bedankt, Minister Ter Horst!!! En ach, er is altijd wel weer een partij die het puin na u opruimt!!!!
En wij, arme burgers... wij gaan ons zo langzamerhand wel ingraven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2009, 22:33:04
tja en de diender die trots is op zijn werk... die blijft trots naar zijn werk gaan... zich schamend voor het werk dat blijft liggen... zich schamend voor de wallen onder zijn ogen door de diensten die hij/zij draait.... zich schamend voor de politiek die hij op dat moment dient.... zich niet schamend dat hij nog steeds het mooiste vak van de wereld uitoefent....

De grootste pest van de politie is dat alle politie-agenten loyaal naar elkaar zijn...anders was de bpz of DHV of hoe je het ook noemen wilt allang in elkaar geflikkerd.... gemiddeld 25% vacatures (in bijna elk korps)

ach.... iedereen deed een plas

en het bleef zoals het was...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2009, 23:12:30
Ter Horst wil bezuinigen op politie  13-05-09  

Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) wil vanaf volgend jaar een kleine 200 miljoen euro op de politie bezuinigen. Ze wil dat doen door de komende drie jaar duizend agenten per jaar minder op te leiden.

De voorstellen leiden tot kritiek bij de korpsbeheerders, maar volgens Ter Horst hoeft het niet te betekenen dat er minder agenten op straat komen.

Opleiding
Binnenlandse Zaken wijst erop dat nog zesduizend agenten in de opleiding zitten. Ook lijken de gevolgen van de vergrijzing bij de politie mee te vallen.

Het departement benadrukt dat het te bezuinigen bedrag vaststaat, maar dat de politie met alternatieven mag komen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/13/130509_politie.html

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fmei%2FBurgemeester%20Aboutaleb%20vindt%20bezuinigingen%20op%20politie%20belachelijk

Aboutaleb noemt bezuinigingen op politie 'belachelijk'

13 mei 2009

Belachelijk en volstrekt onverantwoord. Zo noemt de Rotterdamse Burgemeester Aboutaleb de voorgenomen bezuinigingen van het Rijk op de inzet van de politie.

Uit een vertrouwelijke notitie van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken blijkt dat de korpsen de komende jaren tot 190 miljoen euro moeten inleveren. Bovendien wordt het aantal agenten in opleiding gehalveerd. Aboutaleb vindt dat door de maatrelen de veiligheid direct in gevaar komt.

Al eerder werd duidelijk er gesneden moet worden in het politieapparaat. Het zou gaan om een bedrag van rond de 190 miljoen. Maar in de notitie van Ter Horst wordt ook nog eens voorgesteld de komende jaren nog maar 3000 aspirant-agenten aan te nemen en dat is ongeveer de helft van het geplande aantal. Voor Rotterdam zou dat grote gevolgen hebben voor de politie inzet, net nu de stad voorzichtig wat veiliger wordt, zo vindt Aboutaleb.

Korpsbeheerders, waaronder Aboutaleb, maken zich grote zorgen en hebben afgesproken alles op alles te zetten om het kabinet op andere gedachten te brengen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2009, 00:05:51
Dat mens is net zo KNETTERGEK als Vogelaar.
Maar dat is niet zo gek omdat ze beide uit het verkeerde nest komen.
Idd ze komen uit het foute PVDA nest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2009, 00:13:55
Toch ben ik wel benieuwd hoe ze het gaan oplossen, de meeste bureau´s die ik ken, is de gemiddelde leeftijd + - 50/55 jaar. Houd in dat die mensen binnen nu en 7 jaar vertrekken bij de politie ....

Ach ja, we kunnen altijd nog solo gaan rijden, en hopen dat wanneer je op je noodknop drukt ... er in ieder geval binnen een half uur een collega naast je staat  ::)

Én dat risico allememaal, omdat er een paar gekken in Nederland werken, die 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar voor +/- 2000 euro nog steeds bij de politie willen blijven of gaan werken...

Ik trek hem toch nog maar eens tevoorschijn:

IK, die waardeloze politieagent.

Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk typisch.

Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.

Vanaf uw geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.

U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.

U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik een keer ga zitten.

U windt zich op als iemand in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.

U kent alle verkeersregels en hebt dus nooit terecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen, geschopt, bespuugd en uitgescholden word, maar wanneer ik terugsla of scheld, dan noemt u dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in iedere andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dit zomaar accepteer.

U schreeuwt: He, er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden. Maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet, maar is het natuurlijk volkomen terecht, als ik u familieleden help bij het verwisselen van een band, of uw vrouw, op weg naar het ziekenhuis, bij de bevalling help, uw zoon met mond- op mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu, meneer/mevrouw de belastingbetaler, staande op uw voetstuk, beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's kan afhangen.

JAWEL, BELASTINGBETALER, DAT BEN IK, DIE WAARDELOZE POLITIEAGENT!!!!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2009, 00:34:51
@Jerommeke

Weet dat er ook andere mensen zijn hoor. Die dus wel meeleven met het leed wat agenten dagelijks tegenkomen.
Wel begrip hebben voor diezelfde agent als hij een bekeuring uitdeelt of vermanend optreedt.
Die het ook erg vinden dat er straks misschien minder politie is.

Ik hoor daar zeker bij... zie ook mijn vorige bericht in dit topic.
En hopelijk straks ook kan zeggen... het heeft geholpen... ze hebben in Den Haag toch maar bij nader inzien het besluit teruggedraaid.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2009, 11:50:53
Dus...dat betekent voor mensen zoals mij die volgend jaar willen aanmelden bij de politie, minder kans maken ?