politie begeleiding ambulance

Auteur Topic: politie begeleiding ambulance  (gelezen 18488 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 3 oktober 2005, 21:20:33
hier doen ze het ook met motoren, het lieftst 2  maar ook soms met 1

blijft gaaf gezicht

motor(en)

ambulance (s)


om mezelf even in de reden te vallen, de laatste tijd zijn er hier al een paar begeleidingen geweest (bij elke reanimatie, of trauma, hoog energetisch letsel)
De ene keer komt er een motor voor twee ambulances, de andere keer heb ik twee motoren, een RSA volvo (ringwegsurveillance) van amsterdam en daar achter twee ambulances

het is hier wel zo dat de begeleiding officieel aangevraagd moet worden door de CPA

en ik blijf het een gaaf gezicht vinden

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #31 Gepost op: 3 oktober 2005, 21:35:03
Ik was vanmorgen onderweg naar Bergen op Zoom en reed op de snelweg. In mijn spiegels zag ik een ambulance aan komen met A1. Toen die voorbij was, zag ik pas dat er een politiemotor er achter reed. Is het niet gebruikelijk dat de politiemotor voor de ambulance uitrijdt??

Misschien reden ze naar een ongeval toe, dan is de ambu soms als eerste onderweg en als d epolitiemotor aanhaakt blijft de ambu dus voorop rijden, 1 motor maakt niet zo veel verschil, mensen merken 1 begeleidende motor vaak et laat op. De ambu is door al het witte en blauwe licht nl beter herkenbaar dan de motor.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #32 Gepost op: 4 oktober 2005, 22:20:20
Wat ondertussen wel een zeer positieve verbetering is voor begeleiding van de Politie is de communicatie. De Koprijder heeft altijd C2000 en altijd maken we gebruik van een RMG kanaal, waardoor we makkelijk met elkaar kunnen communiceren. Enige nadeel kan wel zijn als je door een drukke stad rijdt, dat alle politie voertuigen die kruisingen afzetten ook inloggen op dat kanaal en ook doorgeven aan de koprijder welke kruizingen zijn geblokt/ vrijgegeven.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #33 Gepost op: 6 oktober 2005, 01:23:09
In Rotterdam Rijnmond is het meestal kruizingen afzetten en een auto van de verkeerspolitie (MB C-klasse) ervoor (met ledtekst 'AMBULANCE VOLGT')
soms:
- 2 auto's, waarvan er 1 de route verkent (dan ook kruisingen afgezet)
- 1 motor verkeerspolitie voor verkenning, 1 auto
- 1 auto, weinig afgezet, dit is vaak op dagen met mindere bezetting en minder verkeer op de weg (zondag)
Als er nog een auto moet volgen, bijv. met familie, gaat die achteraan in de stoet.
Ik studeer in het erasmusmc, heb al heel veel ambulances onder begeleiding aan zien komen en nog nooit met minder dan 2 motoren, en 2 auto's.
Oorverdovend kabaal, maar inderdaad altijd wel een mooi gezicht.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


richard

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 6 oktober 2005, 13:37:36
Motor begleiding Prima

Maar wel met duidelijke afspraken.
 
Minimaal 3 motoren welke voor de ambu rijden en niet zoals ik regelmatig in hollandsmidden zie 1 motor welke ook nog een een behoorlijk eind voor de ambu zit.
Naar mijn bescheide mening levens gevaarlijk.

In Haaglanden is er een speciaal motor begeleidingsteam
Zijn speciaal getraind in het begeleiden van spoed transporten en dat werkt prima.

Kom je dan de grens met rotterdam over dan wordt het transport overgenomen door ( in mijn geval 1  auto), iets wat ik minder vond maar daar in tegen waren alle kruisingen afgezet en konden we in een keer door rijden naar het EMC.


Voor alles is iets te zegen ik wil persoonlijk min 3 motoren voor begleiding en anders maar niet.


ricardo op school

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 6 oktober 2005, 13:55:41
In Den Haag en omstreken wordt het ook altijd met 3 motoren gedaan. 1 motor rijdt een stukje voor de ambulance en de andere twee motors zetten alles onderweg af.

Gr. Ricardo


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #36 Gepost op: 8 oktober 2005, 23:45:09
In Den Haag en omstreken wordt het ook altijd met 3 motoren gedaan. 1 motor rijdt een stukje voor de ambulance en de andere twee motors zetten alles onderweg af.

Gr. Ricardo

Zucht, ja ALS ze tijd hebben voor de begeleiding van de ambu, en dat is nog een heel ander verhaal......
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Lukas074

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 22 oktober 2005, 12:08:12
Ik studeer in het erasmusmc, heb al heel veel ambulances onder begeleiding aan zien komen en nog nooit met minder dan 2 motoren, en 2 auto's.
Oorverdovend kabaal, maar inderdaad altijd wel een mooi gezicht.

vind ik knap, want in Rotterdam mag alleen de verkeerspolitie een transport begleiden. Dat is meestal een mercedes. Als er dan meerdere voertuigen bij zitten heeft dat te maken met het feit dat die een onderzoek moeten afronden. maar vind het wel onverstandig als ze voor, midden of achter een begleid transport gaan rijden.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #38 Gepost op: 22 oktober 2005, 21:26:51
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd wat de toegevoegde waarde van politiebegeleiding is?

Ik heb het idee dat er vaak meer uit emotie om begeleiding gevraagd wordt, dan dat het een praktisch/noodzakelijk doel dient.

De tijdswinst is vaak nihil, het vervoerstrauma wordt er niet minder door en behoudens enkele bijzondere (verkeers-) situaties kun je vrijwel altijd met je eigen optische en geluidssignalen een vrije doorgang verkrijgen.

Nadelig van politiebegeleiding vind ik dat de gevaarzetting alleen maar toeneemt. Begeleiding kan een vals gevoel van veiligheid geven waardoor je minder alert bent, agenten lijken vaak een beetje opgefokt waardoor andere weggebruikers soms onnodig in gevaarlijke situaties terechtkomen en ik zie agenten vaak levensgevaarlijke capriolen uithalen tijdens zo'n begeleiding. Het gaat ook regelmatig fout.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 23 oktober 2005, 12:27:37
het is wel zo dat de ambulance als het goed is, minder hoeft te remmen en dat daardoor het vervoer comfortabeler is
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !