Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 40961 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #210 Gepost op: 11 juli 2010, 19:27:12
ach als het een beetje mee of tegen zit kunnen we volgend jaar weer stemmen. Je denkt toch niet dat een regering van 5 lang stand houdt. Vooral met al die linkse clubjes die erbij zitten.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #211 Gepost op: 13 juli 2010, 19:25:54
nee dat verwacht ik inderdaad niet, probleem wat je dan krijgt is iedereen die gematigd rechts heeft gestemd nu afglijdt naar wilders....

misschien niet goed maar dat verwacht ik wel....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 19 juli 2010, 21:03:34
Ik weet niet of het hier al medegedeeld was, maar mij werd vandaag verteld dat het loon van aspiranten tijdens schoolquartielen gehalveerd wordt/is!

Ondertussen staat dit ook vermeldt op de website www.kombijdepolitie.nl

Link: http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Agent/Pages/Salaris.aspx


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #213 Gepost op: 20 juli 2010, 02:14:48
nee dat verwacht ik inderdaad niet, probleem wat je dan krijgt is iedereen die gematigd rechts heeft gestemd nu afglijdt naar wilders....

misschien niet goed maar dat verwacht ik wel....

Voor hulpdiensten opzich wel weer ok, want wilders wil de veiligheid wel garanderen, oftewel meer geld voor de hulpdiensten.

Of het daarentegen goed is voor het land...
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #214 Gepost op: 20 juli 2010, 14:04:56
N.a.v. het bezuinigingen bij de brandweer topic:

Laat de brandweer zich gewoon beperken tot de kerntaak.

Laten we daar ook bij de politie eens mee gaan beginnen .... Burenruzie's naar de gemeente, gevaarlijke situatie's op de weg naar de wegbeheerder, gevonden voorwerpen naar de gemeente ......
Inbraakalarmen, overvalalarmen naar het PAC etc. etc.


Misschien zouden ze naast de politie-regio's ook de brandweerregio's moeten schrappen óf een betere inter-regionale samenwerking.
VC's, COH's, A-wagens etc allemaal van ''zo dicht mogelijk'' in plaats van ''uit de eigen regio''

Dit zijn echte politietaken, maar ja het is al langer bekend dat die al niet meer uitgevoerd worden door de agenten...

Om hier héél kort even op terug te komen ...

Dat zijn geen politietaken, dat zijn taken die de politie in de loop der jaren ''er bij'' is gaan doen omdat ''iemand er toch iets mee moet'', gevolg is dat je, omdat je het nou eenmaal ''vorige keer ook gedaan hebt'' je niet meer terug kunt.

Bijvoorbeeld het assisteren bij geestelijke gezondsheidsinstellingen. Mensen die een bepaalde ruimte in/uit moeten, mensen die een ''slechtnieuws'' gesprek hebben, mensen die een injectie moeten etc. etc. Soms met 4/6 collega's 1 uur in een inrichting om een ''gestoorde'' in een hokje te zetten :-X


- Een burenruzie, treiteren, pesten etc. zonder dat er strafbare feiten worden gepleegd is géén politie-zaak. Daar heb je de sociaal werkers van de gemeente voor. Vaak word dit echter op het bord bij de wijkagent gelegd en word de politie gebruikt om een (sociaal) probleem op te lossen.
- Gevaarlijke wegsituatie is voor de wegbeheerder
- Voorwerpen welke op de openbare weg worden aangetroffen zijn tevens voor de wegbeheerder
- Inbraakalarmen zijn voor particuliere beveiligingsbedrijven (risico-panden uitgezonderd)

Om m'n punt duidelijk te maken, zowel de brandweer als politie in Nederland doen héél veel dingen waar zij niet voor bedoeld zijn. (redden van mensenlevens als bijv. een AED uitgezonderd) Het doet zeer om te zeggen ''Dat doen we niet'', want straks heb je een boze klant en/of kom je er mee in de media.
Zelfde discussie loopt ook in het Brandweerkraan Den Haag topic. Om enkele brandweervoorbeelden te noemen:

