Zonder hier al te veel off-topic op door te gaan... Een tijdje terug tijdens een grote controle met politie, douane, marechaussee, rdw en de belastingdienst kwam er een Duitse auto de controleplaats op. Er bleek een Nederlander in te zitten die voor een Duits bedrijf werkte dat ook zaken deed in Nederland. Die Duitse auto had hij dus van de zaak, samen met papieren waaruit bleek dat 'de baas' de BPM had betaald, en na een belletje werd ook duidelijk dat keurig alle belasting steeds werd betaald. Meneer mocht doorrijden
Dit zal waarschijnlijk eerder een vergunning zijn om te rijden met een buitenlands kenteken dan dat het bedrijf BPM betaald voor ene duitse auto.
Zelf heb ik nog nooit een hulpverleningsauto met een groen plaat gezien anders dan dat deze
werd verplaatst van bureau naar werkplaat (en visa versa) of als zijnde proefrit. Word deze auto
wel ingezet als zijn gewone dienstauto met groene plaat dan is dit oneigenlijk gebruik van de
plaat en kan deze ingetrokken worden en zelfs mogelijk de licentie van de houder (garage/ reparatiebedrijf)
om met groene platen te rijden. Daarnaast is het ook zo mocht er onder de groene plaat een kenteken
zitten die in de handelsvoorraad staat dan kan er ook nog een naheffing komen wat betreft de houdersschapsbelasting.
Hier word regelmatig op gecontroleerd door mijn groene en blauwe collega's (waarmee ik zowel belastingdienst als politie bedoel) dus bezint eert gij begint