Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 42051 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #140 Gepost op: 18 december 2009, 18:21:45
goude tijden voor politievrijwilligers, zeg ik.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #141 Gepost op: 18 december 2009, 23:25:00
Politie sluit aantal bureaus in regio

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article5580057.ece/Politie-sluit-aantal-bureaus-in-regio-
Gepubliceerd op 18 december 2009, 18:43
Laatst bijgewerkt op 18 december 2009, 19:18

Zaanstreek -  
Een flink aantal politieposten gaat dicht. Een gevolg van de bezuinigingen die de politie Zaanstreek-Waterland de komende jaren moet doorvoeren.

Aan de sterkte van het korps (780 fte's) zal niet worden getornd, zeggen korpsbeheerder Geke Faber en korpschef Gerard Huijser van Reenen.

Het korps Zaanstreek-Waterland moet de komende jaren op jaarbasis 3,5 miljoen euro bezuinigen. Naast het sluiten van een aantal bureaus, krijgt de politie minder dienstvoertuigen ter beschikking en zal er worden bezuinigd in de ict en opleidingen.

zie verder Dagblad Zaanstreek van 19 december.
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #142 Gepost op: 18 december 2009, 23:47:20
Ach je zal mij niet horen zeggen dat de politie niet kan bezuinigen. Het kan alleen niet zo plots. Ik kijk nu al een tijdje rond in de organisatie en het valt mij op dat veel afdelingen met teveel leidinggevende werken die elk weer een deel verantwoordelijkheid hebben en sommige functies haast gewoon een tewerkstelling lijkt. Een gevolg van het al oude systeem dat iemand naar gelang van dienstjaren in de ladder omhoog schoof. Vervolgens zit je met een inspecteur die toch iets moet doen maar eigenlijk ook niet meer executief is. Door alle afdelingen en processen te stroomlijnen kan je al aardig wat geld besparen. Toch zal je ook dan weer voor een oplossing moeten zoeken met dat personeel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #143 Gepost op: 19 december 2009, 00:01:03
Ach je zal mij niet horen zeggen dat de politie niet kan bezuinigen. Het kan alleen niet zo plots. Ik kijk nu al een tijdje rond in de organisatie en het valt mij op dat veel afdelingen met teveel leidinggevende werken die elk weer een deel verantwoordelijkheid hebben en sommige functies haast gewoon een tewerkstelling lijkt. Een gevolg van het al oude systeem dat iemand naar gelang van dienstjaren in de ladder omhoog schoof. Vervolgens zit je met een inspecteur die toch iets moet doen maar eigenlijk ook niet meer executief is. Door alle afdelingen en processen te stroomlijnen kan je al aardig wat geld besparen. Toch zal je ook dan weer voor een oplossing moeten zoeken met dat personeel.

gewoon de straat op, bijv. noodhulp
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #144 Gepost op: 19 december 2009, 12:38:19
Kan, maar dan krijg je weer dat iemand met schaal 9 of 10 in de noodhulp zit. Daar zijn ze ook niet tuk op. Kost dan weer een andere afdeling klauwen met geld en ik denk dat niet veel medewerkers akkoord gaan met een degradatie in rang. Bij de politie zijn bepaalde functies aan een bepaalde rang en dito salaris gekoppeld.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #145 Gepost op: 19 december 2009, 13:16:10
Als ze dan niet de noodhulp in willen omdat ze zich tegoed er voor voelen.
is een heel simpele oplossing voor EXIT, einde verhaal zoek maar iets anders.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #146 Gepost op: 19 december 2009, 17:02:31
Wat is er mis met een 9 of 10 die dhv draai gebeurd bij ons met regelmaat en die doen niks onder voor de rest vak doen de " OUDTJES" het nog beter dan de PUPPIE'S.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #147 Gepost op: 11 maart 2010, 19:18:18
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6264125/__Niet_genoeg_politie_voor_rellen__.html

do 11 mrt 2010, 18:48  | 0 reacties
Niet genoeg politie voor griep en rellen

DEN HAAG -  De politie heeft niet genoeg manschappen om te kunnen optreden bij een ernstige, grootschalige uitbraak van griep, en bij grootschalige verstoringen van de openbare orde. Alleen bij ernstige overstromingen is er net genoeg personeel van politie en de marechaussee beschikbaar.

Dat staat in een rapport dat de Politieacademie, het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid en de Nederlandse Defensieacademie hebben opgesteld in opdracht van de ministeries van Defensie en Binnenlandse Zaken. De opdracht was om te bekijken in hoeverre het nodig is dat het leger de helpende hand biedt om de orde te handhaven bij grote crises.

Bij overstromingen en griep kan het leger wel bijspringen, bij grote rellen biedt dat geen soelaas omdat het ontstaan van ongeregeldheden op deze schaal zeer onvoorspelbaar is. Voor de bestrijding van heel grote langdurige rellen is er een tekort van ruim 18.000 agenten. Voor handhaving van de openbare orde bij een ernstige grieppandemie zijn er ruim 10.000 agenten te weinig.

De onderzoekers gingen bij hun berekeningen uit van de ergst denkbare scenario's. Zo gaat het bij de ernstige verstoringen van de openbare orde om rellen die in meerdere gemeenten met in totaal 5 miljoen inwoners twee weken aanhouden. Ook gaan ze ervan uit dat agenten diensten van twaalf uur draaien. Bij normale diensten van acht uur, zouden nog grotere tekorten ontstaan.
Reageer op dit artikel. Reageer Mail dit artikel. Mail Print dit artikel. Print


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #148 Gepost op: 11 maart 2010, 23:04:18
Wat is er mis met een 9 of 10 die dhv draai gebeurd bij ons met regelmaat en die doen niks onder voor de rest vak doen de " OUDTJES" het nog beter dan de PUPPIE'S.
ik zie het probleem ook niet zo....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #149 Gepost op: 12 maart 2010, 17:18:01
Ik ook niet... echter... er zijn idd ook ip en hip die je echt niet op straat wil... man man...

maar goed...

Za-Wa is er redelijk bekaaid vanaf gekomen... door het sluiten van de bureau's blijven we eigenlijk werken zoals we werken... en dat is zoveel mogelijk zonder afspraak je aangifte kunnen doen en daarnaast de noodhulp... in de noodhulp worden ook prio 3 en 4 meldingen gereden... goede zaak denk ik... Dus niet altijd negatief...wat ik dan wel jammer vind is dat bepaalde opleidingen voorlopig niet kunnen lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....