Dat bedoelde ik niet, ik had gehoopt dat mensen dat zouden begrijpen. Laat ik het anders stellen, ze zullen niet al rijdend door een vlammenzee verslonden worden. Dat een ambu kan uitbranden daar zijn legio voorbeelden van, dat kan immers met elk voertuig dus waarom niet met een ambu?
Met de hedendaagse gebruikte composieten en plastics zou ik niet graag in een brandend voertuig rijden. De kans dat je de dueren niet meer open krijgt of bevangen wordt door de rook is te groot.
Elke auto waar hard mee gereden wordt kan makkelijk in de brand vliegen. Denk maar eens aan de Volvo's van het KLPD waar de remmen verbranden, dan is er weinig nodig om het door te laten slaan naar bijv. de tank.
Bij de KMar hadden we destijds T2 4x4 busjes die het differentieel regelmatig verbranden omdat we onder OGS reden.
En de eerste Chevy's die we in Nederland hadden waren ook onderbemeten op hun taak en zijn er menig van uitgebrand omdat de koppeling verbrande en de benzine leiding er naast liep. Als je dit meeneemt dat de meeste Ambulance's tot aan hun TTM worden gebouwd dan is het ook niet verwonderlijk dat onderdelen daar niet tegen kunnen.
Ik zou ook nooit zo'n opmerking negeren of ergerlijk reageren. Het kan een keer zijn dat je leven er wel van af hangt.