Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 40958 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #190 Gepost op: 30 juni 2010, 08:16:05
Citaat
Agent krijgt minder hemden en broodjes door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM -  Goedkopere auto’s, afgeslankte kerstpakketten, minder overhemden en kantines die gesloten worden: de Amsterdamse politieagenten zullen het weten dat hun korps fiks moet bezuinigen.

De topsalarissen van het trio Welten, Schönfeld en Gorissen, zoals dat onlangs in deze krant werd onthuld, blijven ongewijzigd. Vermoedelijk dient wel de opvolger van hoofdcommissaris Welten het straks met minder inkomen te doen dan de 262.841 euro die de korpschef nu ontvangt.
Auto

Agenten die een auto van de zaak hebben, zullen binnenkort niet meer in een Volkswagen Golf of Opel Astra rijden, maar krijgen een Polo of Corsa. Daarnaast wordt eenieder binnen het korps opgeroepen voorzichtiger te rijden om zodoende de schade aan politievoertuigen met 30 procent te doen afnemen. Ook van de mountainbikes waarop agenten rondrijden, worden voortaan goedkopere modellen aangeschaft.

Het aantal kogels waarmee geschoten wordt tijdens oefeningen, wordt drastisch verlaagd en er zal bij trainingen gewerkt gaan worden met navulbare bussen pepperspray.
De welbekende kreet ’anders verkoop je toch gewoon de boot’, geldt ook voor de Amsterdamse politie. De korpssloep zal worden verkocht, evenals een van de vijf kraanwagens.

Agenten krijgen voortaan tien overhemden in plaats van veertien. Motoragenten dienen ook in te leveren op hun uitrusting.
De kerstpakketten zullen goedkoper worden en niet meer thuis worden afgeleverd.

--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom

• Korpschef Welten …salaris ongewijzigd…

Kleinere kantines gaan waarschijnlijk dicht en salarisstroken worden alleen nog maar digitaal verstuurd.

Verder verdwijnen de aparte prestatiebeloningen van district- en dienstchefs en wordt er 25 procent bespaard op buitenlandse reizen, onder meer door zo veel mogelijk economyclass in plaats van businessclass te vliegen.

Overigens verblijft momenteel een team van Amsterdamse agenten nog wel in het dure Torarica-hotel in Suriname om deel te nemen aan de Koninkrijksspelen.

De korpsleiding hoopt ontslagen te kunnen voorkomen. Volgend jaar zullen ook minder nieuwe agenten binnenkomen.

Ondertussen eist een Kamermeerderheid dat demissionair minister Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) de politiebezuinigingen ongedaan maakt. Het kabinet wilde tot 190 miljoen euro per jaar snijden in het budget, met name door de korpsen efficiënter te laten werken.

„Overal hebben agenten een gebrek aan collega’s en kunnen de roosters nauwelijks worden gevuld”, aldus SP-Kamerlid Van Raak. „Het is onverantwoord om de politie nu honderden miljoenen te laten bezuinigen. Ik ben blij dat de Tweede Kamer haar verantwoordelijkheid heeft genomen en de regering heeft teruggefloten.”

Een en ander kan elkaar makkelijk oplossen
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #191 Gepost op: 30 juni 2010, 10:31:08

Een en ander kan elkaar makkelijk oplossen


Tsja, lange discussie die (met de huidige vormingscrisis in de politiek) waarschijnlijk ook nog wel even door gaat ....

Maatregelen als kerstpaketten niet versturen maar meenemen van het bureau, een Corsa of Polo ipv. een Golf (voor in de stad géén probleem).
Goedkopere mountainbike's (goedkoop = duurkoop ... let maar op). Een kraanwagen minder (meer km's voor de andere = meer afschrijving = geen/weinig besparing)
Minder overhemden, met deze kwaliteit maakt dat toch niet uit .... Nieuwe kopen moet je toch  

Maar gelukkig heeft de korpschef nergens last van .... en dan vraagt men zich af hoe het toch kan dat sommige leidinggevende zo ver van het personeel af staan  :-X (in iedere branche)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 30 juni 2010, 12:30:13
Wat een gedoe als je zo kijkt naar de politieorganisatie. Ikzelf wilde ooit bij de politie, maar nu ik bij defensie werk, dan denk ik dat wij het best goed voor elkaar hebben.
Het grootste obstakel voor mijn is het politiesalaris en voor mensen die net van school komen is het wel te doen, maar mensen die dus al een gezin hebben of een eigen huishouding hebben, die zullen dus niet meer gauw kiezen voor de politie en loop je een hoop ervaring mis van de oudere garde.