- Volgelopen kelder
- Boom over de weg
-Auto's bergen uit het water
- Wegdekreiniging

Etc.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #215 Gepost op: 20 juli 2010, 15:58:17
Iedere partij ropet tijdens verkiezingsstrijd het hardst dat veiligheid zo belangrijk is. Maar als het puntje bij het paaltje komt, gaan 'we' gewoon op oude voet verder ;)

Ik moet nog maar zien of de ideeën die de partijen voorstaan waargemaakt kunnen worden. Bezuinigen zal toch moeten, hoe je het ook wendt of keert. En dan is de portefeuille veiligheid - die we allemaal zo belangrijk vinden - vaak het haasje.
Kortom: de dienstverlening daalt tot een minimumniveau en we gaan alleen nog brandjes blussen (figuurlijk dan hea ;)). Fijn dat Friesland een betrekklijk vreedzame provincie is...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
De PVV van Geert Wilders heeft het constant over meer veiligheid/meer politie op straat en hardere aanpak van criminaliteit en dat wordt echt niet meer geroepen in verkiezingstijd dan daar buiten.

Als het aan de PVV ligt gaat er minder geld naar allerlei Buitenlandse posten en meer naar Veiligheid en de Zorg en dat roepen ze echt niet om stemmen te krijgen. Daar ben ik zeker van.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #216 Gepost op: 20 juli 2010, 16:17:22
Los je alle problemen in de samenleving op met repressie? Of is er een andere aanpak (dan tot nu toe gehanteerd wordt) nodig om het probleem definitief op te lossen? Wat levert een bezuiniging op een buurtwerker op en wat kost dat aan de andere kant aan extra politie inzet?  ::)


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #217 Gepost op: 22 juli 2010, 19:01:07
Los je alle problemen in de samenleving op met repressie? Of is er een andere aanpak (dan tot nu toe gehanteerd wordt) nodig om het probleem definitief op te lossen? Wat levert een bezuiniging op een buurtwerker op en wat kost dat aan de andere kant aan extra politie inzet?  ::)
Je lost zeker niet alle problemen op met repressie maar te weinig repressie is ook niet goed. Bovendien zorgt meer politie inzet dat het werk voor de politieagenten zelf een stuk veiliger wordt.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #218 Gepost op: 23 juli 2010, 12:57:33
Iedereen die op straat werkt, weet dat het probleem een zit in het feit dat we te weining personeel hebben, 2 te veel binnen zitten met papierwerk en het geld dat we krijgen wordt uitgegeven aan personeel dat van buiten de politie wordt ingehuurd.

Als die lui in Den Haag nu daar eens aan wat doen zou het toch een stuk makkelijker gaan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #219 Gepost op: 23 juli 2010, 14:47:45
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
De PVV van Geert Wilders heeft het constant over meer veiligheid/meer politie op straat en hardere aanpak van criminaliteit en dat wordt echt niet meer geroepen in verkiezingstijd dan daar buiten.

Heel fijn dat de PVV er zo over denkt, maar gaat de PVV alleen regeren? Dat zit er gezien de huidige verkiezingsuitslag niet in. En in de uitslagen daaropvolgend denk ik ook niet, want hier komt het niet / nauwelijks voor dat één partij een meerderheid van zetels in de kamer haalt.

Gevolg: je zult altijd een coalitie moeten sluiten en dat betekent geven en nemen.

Daarnaast: behalve de portefeuille veiligheid zijn er nog vele andere portefeuilles, waarvan de economie waarschijnlijk de belangrijkste gevonden wordt. Dus de PVV kan nog zoveel extra aan veiligheid willen besteden; als er bezuinigd moet worden is dat gewoon niet haalbaar. Of we zijn economisch het haasje, maar dan hoef je op het internationale toneel ook niet meer mee te doen.

En Nederland moet het toch wel hebben van de internationale contacten... (handel, dienstverlening, expertise)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s