Ik ben verder wel beniewd hoeveel mensen al weg zijn gegaan sinds de bezuinigingen en wel richting zij zijn opgegaan?
Weet iemand daar misschien iets van?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #193 Gepost op: 30 juni 2010, 12:40:14
Uitstroom begint bij sommige korpsen nu pas een hot item te worden, dus cijfers zal hier niemand weten, laat staan de achtergrond van de uitstroom...


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #194 Gepost op: 30 juni 2010, 13:02:06
Ik haak in op de vraag of er een nationale politie moet komen ik zeg doen.Er verdwijnen 13 regio's komt 1 soort voertuig met 1 soort lichtbalk.De regio's met een verhoogd veiligheidsrisico krijgen meer geld dan regio's waar relatief weinig gebeurt je kan het personeel flexibeler inzetten .Dus nationale politie op provinciaal niveau,nationale politie verdeeld in 12 districten=provincie die dan weer zijn onderverdeeld zijn in kleinere districten,meer politie in risico gebieden,mischien is de benaming Nationaal te groot kan het ook provinciaal noemen,zoals in Italie de Polizia Provinzale,ben je zomaar 13 regio's kwijt en ook kosten lijkt mij


sylvester1986

  • Gast
Reactie #195 Gepost op: 30 juni 2010, 13:10:14
@ Maxx, nu de uitstroom pas een hot item is, wat is dan de reden dat ze weggaan?
Wat ik dan hoor is dat de werkdruk hoog is, veel papierwerk is, dat er veel te veel regels zijn en het idee hebben verdachten/daders zo weer op straat rondlopen.
Klopt dit beeld een beetje, want als militair ben ik dus niet bekend met de gang van zaken.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #196 Gepost op: 30 juni 2010, 15:30:55
@ Maxx, nu de uitstroom pas een hot item is, wat is dan de reden dat ze weggaan?
Wat ik dan hoor is dat de werkdruk hoog is, veel papierwerk is, dat er veel te veel regels zijn en het idee hebben verdachten/daders zo weer op straat rondlopen.
Klopt dit beeld een beetje, want als militair ben ik dus niet bekend met de gang van zaken.

Geen idee, weet alleen dat het thema uitstroom met name op diversiteitsgebied nu extra onder de loep wordt genomen bij sommige korpsen...


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #197 Gepost op: 8 juli 2010, 00:58:18
bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6218830.ece/%E2%80%98Friese-politie-van-1466-naar-1200-banen'

Friese politie van 1466 naar 1200 banen
SNEEK -  
De Friese politie kan de begroting alleen sluitend krijgen, door het aantal banen van 1466 naar 1200 terug te brengen. Met een reorganisatie zijn er makkelijk 110 banen te winnen, maar daarna moet er gehakt worden.

Onderzoeksbureau Andersson Advies AEF presenteerde de Friese burgemeesters woensdagmorgen een aantal drastische voorstellen. Zo kan er gesneden worden in opsporing en noodhulpverleningen, de aanrijtijden kunnen worden verlengd, politiebureau's kunnen minder lang open en de recherche moet bepaalde zaken laten liggen.

Het Friese korps zit al vanaf 2005 in geldnood en kon ook de begroting van vorig jaar niet sluitend krijgen.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #198 Gepost op: 8 juli 2010, 19:08:59
Ik krijg laatste tijd steeds meer het gevoel, meer een angst eigenlijk, dat ik volgend jaar geen schijn van kans maak bij A-A i.v.m. financiële status van korpsen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #199 Gepost op: 8 juli 2010, 21:22:12
Ik denk dat AA misschien nog wel je beste kans is... Ook Gelderland-midden neemt nog wel mondjesmaat mensen aan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein